Advies gezocht! Geef me een horloge-tip....

Als je er 30m van wilt maken, deze:

Voor de rest alles :heavy_check_mark:

5 likes

Nee, want ik wist niet dat ie 19mm lugs had. :slight_smile: Tegelijkertijd halen die dingen het niet bij mijn limited KS en @Ruud’s vintage KS.

Klopt. Niets lelijker dan pinched banden. Het ziet er echt niet uit, en je verneukt een 20mm bandje.

Ik vind 'm inderdaad übercool.

In m’n achterhoofd spookt een Hanhart waarvan ik hoop dat ze een rare lug width kiezen wanneer hij uitkomt. Dat doen ze altijd.

Geld uitgeven wordt hier een paar keer benoemd, en ik zit in een oriënterende fase. Daar kan zomaar een jaar overheen gaan voor er wat gebeurt, als er al wat gebeurt. :slight_smile:

Die zijn me te modern, sorry mannen. Ik vind vintage-geïnspireerde ontwerpen aardiger. Ze zijn cool, maar niet voor mij. Liever een BB36, zeg maar. Dat niemand die heeft genoemd is toch raar?

Soit, het is even zoeken voor 2000 Euro, maar er staat er nu eentje in Liverpool te koop. :slight_smile:

Reduced. Met naar verluidt een kut uurwerk. Wat klopte. Hij ging steeds stoppen met lopen.

Zeker een mogelijkheid.

Dat is pas armoe! :grinning:

Een duiker mag best iets groter zijn dan 40 mm toch? Deze is 42 mm maar draagt als 41 mm. :slightly_smiling_face:

Lugwidth. :white_check_mark:
Prijs. :white_check_mark:
Vintage inspired. :white_check_mark:
Coolness. :white_check_mark:
Beschikbaarheid. :white_check_mark::stuck_out_tongue_winking_eye::joy:

De 2 nato’s een bestemming. :white_check_mark:

5 likes

Longines heeft mijn bekangstelling maarcik zou er een nemen zonder die bezel.

Daar is nogal wat op af te dingen. Als ik een 15mm hoog horloge zou nemen zou dat niet die Doxa worden, dan kocht ik m’n Yema Speedgraf terug.

Topding, net zo hoog. Ook 19mm. En Vintage inspired? Waarom verkocht ik 'm ook alweer?

Evengoed zit ik dit te schrijven met een 10,8mm dik Farer GMT horloge om, en er is echt wat voor dunnere horloges te zeggen.

Is er hier iemand een Speedgraf zat? :slight_smile:

2 likes

:flushed:
Oeps, mij stond 19 bij maar 18, nu je het zegt daagt het weer :joy:

1 like

In meerdere kleuren te verkrijgen.

5 likes

Super cool. En rood, zowaar. Weer een kandidaat.

  • 19mm lug width :x: (verkoop de 19mm bandjes gewoon :stuck_out_tongue_winking_eye:)
  • niet groter dan 40mm :white_check_mark:
  • niet dikker dan 13mm :white_check_mark:
  • minimaal 50m waterdicht :x: (3 ATM)
  • niet duurder dan 2000 ballen :white_check_mark:

Nog eentje dan:

In verschillende kleuren en uitvoeringen verkrijgbaar. Ik denk dat je er niet alles van mag verwachten, maar ik vind deze wel iets hebben. En lekker geprijsd.

Als je het over de kapitein hebt:

image

1 like

In een koop met de 19mm bandjes

En dan een horloge kopen met 20mm lugs…

Edit:
Is het deze? Als dat zo is, vergeet het bovenstaande en die prachtige LM in de collectie houden :heart_eyes:

1 like

Ding doet het niet, dus die kan ik niet verkopen. Als het het niet doet moet het de kliko in of gerepareerd worden alvorens te verkopen. En “neem dit horloge met vijf bandjes bij” betekent altijd dat je bandjes van 45 Euro voor een knaak mee mag gaan leveren, en dan steek ik ze liever in de achtertuin in de fik, zeg maar.

Ik doe nog één poging met een horlogemaker, maar als hij daarna weer een spoor van een mankement krijgt flikker ik hem de kliko in. Ik ben klaar met die ouwe rommel. Uweetwel, de kliko waar ook de Speedmaster Reduced ooit in verdween na het zoveelste falen. Ik heb horloges genoeg die het gewoon doen als ik ze oppak.

Merk ook op dat “een mankement” geen gewoon onderhoud is, he? :slight_smile:

Dat. Sorry man. Mooi horloge, maar ik ga het niet doen.

2 likes

Waarom staren wij ons blind op de aangegeven specs? Wellicht is een goede 30m WR wel waterdichter (…) dan een slechte 50m WR. Omdat de fabrikant een veiligere marge inbouwde.

1 like

Om dit soort discussies te voorkomen zijn nu juist die normeringen vastgelegd … :crazy_face: en getest af fabriek. Iedere paar jaar je pakkingen vervangen en testen en plonzen maar.

Ik heb hem vanmiddag om de pols gehad (de Spirit in 40mm) en hij kon mij zeer bekoren (maar boven mijn budget). @Fate_Amenable_To_Change, nog ontwikkelingen?

1 like

Heh… Ja, ik heb een Nomos gekocht met 18mm lugs. :slight_smile:

NA: Zomerklatsertje pur sang of "Hoe versla je een wachtlijst?"

Sorry man.

1 like

Heel wat anders dan een spirit! Wel kleurrijker inderdaad. :grin::+1:t2:

1 like