Apple Watch Ultra

Ik geef wel een waardeoordeel, omdat het aperte onzin is.

Autonome tijdwaarneming doe je al sinds vòòr Huygens’ uitvinding van de pendule-klok met een oscillator die een raderwerk aandrijft.

Of dat nu een pendule, anker-echappement, stemvork of quartz kristal is maakt niets uit.

Wat de krachtbron is doet niet ter zake. Dat mag een gewicht, rotor, veer, kroon of batterij zijn, maar het maakt de oscillator niet meer of minder autonoom.

Nogmaals, als een Apple Watch geen RTC heeft met oscillator is het geen autonome tijdmeter.

De enige vraag die ik heb is of we vinden dat een cesium atoom oscillerend werkt.

1 like

Duidelijk, of het je siert is een ander verhaal.

Gelukkig weten we nu de waarheid.

Grappig dat iemand dit zegt die extreem vaak aanhaalt dat ‘zijn vrouw iets vindt’ en dit voor waarheid het forum op slingert.

Lekker boeiend allemaal

Apple watch is gewoon een premium product, smartwatch wat verrekte handig is in het dagelijks leven. Helemaal qua veiligheids en gezondheids techniek.

Ik raad iedereen aan om de apple event videos te bekijken, ze doen toffe dingen!

Nu de ultra er is ga ik zeker mijn twee maanden oude serie 7 verkopen, ultra staat inmiddels in bestelling!

Het is overigens het meest verkochte ‘horloge’ ter wereld :grin:

1 like

Ik heb mijn SE paar maanden geleden verkocht aangezien ik hem nooit meer omhad door mijn nieuwe horloge hobby.

Verder prima horloge met leuke gadgets erop die ook wel weer te verslavend kunnen zijn. Zo was ik op een gegeven moment nog net 3 blokjes in de straat aan het lopen om maar boven de 12.000 stappen te komen.

Wat iemand anders ervan vindt. Me don’t care.

1 like

Ooh en een betere restwaarde dan menig duur Zwitsers horloge

Voor de liefhebbers…

Vaak gaat dat er dan over of iets mooi is, wat per definitie een subjectief verhaal is. Dat jij dat soort uitspraken als categorisch ervaart is niet mijn probleem. Alleen jammer dat je op de man speelt zonder technisch inhoudelijk iets te willen zeggen.

Maar het niveau van autonomie van de oscillator “balans” en de oscillator “kristal” is exact hetzelfde:

• externe krachtbron
  • externe referentietijd (gelijk zetten)
  • autonome oscillator

Nu ga ik even wat anders doen hoor. Een nieuwe telefoon uitzoeken. Zonder smartwatch.

Niet omdat ik ze lelijk vind, maar eerder omdat ik geen extra scherm in m’n leven wil. Het is nu al erg genoeg.

1 like

Ik ben Apple fanaat en heb bijna elk apparaat van Apple in gebruik dat je kunt bedenken. Ook heb ik twee Apple watches gehad en ook weer vrij snel weer verkocht. In beide watches was ik diep teleurgesteld, vooral omdat de beloften niet werden waargemaakt. Zeker niet als sportwatch, waarmee Apple deze horloges in de markt zet. Eerst heb ik een Apple Watch 1 gehad. Daarmee kon ik het einde van de dag niet halen op een opgeladen batterij. En het stoorde me dat je de tijd niet direkt kon aflezen, maar steeds je pols moest draaien. Een paar jaar later heb ik de Apple Watch 5 geprobeerd. Die ging wat langer mee. En had een Always On display. Met de Apple Watch 5 haalde ik net het einde van de dag, zolang ik niet ging sporten. Ik ben een duursporter. En ik ben soms de hele dag aan het sporten, bv meerdaagse tochten (ultra’s, fietsvakanties) tot soms wel 12 uur per dag. Wat Apple tot deze Ultra Watch is vergeten, is om ook duursporters te bedienen. Je kon geen marathon uitlopen met de Apple Watch 5. In elk geval niet op mijn tempo van 10 km/u… Rond de 4u stopte hij ermee. Daarnaast: je verschijnt niet met een 100% opgeladen Apple Watch aan de start. Die staat al een tijdje aan en geeft al gauw een 90% batterijduur zodra je start. Ik verwacht zelf niet dat de Ultra Watch de verwachtingen gaat waarmaken: de 36 uur die de Apple Watch Ultra mee zou moeten gaan, kun je gerust halveren op het moment dat je gaat sporten. Misschien is de duur zelfs terug te brengen naar 8 uur. Leuk om Scott Jurek in het promotiefilmpje te zien, maar ik geloof echt niet dat Scott met een Apple Watch Ultra gaat lopen. De echte reviews van duursporters maar even afwachten. Maar ik geloof er niet (meer) in. Zeker niet met de belofte van Apple dat nu een sporthorloge in de markt wordt gebracht waarmee je een serieuze ultra kunt lopen. Met de Apple Watch 1 zou je een marathon kunnen lopen. Zelfs met de Apple Watch 5 lukte dit niet. Dus eerst zien, dan geloven.

1 like

Dit schetst de waanzin van pols gadgets perfect! Die dingen zijn een bemoeial in je leven waar ik en velen met mij niet op zitten te wachten. Daar komt bij dat Apple een enorm marketingbudget heeft dus daar worden er weer miljoenen van door de strot van de fashion victims geduwd. Plus je loopt voor veel te veel geld lekker voor aap met zo’n ding. Mag iedereen helemaal zelf weten.

1 like

Als dit over het aanhalen van de meningen en ervaringen van jou vrouw is, dan is dat categorisch onjuist. Jij gebruikt dit om jouw meningen kracht bij te zetten. Prima, you do you.

Ik heb nergens geclaimd iets inhoudelijks er over te zeggen. Juist meerdere malen benadrukt dat ik vooral vind dat er een verschil zit in welke criteria je hanteert. Begrijpend lezen…ofzo

Maar lieve Chris, ga vooral lekker doen waar jij zin in hebt. Een gevleugelde uitspraak is “You can’t augue with stupid”, dus ik laat het hierbij voor wat het is. Koop lekker een nieuwe telefoon, wees blij, quote andere mensen en lees vooral niet wat iemand schrijft.

Nee! fout!
Het moet zijn: You cant augurk with morons.

1 like

Ik heb gelezen en begrepen wat je geschreven hebt, maar dat maakt me inderdaad een idioot. Met name omdat ik een technisch inhoudelijke vraag probeer te bespreken met iemand die in verkapte neerbuigendheid en drogredeneringen blijft steken. Mijn excuses, da’s inderdaad een grote augurk met een vokking moron.

Maarreh… Kan iemand die hier een Apple Watch heeft besteld nu al eens vertellen of daar een RTC unit in zit? Ik vermoed van niet, omdat Apple het steeds maar over NTP servers blijft hebben. :slight_smile: Het is net alsof niemand het over de hardware architectuur van die dingen wil hebben.

Blijkt het dus toch een echt, echt horloge te zijn, zo’n apple watch:

• 50% koopt er één omdat ze het hip vinden om de eigen hartslag te weten
  • Eveneens 50% vind het hip om allemaal bandjes te scoren voor bij de blouse
  • 85% van de klanten ziet het toch als verkapt statussymbool
  • 40% vind het hip om bij de supermarkt de pin terminal goed zichtbaar met zo’n ding te fisten
  • Minder dan 1% wil weten hoe het werkt.

Eh, nee, dat was jij met die vooroorlogse knakker die bij WC eend gewerkt had. :slight_smile:

Kuch, dat geldt voor heel veel horloges, kuch. Die veel factoren duurder zijn dan de Apple watch. Kuch kuch.

1 like

Da klop! :grin:

1 like

Waar zou ik de reviews van duursporters kunnen lezen? Suggestie voor een site of forum?

Ik ben namelijk wel geïnteresseerd in dit model, maar alleen als de batterijduur voldoende is. Ik maak graag day hikes op vakantie en zou hem onder andere daar voor willen gebruiken.

Deze persoon is nu op eigen verzoek anon, geen idee wie het was eigenlijk maar blijkbaar was deze discussie reden om er de brui aan te geven.

Bijzonder verloop dit

1 like

Hallo Burnn, kijk eens op de site van DC Rainmaker. Hij woont in Amsterdam en geeft zeer uitgebreide reviews en ook realistische reviews mbt sportwatches:

1 like

Ga ik doen. Thanks!

Ik heb jaren lang een Apple Watch gedragen(Series 1 , Series 2 en een Series 3) dus ik draag de Apple Watch wel een warm hart toe. Echter ligt de Series 3 al een flink lange tijd stof te happen omdat ik liever een analoog horloge draag.

Ik heb er niets tegen. Als je besluit een Smartwatch te dragen zou ik voor de Apple Watch gaan omdat die van alle Smartwatches toch wel echt de beste Smartwatch ervaring geeft.

Die Ultra vind ik op zich tof maar in hoeverre ga je zoiets echt gebruiken? Bovendien , de Ultra kost € 999,99 🤦🏻

1 like

Ik ben met mijn Sub ook niet dieper dan 30 meter geweest…

Ook heb ik een stofzuiger gekocht die ik zelf zou kunnen gebruiken, maar dat vind ik dan weer teveel van het goede.

Persoonlijk vind ik 'm niet mooi, maar dat is ook niet het doel. Dit is horloge met een professioneel en praktisch doel. En zoals meestal in het leven zijn “praktische” dingen vaak lelijk.

Ik zie zeker bestaansrecht voor de Ultra. Het enige wat ik niet begrijp is de naam. Nu maken ze eindelijk eens een keer product dat echt voor de “pro’s” is, geven ze juist dit niet de naam “Pro”.