Breitling Only Deel III

Ik kon het niet laten om tóch nog maar eens naar zo’n vouwsluiting te kijken. Zo’n gewone sluiting is toch best irritant met zo’n uitstekend stuk rubber…

Weer naar de juwelier geweest en alles eens even bekeken en uiteindelijk voor de vouwsluiting met wederom blauwe band gezwicht….
Ik mijn herinnering was de sluiting een stuk forser. Nu vind ik de verhouding eigenlijk wel goed.
Misschien is het horloge nu groter, of mijn polsen dikker…

Ander voordeel is ook dat de band wat dikker is en ook even dik blijft over de hele lengte tot aan de sluiting.

Verder is het fijn dat er een fijnafstelling in de schakel zit om de band losser of strakker te dragen. Deze kan je ook nog bijstellen als je de band al om en dicht hebt!

Kost een paar cent, maar dan heb je ook wat. De andere band mocht gelukkig retour.

Paar plaatjes.

21 likes

13 likes

Ik ben even snel een dagje heen en weer naar Metzingen en zag o.a. dit in de etalage

Zijn die prijzen interessant?

2 likes

Voor nieuw denk ik wel. Niet dat het die waarde behoud maar scheelt wel.

2 likes

25 likes

Interessant, hoe werkt dat dan? Kan je nog een verborgen knop bedienen? Of bedoel je wat ‘prullen’ tussen sluiting en pols?

1 like

Dat gaat met deze ‘verborgen’ druk/ratel knop.
De band is dan in 6 klikjes 1 cm. langer of korter te maken.

Als je hem op z’n langst zet en de band omdoet kun je hem daarna naar binnen duwen om korter te maken.
En bij openen kan je met de rechter duim de band langer maken voordat je hem afdoet. Zo doe ik het althans ivm nogal grote handen.

Je kan hem met om- en afdoen uiteraard ook gewoon in de stand laten waar die staat…

2 likes

Ok, dus niet ‘on the go’. In wel, uit niet! Dank voor de toelichting.

1 like

Ik weet niet wat je met ‘on the go’ bedoelt, maar als ik de sluiting openmaak kan ik met m’n rechterduim hem aan de binnenkant dmv dat knopje indrukken weer uitschuiven zonder het horloge van mijn pols te halen.

1 like

:drooling_face::drooling_face:

1 like

Hi allen, vraagje van een Breitlingloos forumlid: veel modellen hebben AR aan de buitenzijde, wat is jullie ervaring hier mee, krast het snel? Er zit m.i. nogal verschil in de hardheid van AR coatings, vandaar mijn vraag.

Thnx!

Mooi hoor, wil er ook één aanschaffen en deze info helpt wel :ok_hand:

Veel draagplezier!

1 like

16 likes

Mijn beste,

Orologio Signaturis Temporis :wink:

17 likes

16 likes

21 likes

19 likes

De werkweek weer van start.