Dat zeker en in combinatie met respect voor spullen is het een ideaal land voor het scoren van jong gebruikte horloges. Was elke cultuur maar zo zuinig op zijn spulletjes😭
Deze in een 40,of 41mm… Oefffff. Nu helaas te klein voor die berenpoten van me. Chique!
Klopt maar de eerste 2012 editie was snel uitverkocht (waren maar 1000 stuks) dus een paar jaar later kwam er nog een nieuwe serie met 1962 exemplaren uit (die veul mooier is imho)
Dit is de 2012 editie:
En hier ook nog een mooi stuk:
En wist je dat:
The Breitling Cosmonaute was the first Swiss wristwatch or chronograph worn in space (24 mei 1962) (Omega eat your heart out )
Deze SuperOcean 17040 stond net op Catawiki. Weggegaan voor net geen 2k incl. veilingkosten. Ik heb zelf niet meegedaan, maar ik heb stille hoop dat het iemand van het forum is. Want wow wat is deze plaat tof, zo vintage.
Oké ik heb spijt.
Fijn dat er een nieuwe kans kwam, mee eens wat betreft looks (rode chronograaf wijzer), de naam Scott Carpenter vind ik toch misstaan op de dial.
Klopt, ik had vorig jaar bijna een uit 2012 gekocht maar de dial stond me tegen (en de prijs van 5000 euro )
Ik denk dat Breitling met een 40mm best een hit kan hebben voor een breder publiek
Klinkt inderdaad als veel pech. Ik dacht altijd dat de B01 een van de meest betrouwbare en vooruitstrevende chronograaf uurwerken was.
Ik ben benieuwd of eventuele problemen zich ook ontwikkelen op de Tudor Chrono kaliber MT5813, die is geleend van B01 van Breitling. Wel met flinke modificatie. Onderstaand artikel is dan wel leuk om te lezen.
Mooi man! Ookal die prachtige band. Dat vind ik echt een gouden greep van Breitling.
Mijne op een minder sjiek bandje
Wel een tof ding! Ik begin Breitling steeds meer te waarderen.
Die chrono is echt bruut
Heb je een foto van het uurwerk / caseback?
Staat er 1 in het verkoop gedeelte hier, maar voor iets meer dan de toenmalige Outlet verkoopprijs…
Haha dat heb ik ook gezien maar uiteindelijk bepaalt iedereen zelf welke prijs hij wil hebben. Het ergste wat je kan overkomen is dat het niet verkoopt.
En als iemand dat wil betalen en er blij mee is, tsja dan is dat toch prima.
Helemaal mee eens !
Blijft een erg mooi horloge. Ben ik wel jaloers op.
Vooral in die staat.