Breitling Only Deel IV

Ik ben jaloers … zie bij iedereen :heart_eyes:
Mooie klokjes maar zo voelt het in ieder geval niet meer :grimacing:

1 like

Eerst vond ik dit maar zus en zo maar deze begint echt aan mij te groeien. Abnormaal…

Elke ochtend wat bijwinden creëert een heel andere band met het uurwerk.
Ik heb ook nog de 806 reeditie, maar dit ligt in de safe. Is ook stevig in waarde gestegen en best veel drukker dan deze. Nog nooit zo een eenvoudige rustige chrono gehad.

19 likes

Ohhh das jammer Seamaster. Heb je de klik niet meer of vervaagt die zelfs? Hopelijk is het de hobby en niet iets anders wat de pret bederft.

1 like

Dit is ook wel echt een van de eerste en weinige chrono’s die ik heb gezien die zo rustig is. Anders hebben ze miljoenen streepjes op de bezel en de dial. Deze is een aangename verrassing :+1::+1:

1 like

Ja klopt ik heb er nog 3, koop quasi altijd een chrono maar deze brengt rust in de collectie. Een rust die ik even nodig heb :slight_smile:

Wat jammer… je was altijd zo fanatiek en had prachtige horloges. :smiley: Hoe ziet je collectie er nu eigenlijk uit?

1 like

Ja lastig, …
Op mijn werk kan ik geen horloge dragen, dus elke dag is ervoor of erna snel nog even het horloge om de pols om het aan het lopen te houden.

Er komen bij mij maar erg weinig gelegenheden voor dat het leuk is / een meer waarde heeft dat je een net of wat luxer horloge draagt.

In mijn familie en kennisen kring wordt er nooit iets over gezegt (je mag wel blij zijn met een vakantie maar geld uit geven aan een horloge blijft belachelijk)

En ja , je koopt iets voor jezelf … maar dan zit je thuis op de bank met je horloge om de pols een beetje blij te wezen … moet ik toch vaak aan de uitspraak denken van die aap met de gouden ring :grimacing:

En als laatste… het ik heb de afgelopen 25jaar idd best veel en apart spul gehad waardoor het snel meer van het zelfde wordt maar niks aparts.

Alleen mijn iwc staat niet meer te koop, wilde eigenlijk helemaal stoppen maar 1 all-rounder en vanwege de 120hrs gangsreserve is dit horloge wel makkelijk :slight_smile::+1:

Gelukkig heb ik geen honger en zit ik nog niet in de kou … de tijd om te verkopen is niet de beste en de biedingen geregeld rond uit belachelijk helaas maar we zien wel hoe het loopt en als ik me bedenk voor het verkocht is gaan ze gewoon weer om de pols :wink:

7 likes

Jammer om te horen maar dat is wel de waarheid. Ik mag ook geen horloge’s om doen met werken en daarnaast doe ik ze zodra het kan aan. Krijg wel eens complimenten. Mn familie vindt het juist mooi en is dan blij voor me. Mijn vrienden zeggen idem en ze vragen ook niet vaak naar de prijs. Maar ben nog jong en het kan zomaar veranderen want heb ook nog geen vriendin en woon nog thuis. Dus kan nog geld uitgeven​:joy::joy::joy:

1 like

Ik snap je helemaal. Heb zelf deze gedachten ook wel eens gehad. Zelfs zo’n 10 jaar zonder horloge rond gelopen. Was er in eens helemaal klaar mee. 1 jaar geleden ook alles weer eruit gegooid…en nu weer zwaar te pakken. Heel irritant…
Denk dat het op een later tijdstip vast nog wel een keer bij je terugkomt.

3 likes

Ik zie op het forum dat er meer mensen stoeien met de hobby

https://www.horlogeforum.nl/t/eindbazen-horloge-het-spel-uitgespeeld-hoe-zie-jij-dat/419035/180

https://www.horlogeforum.nl/t/waarom-zou-je-een-collectie-willen-als/420238/201

En tja, als je dit leest ga je er over nadenken natuurlijk.
Zelf ben ik er wel achter gekomen dat een kleine collectie mij veel meer rust geeft.
Uiteraard zal die bestaan uit Breitlings .
4 knallers in de Watchroll.
Heb er nu 3, dus nog een mooie Navitimer erbij en klaar is Klaas
Probleem is echter dat Breitling zóveel verschillende Navitimers heeft dat ze er een dik boek over hebben uitgegeven
Interessant, maar dat maakt de keuze er niet makkelijker op :thinking:

5 likes

De laatste nieuwe zijn de mooiste :slightly_smiling_face:

3 likes

En het is nog eens een verdraaid mooi horloge ook :heart_eyes:
Zou zomaar eens een geduchte concurrent van een Navitimer kunnen zijn.
En daar gaan we dus weer, onrust, welke dan te kiezen :grin:

WoW die is gaaf :star_struck:
Veel plezier ermee

1 like

Super blij met deze n.a :star_struck: en met zijn 43mm toch beter om de pols…

20 likes

Ah, zijn broertje :wink:
Proficiat met deze schoonheid !

15 likes

Waanzinnig :star_struck:

Het regent NA’s hier de laatste tijd :joy: :joy:
Ook proficiat met deze klatser :+1:

Voor mij.
Heb de laatste 5jaar elk horloge gekocht en gedragen wat ik mooi vond.
Lekker door stapelen ook want verkopen was niet het plan.

Afgelopen jaar druk met nieuwe huis bezig geweest (zie topic off topic)
In deze periode ook geregeld naar mijn veel te grote collectie gekeken.
Droeg weinig, was vooral aan het klussen.

Ineens wist ik het, ik wist wat ik wilde .
In een mega rap tempo heb ik mega veel verkocht en de voor mij echt mooiste 12 behouden.

Hier ben ik super blij mee, echt mijn collectie.
Toch net niet, kleine details kloppen nog steeds niet.
Dat ben ik nu aan het bijschaven, de colt eruit, de Archimede eruit en dan HET horloge erin wat mij als persoon het meest past. Dus we gaan stappen verder dan mooi alleen nu, ja nu maken we het horloge persoonlijk.
De absolute kroon op het geheel zal dat zijn.
Ja als die binnen is heb ik de ultieme Mozaïek collectie bij elkaar en ben echt echt trots en tevreden.

Mijn grail heb ik nu al 3jaar in bezit. Dat is en blijft de aller aller mooiste uiteraard

Koop ik dan nooit meer een horloge?
Tuurlijk wel, maar op een geheel ander niveau dan voorheen waar alles kon en mocht zolang ik het maar mooi vond.

Ga er geen dikke euros meer in steken.
Ben nergens meer naar op zoek, heb totaal geen drang meer.
Ja! Horloges blijven een grootse hobby alleen de collectie heeft zijn hoogtepunt bereikt.

2 likes

Mensen snappen er niets van,toen ik mijn Colt net had,en ik sprak er met een collega over,vroeg hij terloops wat zo’n horloge kost.
Ik zij drie en een half,WAT driehonderdvijftig euro voor een horloge?? je bent gek.
Heb het maar zo gelaten anders kreeg hij een rolberoerte :grimacing:

4 likes

21 likes