Wat mij betreft ook nogal kitsch. Maar evengoed: een knappe prestatie.
Disclaimer: van Kunst begrijp ik vaak ook niets, mijn grijze cellen zijn daar te grijs voor.
Wat mij betreft ook nogal kitsch. Maar evengoed: een knappe prestatie.
Disclaimer: van Kunst begrijp ik vaak ook niets, mijn grijze cellen zijn daar te grijs voor.
Ja ik wilde net hetzelfde posten. Kwam het ook tegen. Toch jammer dat ze dat dan niet aangeven.
Het wordt nu een beetje gebracht alsof er iets misdadigs is begaan door CvdK, maar een basisuurwerk nemen als uitgangspunt voor een eigen uurwerk is niet bepaalt ongebruikelijk. De vraag is in hoeverre en vanaf wanneer de term inhouse gegrond is.
Wel een mooi voorbeeld dat je het internet niet voor de gek houdt. Je kan maar beter voorbereid zijn als je zo hoog van de toren blaast want als er ook maar iets aan mankeert krijg je hem sowieso om je oren.
Nou…
Dit zeggen:
" This is independent watchmaker Christiaan van der Klaauw Astronomical Watches’ first in-house movement, and like the watches, it’s not your typical Swiss caliber.
Development started in 2017, according to the manufacture, meaning it took 7 years to create, which even for a watch movement being built from scratch, is a long lead time.
The result is the caliber CVDK which beats at 3Hz, has a uni-directional automatic winding rotor, 30 jewels, and 60 hours of power reserve when fully wound. All pretty standard specifications, until you get to the finishing of the components."
En dan met een opgeleukt uurwerkje van een ander komen is niet oké.
Zoiets heeft Bremont geflikt. Gingen ze ook behoorlijk voor op hun bek.
Tsja idd. Er staat dat de ontwikkeling van hun inhouse uurwerk 7 jaar heeft geduurd. Daarmee wek je toch minstens de indruk dat de ontwikkeling van dít uurwerk door CvdK 7 jaar heeft geduurd. Dat lijkt me niet juist. Jammer is dat. Waar veel independents juist supertransparant zijn over waar hun spullen vandaan komen, wordt hier voor een andere weg gekozen zo lijkt het.
Jeetje Bernard, ik ken je niet goed maar denk toch aan jou als het over CvdK gaat hier op het forum.
Als jij er al niets positiefs meer voor over hebt dan houdt het wel op.
Het is een mooi merk, ik ben er vaker op bezoek geweest.
Nog bij Christiaan thuis, na de 1e overname, na de overname door Pim Koeslag.
Ik heb een Ariadne en in de directe familie zitten er nog 4 CvdK’s.
Ze waren prima, maar:
Dan wordt met veel bombarie een - naar mijn mening overigens graflelijk - uurwerk (die overdreven sterren…) aangekondigd als manufacture-uurwerk. Ik was genegen dat te geloven, want ik ken de achtergrond van Pim Koeslag, die ca. 30 manufacture-werkjes mede heeft ontworpen bij Ateliers de Monaco en Frederique Constant.
Als dat dan gewoon een opgeleukt ingekocht werkje is, dan ben je mij wel kwijt. Ben dan gewoon eerlijk. Dit klinkt onbetrouwbaar, misleidend en onjuist. Alles wat ik niet wil als ik rond de 10-20 ruggen mag aftikken voor je product…
Ben gewoon eerlijk over je product, het wordt daar niet minder van.
@PeterLC heeft overigens gelijk. Een nieuw manufacture-werk ontwerpen kost een vermogen. Vaak is de route via een goed ingekocht en aangepast basiswerkje de betere. Daar hoeven merken zich niet voor te schamen. Wel voor het bedotten van de klanten.
Een domme actie in 2024, met zoveel online-kennis…
Ik snap heel goed wat je zegt maar wellicht is er nog enige nuance toe te passen in ‘opleuken van een ingekocht uurwerkje’. Als de nationale verafgoding van Grönefeld niet heeft geleden onder zoiets soortgelijks dan is er nog hoop.
Grönefeld was er heel open over dat er riant wordt ingekocht.
Monteren en afwerken doen men zelf en er worden ook aanpassingen doorgevoerd t.o.v. standaard uurwerkjes.
Grönefeld zit daar dus heel anders in dan CvdK nu.
Eens, maar internationaal is het een “no name”
Fout. Verkoop in Azië was vorig jaar veel meer dan in NL.
Denk dat je je daarin vergist. Durf te wedden dat het gros van de omzet buiten landsgrenzen wordt behaald. Dat is maar beter ook, want in Azië begint men vanaf 30k in de handjes te wrijven terwijl we het hier afschieten met hagel. Terecht of onterecht.
Fout. Verkoop in Azië was vorig jaar veel meer dan in NL.
Verlicht mij a.u.b.
Alle off topic opmerkingen zijn verwijderd en daarmee alle reacties daarop.
Graag on topic blijven. Mooi/lelijk is prima, maar graag beperken tot het horloge/de horloges.
Goed bezig heer Jur, prettige Paasdagen gewenst
Pim Koeslag heeft een verkooptour door Azië gemaakt en daar heel veel weggezet bij dealers.
Er moet nu hard geproduceerd worden. Zo zal de koopprijs terugverdiend moeten worden.
Pim Koeslag heeft een verkooptour door Azië gemaakt
Laat Pim maar schuiven dus
Dat laat onverlet dat 99,9999999999 procent van die mensen nog nooit van dit horlogemerk heeft gehoord. Stefan K scoort net zo goed, zo niet beter
De gemiddelde consument denkt dat Eur. 100 voor een horloge veel is.
Kent men al een luxemerk? Dan is het Rolex.
Zo bezien is dit een open gesticht.
De gemiddelde consument denkt dat Eur. 100 voor een horloge veel is.
Dat is natuurlijk ook zo , wij zijn niet normaal!