Citizen only deel 3

14 likes

10 likes

Zijn er hier mensen bekend met de Miyota 8310?

Ik kwam deze Citizen JDM tegen. Lijkt voor het geld best een leuk horloge maar kan er niet zoveel over vinden helaas.

15 likes
4 likes
3 likes

@Zuid schrijft in onderstaand topic wat over het uurwerk :+1:

2 likes

Thanks! De filmpjes had ik gevonden maar kom ik helaas qua taal niet zo ver mee haha. Al met al niet verkeerd denk ik. Kijken of ik wat meer over de oudere modellen kan vinden.

1 like

Voor het rariteitencabinet: een schijvenhorloge. Loopt tot nu toe erg nauwkeurig. Wat gebruikssporen, maar verder OK.

10 likes

Wauw :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

Wat voor band zit er aan?

een originele Citizen stalen bracelet, maar wel een al wat ouder model. Vond alleen de klok wel special.

1 like

Absoluut, hopelijk kan ik hem zaterdag live aanschouwen

1 like

sure, maar alleen maar kijken hè

1 like

16 likes

stalen band uit de US/NY is binnen (vreemd genoeg geen extra tax): goede kwaliteit

ik vind staal lekkerder dragen dan rubber, en het staat ook mooier dan het blauwe rubber van deze BN0151-17L naar mijn smaak

12 likes

Nice :+1:t2:

1 like

:heart_eyes::+1:t2::sunglasses:

2 likes

Ik heb hem binnen. Loopt nog prima voor een oudje van 120jaar.

Maar wat vooral de reden is dat deze hier staat is om dat deze horloge uit de stal van R Schmid komt. De grondlegger van Citizen watch. Ik ben al een paar uur aan het googlen en lezen. Er is veel en uitbundig over deze periode geschreven op verschillende sites. Maar deze hier onder is Echt de moeite waard. Mooi stukje uiteen zetting over de begin van het einde van een monopolie positie van Switzerland. En tadaa. Rolex zag het ruim van te voren aankomen.

10 likes

Citizen red Sunday

13 likes

18 likes