Dag van het Horloge

Monaco Schreef:

Ik denk dat ik eens een dag zonder horloge ga
proberen voor het eerst in 10 jaar, en dan
uitkijken dat dat witte randje op m’n linker pols
niet verbrandt in de zon, goed insmeren dus

beetje ouwe koe, maar mijn aanpak had beetje zelfde effect. best raar om geen horloge om te hebben heh?

marnix.moed Schreef:

Monaco Schreef:

uitkijken dat dat witte randje op m’n linker
pols

beetje ouwe koe, maar mijn aanpak had beetje
zelfde effect. best raar om geen horloge om te
hebben heh?

Ow, zou echt NIET gaan, zelfs moest ik al 3/4 afstand thuis-werk hebben afgelegd, ik zou onmiddelijk rechtsomkeer maken met een naakte linkerpols ! :smiley:

Ik ben na een kwartier gillend de trap op gerend naar m’n horlogekoffer

marnix.moed Schreef:

Monaco Schreef:

uitkijken dat dat witte randje op m’n linker
pols

beetje ouwe koe, maar mijn aanpak had beetje
zelfde effect. best raar om geen horloge om te
hebben heh?

Marc-B1 Schreef:

Ow, zou echt NIET gaan, zelfs moest ik al 3/4
afstand thuis-werk hebben afgelegd, ik zou
onmiddelijk rechtsomkeer maken met een naakte
linkerpols ! :smiley:

plan jij je route naar het werk dan niet aan de hand van
de ligging van de meest dichtbij liggende juweliers ?
kun je onderweg met een naakte pols altijd even wat nieuws kopen. :#

hahaha, wat zijn we toch errug heh. ik heb op mn werk n extra gshock liggen voor t geval ik onverwachts opgeroepen wordt en ik n dierbaar klokje om heb. kan ik altijd ff switchen.

en hoef ik niet 3/4 weer naar huis :wink:

Alweer bijna een jaar voorbij… Morgen is het weer 22 mei. De dag dat ik m’n hobby overdenk. Of moet ik zeggen, mijn passie :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ik zal morgen daarom vieren door 2 horloges te dragen. Om mijn linkerpols de PAM 183, een verre familielied van mijn grootvaders first Oyster Rolex (met dezelfde kastvorm en wired lugs, maar dan een maatje kleiner). Sorry, heb d’r geen foto van kunnen maken omdat ie in de kluis bij de bank ligt.

Om m’n rechterpols zal een hommage van het horloge om de linkerpols zitten. Hoewel het een goedkope kopie is, heeft het toch een bijzonder plekje in mijn hart. Na mijn afstuderen wilde ik namelijk zien hoe een mechanisch uurwerkje van binnen werkt. En wat is dan een betere kandidaat dan een groot uurwerk als de ETA 6497? (Niet de 6498, omdat de 6497 me meer doet denken aan oude zakhorloges (niet hunter stijl)). Maar destijds vond ik een 6497 te duur om mee te spelen, dus besloot ik te zoeken naar een goedkoop horloge met een Seagull 3600 (Chinese kopie van de ETA6497), maar wel 1 die ik mooi vind en zou willen dragen. De keuze viel op de Marina Militare Radiomir hommage. Aangezien die kleine onderdeeltjes me nogal fragiel leken, en de prijs niet erg hoog was, had ik besloten om er een reserve uurwerk bij te kopen. En was ik even later blij met die beslissing! Ik brak namelijk en klein radje en kreeg de opwindveer niet meer terug in z’n behuizing. Gelukkig kon ik die onderdelen uit het donor uurwerkje halen :grin:
Dus ja, het is een goedkoop horloge. Maar dat bepaald niet hoeveel plezier ik er van heb.

Ik ben geen fotograaf en heb geen dure camera (noch smartphone), dus excuses voor de matige foto :sweat_smile:

Hoe vier jij morgen de dag van het horloge?

1 like

Ik denk m’n Seiko A639-5060 … het op één na eerste horloge
dat ik van m’n salaris kocht, De eerste geen idee wat dat was
( was ook een digitaaltje maar een hele vroege met zonnecellen )
ben ik helaas niet zo zuinig mee omgesprongen en is ooit zonder bandje in de broekzak terechtgekomen als zakhorloge/chronograaf om daarmee een machine op tijd te kunnen uitzetten, ik moet hem nog ergens hebben
liggen maar geen zin om daarvoor de boel op z’n kop te zetten.

grt. Gerard

Goed te zien dat je de Jaws nog steeds hebt!
Oh, ik zie nu dat dit bericht uit 2011 was hahaha!

Bij ons WIS is elke dag toch horlogedag? Bij mij wel in ieder geval.

1 like

Heb nog steeds niet het idee dat het heel erg aanslaat…deze dag van het horloge.

1 like

Bij mij niet. Gelukkig misschien? Tuurlijk heb ik elke dag wel een horloge om, en zijn er momenten dat ik er even van geniet. Maar meestal draag ik dezelfde beater, gaat ie automatisch 's ochtends om de pols, en 's avonds weer af.

Op de Dag van het Horloge probeer ik juist even stil te staan bij de hobby. Even een reflectie momentje. Dat kan voor ieder anders zijn.
Ik probeer zo een reflectie momentje te versterken door bewust een bepaald horloge te kiezen, op een bepaalde manier te dragen of wat anders.

Nee heh. Och het is ook een officieuze horlogedag. Ik hoop alleen dat sommigen even stil staan bij hun hobby. Hoe het gegroeid is, hoe het zich ontwikkeld heeft, etc.

En misschien dat ze ook hun horlogemomentje/reflectie willen delen.

Bij herdenken en een moment stilte denk ik eerder aan een overlijden. Daarom slaat het misschien niet aan. Wat je eigenlijk onbewust met dit topic toegeeft is dat de (mechanische) horloge’s dood zijn en dat we daar ieder jaar bij stil moeten zijn. :frowning:

Zelfs mijn horloge stond er even bij stil…

Hm… Misschien was de benaming misschien niet zo handig gekozen idd.

Het moet geen dodenherdenking worden, maar juist meer n 5 mei dag :blush:

:smile:

Morgen is het alweer het officieuze Dag van het Horloge. Vorig jaar even te laat met posten :sweat_smile:

Dus dit jaar er op tijd bij om te vragen hoe jullie het horloge plezier vieren?

Voor mij valt de dag precies samen met mijn vakantie. Dus m’n vakantie horloge voor bestemming Hong Kong gaat weer mee:

Nieuw batterijtje erin en hoe doet het waarempel ook nog :grin:

1 like

Ik ga vandaag naar Kopenhagen rijden omdat ik morgen in Malmö aan de bak moet, en overmorgen in Uddevalla. Daarbij doe ik een horloge om, inderdaad.

Maar wat is dat toch voor rare tic, om overal dagen voor uit te willen roepen? Een arbitraire dag als dag van het een of ander aanwijzen is toch curieus. Vaders, moeders, heiligen, liefde, arbeid, dieren… flikker toch op, denk ik dan altijd.

Wellicht kan iemand me even uitleggen wat het nut is? :slight_smile:

ehh… commerciële redenen??

Das hier elke dag :sunglasses:

3 likes