Dao MOD: Seiko 5 SNK805 vs SKX (update)

Ik was uitgekeken op mijn Seiko 5 SNK805.

Hieronder semi-stock zoals ik hem had. Op deze foto zat er alleen al blauwe AR saffier in en een ander bandje.

62422fcd5708677f49c56f3213daceff65579741_1_500x500

Verschillende redenen waarom ik erop uitgekeken raakte: teveel andere keuzes in de box, te gewoontjes, het was in plaats van een Hamilton Khaki Field waar ik het geld niet voor over had, een gemodde Vostok zat die ik heb zat inmiddels in dezelfde niche, en de blauwe saffier gloed past eigenlijk niet goed bij het field watch karakter.

Wat doe je eraan. Je kan hem verkopen. Maar where is the fun in that. Ik had nog een SKX dial liggen. Ik had daar al eens voorbeelden van gezien. Het ziet er een beetje gek, kaal uit. Maar verrek, als je het in het echt ziet begint het langzaam te wennen en wordt het eigenlijk nog leuk ook.

Goed, secondenwijzer van een Samurai erin, mat net als de kast. Nice. Maar de wijzers zijn veel te ielig voor bij de lumedots van de SKX. Dusss andere wijzers erin. Wat bandjes eronder.

En de smaken gaan verschillen (I know guys, het is geen award winning mod okee) maar ik vind hem nog leuk ook :joy:

Dit is het geworden


Op Hirsch zadelleer (heerlijk bandje btw)


RIOS cognac leer


Flower NATO


Grijs canvas


POLL: welk bandje?

  • Hirsch zadelleer donkerbruin
  • RIOS cognac lichtbruin
  • Flower NATO
  • Grijs canvas
  • Kill it with fiyaaaaaaaaaaaahhhhhh :sob:

0 stemmers

20 likes

Een bandje gaat je niet helpen Wendy Wansmaak.

8 likes

Als je hem dan toch verbrandt, dan liever op dat grijze canvas. :+1:

3 likes

:joy::joy::joy:

Je bent nog ziek. Ga je bed in, je praat onzin :kissing_heart:

1 like

Ik drukte perongeluk op kill it with fireā€¦ :sweat_smile: Of was het toch niet zo perongeluk :thinking:

1 like

Damn, die is lelijk. Geniet van je mod :+1:

5 likes

Zo!
Vind het een toffe mod hoor.
Ziet er gaaf uit.

1 like

Ik vind hem wel wat hebben. Straalt rust en eenvoud uit.

1 like

JA! Gelukkig ik ging al een druilerige zondag tegemoet met de eerste reacties :joy:

Neehoor ik weet dat die zeker niet in de smaak gaat vallen bij iedereenā€¦ maar ik word gewoon vrolijk als ik ernaar kijk :stuck_out_tongue:

1 like

De reacties reflecteren het weer van vandaag.

Om het iets positiever te maken: als jij er blij mee bent dan ben ik dat ook :kissing:

2 likes

Ik vind het geheel prettig om te mogen aanschouwen. Schijnt ook veel banden aan te kunnen.

Alleen de oranje letters op de wijzerplaat doen me persoonlijk iets te veel afbreuk aan het minimalistische geheel. Maar zelfs met die oranje letters zou ik het ding met graagte dragen.

2 likes

Moet eerlijk zeggen ik vind het een zeer aardige mod. :+1:

Ohā€¦en op grijs canvasā€¦lekkere combi.

1 like

Ik vind hem wel geslaagd als mod, zeker op canvas !

Edit: geen 21 jewels op de dial is alleen maar mooier

1 like

Ik vind hem wel geslaagd. Je hebt inmiddels wel een leuke niet standaard collectie

1 like

Nice, hoe verder we komen, hoe meer positieve reacties :crazy_face:

Dat is lief :blush:

Dankje! Ja ik denk dat ik ze er wel af zou kunnen krijgenā€¦ maar teveel risico dat je oneffenheden in de wijzerplaat gaat zien op die plek daarna. Hmzzā€¦ ergens heb ik de neiging om te zeggen: Challenge accepted!:sweat_smile: Ik denk dat ik het ff laat zo.

Dank! Ja grijs canvasā€¦ ik neig zelf naar de Hirsch band. Met grijs canvas is het iets meer een geheel maar misschien wel iets saaier? Ik twijfel nu tussen die twee.

Dankje! oh je bedoelt van de J ipv d K versie die ik gebruikt heb? Nou in dit geval is minimalistisch beter, dus komt het goed uit inderdaad.

2 likes

Ik vind em leuk :+1:

1 like

Ik vind het een prachtige mod! Lekker rustig en zo te zien passen er veel banden op. Top :+1:

2 likes

Dan zou het zoiets worden

Zonder oranje letters

Met oranje letters

3 likes

Ik heb Rob van mw eens gevraagd of hij die rode letters weg kon halen.
Dat kan maar het wordt er niet mooier op.

1 like

Vergelijkbaar met dit denk ik.

Het is eraf en het valt niet op, maar het zwart is niet puntgaaf meer zegmaar. Nu zie je er met he reflecterend saffier nog minder van denk ikā€¦ maar toch. Het kan ook gewoon verkeerd gaan :stuck_out_tongue: en als ā€˜professioneleā€™ verkoper snap ik inderdaad dat je dat niet doet.