Weer tijd voor een mod, een kleine dit keer. De Seiko 5 SNKL23 is een van de meest gewaardeerde vijfjes, mede dankzij Hodinkee. Zie mijn oorspronkelijke NA topic.
Het standaard ontwerp is mooi. Klassiek, hoeft niets aan veranderd te worden - behalve de bracelet, maar wat wil je voor die prijs.
Waarom dan veranderen? Niet iedereen op het forum is daarvan gecharmeerd, nietwaar @Fate_Amenable_To_Change?
Drie dingen:
- Ik wilde wel eens een solid bracelet proberen voor dit horloge, dat verdient hij/zij/het. Maar die is er eigenlijk niet voor deze vijfjes. Op de gok een solid president gekocht op de baai, met holle endlinks.
- Hij lijkt erg op de SARB033. Wat een pluspunt is, maar die heb ik dus ook. Dit vijfje wegdoen wil ik niet, zeker omdat het niet meer te verkrijgen is (voor een schappelijke prijs). En op dit kleine vijfje vind ik de sword hands wat ieniemienie, en ik ben steeds meer gecharmeerd van stick hands. En die zijn gewoon OEM te verkrijgen.
- Kanji. Want kanji is lauw
Hier de laatste foto toen die origineel was, en daarna het resultaat:
Halverwege:
Resultaat:
Conclusie
Ik ben tevreden! De stick hands maken de uitstaling net iets steviger, zakelijker en maken de tijd beter afleesbaar. Kanji is altijd goed.
Maar de bracelet. Wat. Een. Onding . Leuk even voor de verandering en voor de fotoâs. En niet iedereen zal het direct opvallen, maar eigenlijk passen de endlinks gewoon niet. Veel te kort, waardoor ik hem platter gebogen heb zodat hij de kast wel bereikt, maar diep verzonken ligt tussen de lugs, in plaats van daarmee op gelijk niveau ligt. Het stoort me niet erg (bij dit horloge, bij andere van mn horloges zou ik het onacceptabel vinden), maar het heurt natuurlijk niet. En voor een solid rammelt hij alsof het een folded is. De clasp is ruk maar werkt wel. De afwerking is ruk. En hij kan niet zo kort gemaakt worden: ik pas normaal alle bracelets, maar de bleef te lang voor mijn polsen. Door op micro-adjustment 6 te zetten, de clasp om te draaien en bij te buigen, past die nu precies. En mijn pols wordt geĂ«pileerd.
Het is draagbaar en als je snel kijkt ziet het er leuk uit. Maar waar de stick hands (voorlopig) blijvertjes zijn, is de bracelet denk ik tijdelijk.
Okee dat was âm weer! Dank voor het kijken