De Enige op HF!

Laat ik even geheel ten onrechte op de stoel van de jury gaan zitten (net als jij) en daar mijn eigen antwoord op geven.
Het gaat hier om mijn eigen horloge. 2 x het zelfde exemplaar. Ik geef netjes op dat ik me vergist heb door 'm een tweede keer te plaatsen. Dat corrigeer ik en pas mijn punten aantal aan. Niks mis mee toch? Of Chris er ook zo over denkt dat zie ik dan wel… :slight_smile: Lexaf Nixaf vind ik zelf. What’s in a name?

1 like

De jury is zich nog aan het beraden… de zon op de camping en bijbehorende verlokkingen aan het strand hebben de jurering ietwat vertraagd :grin:

2 likes

Komt er een top 10 ? :blush:

Ja was ik wel van plan!

1 like

That is a freaking cool watch sir :sunglasses::+1:

1 like

@lexaf zul je net zien, de buren van vintage hebben er een

1 like

Komtie dan he! De top 10 van deze ‘zomer 2020’ ronde!

  1. @Lexaf 67
  2. @wbcoupe 61
  3. @SuperDuiker 34
  4. Chillekasper 18
  5. Tegendraads 14
  6. Fate_Amenable_To_Change 12
  7. Welsay 11
  8. pverstraten 10
  9. The_Don 9
  10. @Lleto 8

Ik heb zojuist een paar honderd posts moeten doorspitten dus er kan nog een foutje in staan helaas.
Over de score kan dus worden gecorrespondeerd :wink: maar ik denk dat het een unieke prestatie kan worden genoemd dat @Lexaf op een forum met honderden leden 67 unieke horloges heeft weet te produceren :astonished: hulde! Het cadeau wordt na mijn vakantie (ergens in september) getoond!

4 likes

Maar, ik heb er 32…

2 likes

Leuk topic @The_Don en gefeliciteerd @Lexaf!

Ik has nog iets hoger kunnen eindigen kwam ik achter…

:blush:

1 like

Toch vraag ik het me af :wink:

Dank je wel Chris @The_Don voor al het werk. Eigenlijk ben jij de echte winnaar als je bedenkt dat je dit enorme aantal horloges met dit topic bij elkaar hebt weten te brengen. Echt waar, ik viel van de ene verbazing in de andere bij het zien van al dat moois.

Het voelt trouwens best wel lekker om eens een keer de beste te zijn. Normaal maak ik daar geen gewoonte van. Ik heb nog lang getwijfeld of het zou lukken, want Wilko @wbcoupe zat me voortdurend op de hielen. Ik moet ook toegeven dat ik wel in de krochten van mijn collectie heb moeten duiken om dit resultaat te halen en nu ik ze allemaal zo bij elkaar zie (kijk de foto hieronder) ben ik er zelf ook een beetje verbaasd over. Helemaal als ik me realiseer dat door de beperking van Chris om geen horloges van vóór 1965 toe te laten ik me nog heftig heb moeten inhouden. Want anders was, geloof me maar 't is echt waar, de hoeveelheid nog zeker twee keer zo groot geweest met het tonen van de vintage horloges, die bij mij voornamelijk uit de periode 1950 -1965 zijn. Maar dat is dan misschien een ideetje voor volgend jaar zomer. Dan wel graag zonder geïnspireerd te zijn door verveling vanwege Corona toestanden natuurlijk.

Ik heb enorm veel plezier gehad om mee te doen en achteraf bezien was meedoen ook een goeie gelegenheid om een aantal horloges waarvan ik nog geen foto’s had ook op de digitale gevoelige plaat te moeten zetten om ze te kunnen tonen. Deze ‘wedstrijd’ heeft dus ook geholpen om de documentatie van mijn collectie weer een beetje completer te krijgen.

Omdat ik wel al een idee had dat ik misschien zou kunnen winnen, heb ik op 4 aug. de horloges allemaal nog eens op een rijtje gelegd en er een foto van gemaakt. Ze zijn dus echt in deze periode allemaal in mijn bezit. Nee, ik heb er niet een paar stiekum bij geleend, het enige ‘smokkel’ element is dat er ook een paar klokjes bij zitten die af en toe door Mevr. Lexaf worden gedragen.

Hier zijn de horloges, alle 67. Van links naar rechts in rijtjes in de volgorde waar in ik ze gepost heb.

Ergens eerder in dit topic is er gesproken over een ‘bewijsstuk’. Een foto van al mijn in dit draadje getoonde horloges op één plaat. ( het kampeertafeltje dus… :slight_smile: ) Voor het datumstempel voeg ik hier de EXIF gegevens van de opname toe.

Ik zie uit naar het horloge dat Chris voor de winnaar bedacht heeft.

Iedereen die meegedaan heeft, bedankt voor een van de leukste topics van het jaar, nogmaals Chris in het bijzonder en speciaal ook Wilko die mij inspireerde steeds meer bizarre horloges op te zoeken omdat hij dat ook deed.
Een verdiende en goede tweede plaats!

King Lexaf The First

16 likes

Ik kan me niet voorstellen dat alles na deel 2 beter wordt gezien dan deel 2 zelf, de hele franchise erna is verschrikkelijk…maar goed, blijft subjectief.

Waar een winnaar wordt verkozen, mag een Climmerick op zijn plaats zijn :wink::

Er was eens een lid genaamd Lexaf
Die kwam voor horloges graag op iets geks af
Voor hem nu de overwinning
Voor grootste eenling-verzameling,
Zijn verzameling is flex AF

7 likes

Ik weet niet of er hier meer van rond dwalen, maar niet 1 meer van gezien.

7 likes

De overwinning smaakt het zoetst als hij echt bevochten is, en dat heb je gedaan. Van harte proficiat :+1: :+1: :sunglasses: :sunglasses:
Zeer bijzondere collectie om ze zo bij elkaar te zien. :ok_hand:

3 likes

Ah sorry, wellicht overheen gelezen, ik heb heel veel posts gezien zonder puntenvermelding dus die heb genegeerd. Kun je je post laten zien waar de 32 in vermeld wordt? Ik kan de top 10 dan even aanpassen!

Mochten er meer foutjes in staan dan hoor ik het graag!

3 likes

Dank! :yum: en graag gedaan.

3 likes

Heel bijzonder topic btw Chris ! :slightly_smiling_face::+1:t2:

3 likes

Respect ! :trophy:

3 likes

Mooi gedaan @The_Don!
Volgende keer misschien ook een wegingsfactor toevoegen qua prijs of begeerlijkheid?

2 likes