Panerai "in-house"?

Ik kwam zojuist op de Panerai site een nieuw model luminor tegen: een perpetual calendar. Ben wel benieuwd wat de oorsprong van dat uurwerk is. Er staat in de beschrijving namelijk o.a.:“executed entirely by Panerai”.
Even los van alle verhalen hierboven (waar ik het merendeels mee eens ben), ben ik nog steeds fan van Panerai :slight_smile:

11 likes

Geen idee, maar zou dit uurwerk graag in een Radiomir zien want dat model vind ik mooier.

Maar zeker een mooi uurwerk.

Schandalig is het. Die Italianen leggen tegenwoordig zelfs een maserati motor in een alfa Romeo.

:grin:

Wel fijn dat je een collage hebt gemaakt.

Ik vind dat een beetje een schizofrene combinatie…

Ik vind het wel geil.

Hierover is eerder geschreven op het Forum. Het IWC 69370 uurwerk is echt geen ETA kloon. Fabels van journalisten die het uurwerk nog nooit gedemonteerd hebben.

Op de site van Watchbase staat veel meer informatie die niet klopt :face_with_raised_eyebrow:

3 likes

Precies!

1 like

Tis toch veel leuker om Panerai en IWC onder een bus te gooien.

2 likes

Die stond in het artikel…

Dat het als basis een ETA Caliber heeft, wil toch niet zeggen dat het een cloon is?

Of mis ik me?

De lay-out is bij IWC zo:

Die u laat zien staat zo op Watchbase

IWC 69000 serie is dan hooguit een spiegelbeeld want de veerton en balans zitten omgekeerd geplaatst.

Uiteindelijk lijkt elk nieuw uurwerk wel op een bestaande.

De topictitel is iets aangepast als gevolg van deze regel:
FORUMREGELS
De volgende handelingen, gedragingen of activiteiten zijn pertinent NIET toegestaan;

1. Het respectloos bejegenen van bedrijven of hun producten
2 likes

En je weet waar Maserati z’n motoren haalt :slight_smile: juist. Ferrari (de diesel wellicht niet)

1 like

Luminor krijgt idd veel teveel liefde. Van Panerai en van de liefhebbers. Terwijl de radiomir zo veel mooier is!

2 likes

Als je denkt dat Kawasaki de remblokken zelf maakt of de ruitenwissers van jouw Opel door Opel gemaakt worden :joy:.
Bv Bosch levert gewoon ruitenwisser met een Opel logo. Of een ander ruitenwisser merk.

Die inkt lintjes in jouw Dymo label writer worden ook niet door Dymo gemaakt.

3 likes

Nou zeg/tou eem!

Volgens mij ben je roomser dan de paus in deze, ik moet hier toch een beetje om lachen. Elders doen ze niet zo moeilijk en noemen ze het beestje gewoon bij de naam:

Respect moet je verdienen vind ik. Linksom of rechtsom, ze besodemieteren de boel gewoon.

Met alle respect natuurlijk :innocent:

4 likes

Weet je, ik weet het niet hoor, misschien hebben ze wel gelijk, maar dat iets op een forum staat, of sowieso op internet, maakt het nog niet waar. Sowieso niet dat het nieuwe uurwerk is gepresenteerd als in house. Want is dat wel zo? De taal is wat vaag zoals bij elk merk. Dit is de Press release van p.9200:

the self-winding P.9200 Calibre brings a new edge to the Panerai chronograph. Reliable and long-lasting, it reveals a 42-hour power reserve delivered through energy stored in a single barrel.

Zoiets had een ander merk met ETA’s ook kunnen schrijven.

Ja dat klopt inderdaad want dat is gewoon het opnoemen van een paar technische eigenschappen. Uit een standaard veerton haal je ongeveer 42 uur gangreserve.
Maar wat ze, met alle respect, hier suggereren?

Met alle respect maar dit is complete bullsh*t.

2 likes

Ze hebben ook inhouse uurwerken gemaakt, of niet dan? Ze zijn vaag, dat is waar, en wekken indrukken, maar niet anders dan andere merken. Ik vind dat er zwaar wordt overdreven

1 like