De fel gekleurde wijzerplaten trend, of goed gejat?

Rolex steelt alles, dus dit waarschijnlijk dus ook.

7 likes

Beide waren er al voor de huidige OP lijn

Daarmee zeg ik niet dat zij de bedenkers zijn, maar gekleurde dials is er al jaren (voor de huidige OP).

Het klopt wel dat echt elk merk het nu plots gaat doen

5 likes

Doxa had al iets in 2018.

1 like

En al tientallen jaren eerder, maar ok.:see_no_evil:

4 likes

Geen enkele kleur is door Rolex als eerste gebruikt, dus hoezo navolging van Rolex?

3 likes

Fiets anders eens door het russendraadje.

3 likes

Glashutte Original Sixties uit 2015 , en Nomos waren denk ik de trendstarters van de huidige herhaaltrend, want kijk terug naar de jaren 60 en 70 en er was kleur in overvloed. Stella dials van Rolex, Doxa, IWC Ingenieur, Patek Elipse, en dus GUB Glashutte Spezimatic.

2 likes

Ja. Vooral die OP achtige modellen. Zoals deze. Smerig jatwerk. Rotboeven zijn het.

6 likes
2 likes

Gewoon een trend, net als geïntergreerde bracelets 🤷

Wel weer een onderwerp waar uren over doorgezaagd kan worden.
Lekker voor de principieeltjes, puristen en iedereen die daar dan weer tegenaan schopt.

Kan weer leuk leesvoer opleveren :grin:

2 likes

Ik ga nu misschien vloeken in de kerk. Ga even zitten.

De wereld was niet zwartwit voordat Rolex er was.

Kan je volgens mij geen jatwerk noemen. Eerder een cyclische modebeweging, met alle felgekleurde vintage modellen zoals Seiko’s (al dan niet met facetgeslepen glas), tijgeroog dials van Timex, Doxa en er zijn vast mensen met meer voorbeelden. Het komt gewoon weer terug.

Wat ik me wel kan voorstellen is dat Rolex er enige invloed op heeft. Als Rolex met felle kleuren komt dan ‘mag’ het weer en is het makkelijker voor andere merken om het ook te doen.

Net als mode en designers.
Al weet ik niks van mode.

Jatwerk? Nee. Inspiratie? Misschien. Maar dan nog was Rolex niet als eerst.

16 likes

Maar dat laat dan wel weer zien dat Rolex het nummer 1 merk is, ook volgens andere fabrikanten. Anders gaan ze niet mee in de trend. Toch?

2 likes

’ t is zomer , dus kleurtjes à volonté
toch leuk , om het even wie er als eerste mee begon

2 likes

Wie de trend is gestart, weet ik niet. Navolging op de trend is wel heel duidelijk zichtbaar. Vind het wel een leuke trend. Timing is in mode en in de horlogerie belangrijk. Volop zomer in Europa, dus de kekke kleuren dials komen als geroepen.

1 like

Ik heb de indruk dat flitsende kleurtjes in het verleden weinig chique waren, nu beter “geaccepteerd”. Kan het daardoor zijn dat horloges, in basis tool of juweel, minder flitsende kleuren hadden?

1 like

Rolex zet vaak een trend. Kijk maar naar de ceramic inlays en de groene Submariner (Hulk).

1 like

Doen ze al een tijdje

4 likes

Je bedoelt de groene Kermit… die was er al ver voor de hulk :wink:

2 likes

De Halios in dat lichtblauw en de Sinn in het groen of geel. Erg fraai! Vooral die Sinn zou ik wel in de collectie willen :ok_hand:

1 like

En die omega PO met oranje bezel? Was die niet nog eerder?

2 likes