Jurk
7 januari 2026 om 20:02
2166
RoVaGo
7 januari 2026 om 20:22
2167
Gewoon veel fantasie die ik in zo’n 5- 6 seconde stop. Anders worden de gifjes te groot om hier te uploaden.
Zat ook nog het knipperen van Teddy zijn ogen bij
1 like
Hey, komt deze ijsberende ijsbeer ineens in beeld
1 like
RoVaGo
8 januari 2026 om 11:11
2169
is de horloge/sneeuw versie van olifant in de porceleinkast…
2 likes
Jurk
9 januari 2026 om 07:58
2170
Graag gedaan! Je zit er in
Mooie Tudor btw gefeliciteerd
Denk teveel gluhwein
Michel.s:
Steengoed !!!
Dank je wel jongens! Waardeer het altijd, ook na al die jaren! Al 7 jaar hier op het forum inmiddels.
Wie zou dat zijn
Ik vind het nogmaals heel leuk wat je maakt! Ga zo door, verbouw mijn cartoons maar . Graag. AI hou je niet tegen, creativiteit is niet te kopiëren. Daar hou ik mij aan vast!
4 likes
Jurk
26 januari 2026 om 23:45
2171
Beste leden,
Hierbij weer de nieuwe HF Cartoon…
Qua thema heb ik mij laten inspireren door @myfriendscallmeKC … die deze week een paar wel heel toffe topics heeft gestart, met wat heel toffe cartoons …. HF heeft een nieuwe sheriff in town …
De topics van deze week…
Dood aan alles boven de 40mm!!!
Voor we beginnen, eers even een muziekje voor de sfeer:
[ - YouTube]
Laten we even terug gaan in de tijd. In 2016 kocht ik twee “eersten”. Ten eerste was daar de Squale 1521 die ik van @Hamari over nam in een kroeg in Apeldoorn, mijn eerste iets duurdere en Zwitserse horloge. Tegen het eind van datzelfde jaar had ik plotseling ook een Mühle Glashütte in bezit die inmiddels twee keer zo duur was als die Squale. Allebei forse horloges van 41 en 42mm in diameter en 13mm dik. Ik was bl…
Dat zien we nog wel eens!
Vanaf mijn achtste ontdekte ik dat ik makkelijk kon tekenen. Donald Duck kunnen tekenen was mijn eerste ontdekking. Daarna vlogen vele creaties uit mijn Hema potloodje; Pink Panter, Goofy, Spider-Man, Star Wars, ninja’s en heel veel slam dunkende Michael Jordans. Ik wist zeker dat ik er iets mee wilde doen.
Nu teken ik tijdens brainstorms om ideeën tot leven te wekken en af en om iets ingewikkelds op een Jip en Janneke manier uit te leggen in een PowerPoint.
Vanochtend dacht ik: “Laat ik het c…
Hoe het ooit was begonnen
Toen ik op de Speedmaster GTG @Sjiel ’s Ploprof 1200 voor het eerst om mijn pols deed, was ik zo verrast. Wat een enorm gewicht! En wat stond ie me goed! Ik was super enthousiast. De PloProf zat op de sharkmesh bracelet waar een gigantische clasp op zat. Hierdoor was het geheel extra zwaar…
Ik liet voor de grap mijn arm hangen vanwege het gewicht en grapte dat ik hier vanzelf zo een gangster loopje van zou krijgen. Eentje die een van mijn jeugd vrienden vroeger zo gra…
Wie zijn idee was die handwinder…
Beste forumleden,
Na een lange periode van meelezen en leren leek dit ons een goed moment om onszelf en ons project hier kort voor te stellen.
De afgelopen vier jaar hebben Robert en ik, beiden al jarenlang horlogeliefhebbers en verzamelaars, gewerkt aan het ontwerpen en uitwerken van een eigen horloge. Dit is geen haastproject geweest en ook niet gestart met het idee om “een merk” te beginnen. Het is ontstaan vanuit jarenlange ervaring met het dragen en verzamelen van horloges, over verschill…
Nééé
Als je mij een half jaar geleden had gezegd dat ik mijn Breitling horloges weg zou doen had ik je serieus uitgelachen maar het is toch gebeurt.
Een half jaar geleden heb ik een Tudor bb54 GMT aangeschaft en wat is dat een heerlijk comfortabel horloge en nog mooi ook haha.
[IMG_9124]
Het gevolg was dat ik eigenlijk alleen nog maar de Tudor om had en heel sporadisch wat anders.
Nu heb ik de bb chrono altijd al heel erg mooi gevonden en van de week zag ik een prachtig exemplaar waar gewoon mij…
Geef nooit op!
https://www.horlogeforum.nl/t/na-rolex-submariner-no-date/592806?u=jurk
Lekkere Vertex-free vakantie hoor.
Voordat ik wat eigen foto’s ga plaatsen eerst een link met een mooi verhaal en achtergrond informatie over deze Vertex.
Daarvoor gaat alle eer naar @Zulu
Waarom een Explorer 39mm wegdoen en voor een Vertex gaan? voor mij waren de hoofdzaken, deze Vertex is (voor mij dan) toch wel meer een field-watch dan de veel meer dress achtige en meer in het oog springede Rolex. En een stuk minder kostbaar zodat ik er ook nog een heerlijke vakantie aan over heb gehouden
[IMG20260115120906] …
De Breguet wijzers…
Goedenavond iedereen,
Volg al heel lang occasioneel mee op dit forum, en heb hier ook in het verleden al 2 horloges gekocht (een Longines Master Collection Retrograde Moonphase in 2018 en Oris Diver 65 in 2022). Nu is toch het moment gekomen om me formeel te introduceren.
Wonende in de Belgische Kempen, ben ik al sinds +/- 2016 geïnteresseerd in horloges dankzij een collega die me introduceerde in de wereld. Eerste mechanische horloge die ik kocht was een Zeppelin 7068-1 LZ129 Hindenburg, met …
2 likes
Jurk
26 januari 2026 om 23:46
2172
En hierbij de cartoon zelf…
36 likes
APMV
27 januari 2026 om 04:44
2175
Volledig anders, maar wel geslaagd Jur . Creatief en altijd met oog voor detail. Grappigste is de Breitling lost in outer space
1 like
Ga stuk hier en zekers weer een knap stukje werk @Jurk
1 like
Plees
27 januari 2026 om 05:03
2177
1 like
Hele toffe, verfrissende twist.
1 like
Mooi stukje werk @Jurk , als officieel gecertificeerd sci-fi nerd waardeer ik dit zeer
1 like
Jurk
27 januari 2026 om 07:08
2183
Anthony:
The ship of Credor
“HF Wars,
The Credor Crusader and the PloProf Pirate”
2 likes
Plees
27 januari 2026 om 07:10
2184