Jurk
25 februari 2023 om 22:46
81
Hierbij alweer de 4de aflevering van 2023.
En dit keer weer eens lekker old school… helemaal met de hand geschetst, geïnkt en met aquarel ingeschilderd.
De onderwerpen van deze week zijn natuurlijk de leden met die meest gelezen topics:
We rekenen op jou, Penzes!
Ik heb dit jaar ondanks alle voornemens toch twee horloges aangeschaft. Twee totaal verschillende, dat ook nog wel. Tudor Black Bay Pro en deze Chopard.
Hoe is tot een Chopard gekomen?
Ik sta al een tijdje op de lijst in Berlijn bij een grote AD voor een DJ met een blauwe plaat. Heb gewoon zin in een sportive dresser met een jubilee band voor comfort en witgoud lunette voor dat extra “decente” bling. Eigenlijk was de plan heel vast omlijnd, ik heb voldoende andere horloges om van te genieten, …
Yes! Jarig! Wat krijg ik voor kade?
Wie jarig is, trakteert! Deze verjaardag heb ik mezelf getrakteerd en wel op het horloge dat in mijn optiek de perfectie het dichtst benadert.
Als gevolg van religieuze overtuigingen van mijn ouders, kreeg ik in als kind nooit verjaardagscadeaus. Ik heb mezelf altijd voorgehouden dat ik die nooit heb gemist. Desondanks bemerk ik dat ik mezelf graag iets moois koop op mijn verjaardag. Of deze zaken verband met elkaar houden, weet ik niet. Wat ik wel weet, is dat ik zo blij ben als een kind met m…
Ming Ming doet de dino
[afbeelding]
Nadat ik het tijdslot voor dit horloge vorig jaar had gemist had ik hem eigenlijk afgeschreven, totdat ik hem weer tegenkwam bij een GTG. Ik heb hem uiteindelijk de halve avond om gehad en speelde met het idee om een bod te doen. Ik was eigenlijk al voorbereid op een nee, maar tot mijn grote verbazing was hij die ene andere Minase liefhebber in Europa en ik wilde inmiddels wel van de mijne af. Een week later was de ruildeal rond en ik heb er nog geen seconde spijt van gehad. Dus n…
GADA, GADA… GADA’AR maar liggen…
3 likes
RoVaGo
25 februari 2023 om 22:50
83
Erg goed die old school aanpak. Dan ben je een tekenaar. De Pen is ook leuk gevonden. Muis doet ook weer als vanouds mee.
Leuk ingekleurd ook.
2 likes
Jurk
25 februari 2023 om 22:58
84
Thanks! Ja weer eens lekker echt handwerk. Het heeft allebei zijn charmes. Digitaal knalt lekker van je scherm. Om dat Pen grapje lag ik zelf al de hele tijd dubbel Ben dol op verwijzingen. Zitten er nog wel meer in.
Naast de muis staat ook gewoon het cafe er op hoor
2 likes
Anthony
25 februari 2023 om 23:05
85
Mooi werk @Jurk
Weer een echte old skool drawing
Respect!
1 like
De vraag is wel… Hoeveel pennen zijn er verloren gegaan in de creatie van deze cartoon 🫣
1 like
cdg
26 februari 2023 om 00:49
87
Dat kan ik beamen
Lekkere ouderwetse woordgrapjes deze keer @Jurk
Super sterk in z’n eenvoud. En weer eens handgemaakt.
Erg leuk!
1 like
APMV
26 februari 2023 om 06:52
89
Je bent een echte artiest @Jurk . Fijn om de zondagochtend weer te starten met een lach
1 like
Altijd lekker ff lachen op de zondagochtend
En het hf café op de achtergrond.
Met de pen heeft wel wat ,hou wel van die old school stijl @Jurk
1 like
Jurk
26 februari 2023 om 07:08
91
What (s)he says 🤌:
Mooi werk @Jurk
cdg:
handgemaakt.
Erg leuk!
StefanM:
Geweldig!!!
Thanks! Het is ook lekker rustgevend, zo een beetje tekenen . Jammer dat als je om 24.00 uur klaar bent, de wandelende wekker al om 05.45 af ging en ik er uit moest. Want was al op vrijdagavond met @cdg @JanHendrik de nieuwe @Mr_Broke mobile gaan bewonderen samen met wat drankjes daarna. Zaterdagochtend lekker uitgeslapen tot 08.00 uur .
“No pens were harmed in the proces of making this cartoon”
Heerlijk lach vaak zelf te hard. Nu hield niemand mij tegen!
Dat is een mooi compliment! Het is heerlijk om iets te ‘maken’. En als jullie er om lachen, helemaal gelukt.
Moest er wel in natuurlijk. Net als de muis, zou niet durven hem er uit te laten . De kat laat nog steeds op zich wachten. sorry @emveezet
9 likes
RO3L
26 februari 2023 om 07:17
92
Weer knap getekend en vol humor
1 like
RickyG6
26 februari 2023 om 08:03
95
1 like
Ik ga vanmiddag eens lekker zitten voor die strip want ik heb nu belangrijkere zaken te doen.
Belangrijker? Ja, belangrijker: een nieuwe aanwinst ophalen…
3 likes
Harpoen
26 februari 2023 om 08:23
97
Jurk:
rustgevend
Het ziet er heel relaxed uit allemaal, mooi getekend en gekleurd. Leest lekker weg en lekker lachen
1 like
Jero1
26 februari 2023 om 08:39
99
Briljant als altijd @Jurk
1 like
Briljant heeft een naam: “@jurk ’
1 like