Jurk
1 december 2024 om 23:58
1589
Hier is hij dan eindelijk… de nieuwe aflevering in een nieuwe stijl café…
Onderwerpen van deze week:
Ik had al jeuk…
Een tijdje geleden had ik een topic gemaakt, omdat ik twijfelde over 3 horloges (Keuzes, keuzes ).
Die hadden 1 ding gemeen, namelijk een frisse lichtblauwe wijzerplaat. Uit het topic kwam dat het een Citizen zou worden.
Maar, tsja, en toen… toch twijfel, want het zou een horloge zijn om de jeuk wat weg te nemen. En dan is €400 veel geld. Gaat gewoon uit het spaarpotje. Daarom toch maar bedacht om door te sparen voor een echt mooi horloge.
Die jeuk werd alleen maar erger. Dus wat doe je dan? K…
Horloge op stokje…
(voor de TLDR’ers: scrollen voor foto’s en macro’s )
Twee grails kopen in één jaar….ben ik wel helemaal in orde?! Die gedachte ging vaak door mijn hoofd. Maar als dit bizarre jaar mij iets geleerd heeft, is het wel gaan genieten van het leven en mooie kansen pakken als ze zich voordoen. Zo ook bij de horlogehobby.
Een grail is voor mij een horloge waar het hart sneller van gaat kloppen en het aanschaffen ver buiten bereik lijkt. Lange tijd leek deze nieuwe aanwinst dus ook on…
Ok hier gaan we…
Een skindiver. Compacte kast, slank ontwerp maar toch de looks van een duiker. Elke keer als ik er een voorbij zag komen, trok dit mij aan. Toch heb ik er nooit een gehad, en ik nam ook nooit echt de beslissing tot koop. Vaak was het, nét niet.
Tot dat ik mij verdiepte in de oude skindivers. Alles wat ik mooi vond aan dit type horloge, kwam samen in deze klassieke modellen.
De kastvorm, de wijzers, de typografie van de cijfers, de dunne en subtiele bezels, de manier waarop de lume was aangebra…
Wat hebben wij een goede band hè…
Na pakweg 1,5 jaar mezelf wat wegwijs gemaakt in de wereld van de horloges en heerlijk lopen te snuffelen op HF was de beste les: Smaken veranderen. Maar één horloge bleef steeds mijn aandacht trekken. En dat was de Black Bay. Ik kon een mooie deal binnen het forum sluiten en deed mezelf een BB58 in het blauw cadeau.
[IMG_6844]
Erg mooi horloge maar vond em iets te groot voor mijn pols. En toen er een BB54 in het blauw tevoorschijn kwam wist ik het zeker. Zsm deze wissel mogelijk maken. En me…
Perpetual lang opwinden…
In 2016 ontmoette ik een man met een IWC DaVinci, het op dat moment meest gecompliceerde horloge dat ik ooit had gezien, die ik een dagje mocht lenen voor een schoonmaakbeurt.
Ondertussen acht jaar later kwam ik een vergelijkbaar exemplaar tegen bij een veilinghuis, met een kapot glas, maar dat is gelukkig geen al te groot probleem. Nu spaar ik complicaties en heb er ook al best een hoop, maar de eeuwig durende kalender, die had ik nog niet.
Tijdens de quartz crisis ontwikkelde Kurt Klaus bi…
Maw… ik heb weer grapjes bedacht over de meest gelezen topics van deze week:
2 likes
pasd
2 december 2024 om 00:07
1591
Heerlijk plaatje weer @Jurk altijd een genot om te bekijken
2 likes
APMV
2 december 2024 om 05:16
1595
Hele coole strip @Jurk . Hij is weer geslaagd
Complimenten voor onze HF artist
1 like
Jero1
2 december 2024 om 06:30
1596
Als altijd het wachten waard, super gedaan @Jurk
1 like
Bokkie
2 december 2024 om 07:49
1597
Haha geweldig! Dank @Jurk
1 like
Plees
2 december 2024 om 08:08
1598
Met plaatjes is ie echt leuk
De albums zitten vol, Jur & Co hebben nieuwe gevraagd aan de Sint ze passen niet in de schoen dus nog ff geduld tot na 5 december mensuh…
Maar @Jurk : wat wil muis opwinden?
4 likes
Perodi
2 december 2024 om 08:39
1599
Nice, @Jurk ! Mooie plaat weer.
1 like
RO3L
2 december 2024 om 09:28
1601
2 likes
Hip hoor na die verbouwing met zo n centrale bar
3 likes
RO3L
2 december 2024 om 12:51
1603
Deed me even denken aan De Verfkerk, is een winkel hier vlakbij, was een kerk uit 1879. Nu vol verf en toebehoren en een gigantische muur vol kruisbeelden en één grote wijzerplaat.
7 likes
Harpoen
2 december 2024 om 13:59
1604
Mooi café geworden met zoals zo vaak rare klanten
2 likes
Jurk
14 december 2024 om 21:29
1607
De nieuwe aflevering komt als het goed is morgen. Vandaag geen tijd meer gehad, had vandaag het feest van @PowerReserveFan en daar moest ik nog iets voor maken…
Voor…
Na…
22 likes