Prijs is niet relevant hier.
Maar iemand die een betaalbare verkiezing begin 2026 trekt is zeker welkom!
Wat inspiratie:
Prijs is niet relevant hier.
Maar iemand die een betaalbare verkiezing begin 2026 trekt is zeker welkom!
Wat inspiratie:
Een keuzelijst van €5,-- t/m €500,-- kostende horloges: dan kan iederéén meedoen.
N.B. : maar nee, het mag niet tè ‘volks’ worden, nièt voor de jan modaals of zelfs nóg kleinere inkomens …
Het staat je vrij om het door jou gewenste topic te openen, geheel met je eigen spelregels. Bij horloges tussen €0-<€500,- doe ik ook mee, afgesproken!
Goedemorgen op deze dag deze oordeels. Het blijft spannend!
Ik kan helaas niet meer meedoen, maar je enthousiasme is aanstekelijk.
Dat is toch ook logisch? Het gaat om het mooiste horloge. Duurdere horloges zijn veel beter afgewerkt.
De prijs/kwaliteit verhouding is wel ver te zoeken, maar daar gaat het niet om bij een verkiezing van het mooiste horloge. Misschien ook een idee voor een verkiezing?
niet normaal hè? de vrolijkheid en inspiratie druipt er vanaf. ![]()
Maar @Frits_Deurning heeft een topic waar we geïnspireerd worden; voor mooie horloges tot ca. € 30,00
Wacht misschien nog tot morgen om van wal te steken, dan is deze verkiezing afgelopen. En denk ook eens na hoe je vintage zult behandelen. Een submariner die €250 kostte is nu €500.000 waard.
Ik snap je opmerking niet. Het komt zuur over bij mij. Een hit-parade is toch ook niet enkel voor arme of rijke zangers. Staat daar los van.

Er kan nog vanalles gebeuren in de top 3.
De kans is klein, maar ik zou het leuk vinden als de Grand Seiko wint.
Echt hè. Had ook liever mn handwindertje opgepakt voor 2, 3K… maar helaas.
Toch alle waar naar z’n geld kennelijk. Een Skoda wordt geen Lamborghini zeg maar.
Van wie mag dit niet?
In ronde 1 zaten ‘gewone’ exemplaren, ‘gewoon’ voor HF dan, buiten de muren zijn deze niet gewoon trouwens…
Hoe dan ook, ze zijn in vergelijk niet mooi genoeg om door te gaan naar ronde 2 en de finale. ![]()
In mijn hoofd betekent elke halvering van de “gap” naar perfectie een vertiendubbeling van prijs. Voor auto’s, horloges, alles. Mits een beetje morrelen aan het startpunt.
Dus als een horloge van bijvoorbeeld 50 euro op 50% van perfectie zit, dan kan eentje van 500 euro op 75% zitten, 5,000 voor 87.5%, enzovoorts. Het kost elke keer véél meer om dat laatste gat dicht te rijden. En da’s ook logisch. ![]()
Die groene GS maakt nog steeds een goede kans.
GS maakt prachtige horloges, ik heb er zelf denk ik een stuk of 4 in de collectie gehad ooit. Nu (even) niet meer.
Voor mij wel verrassend dat de groene hier hoog scoort, want de GS van @illewoare vind ik zelf veel mooier (dunnere kast, mooiere kast, mooier uurwerk ook).
Edit: uurwerk foto van @illewoare, schitterend.
De foto van de groene sbgw is gewoon bijzonder geslaagd, dat verkoopt beter. En een iwate wijzerplaat is wel een echte GS klassieker maar dat natuurlijk. Mijn slgw is wat moeilijker op foto te zetten denk ik ![]()
Ik ben blij dat een 44GS zo hoog scoort, zelfs al is het die van mij niet. Maar hij verdient het wel alleszins!
Jouw Lange verdient wel een plaats bovenaan moet ik zeggen. Ik was onder de indruk toen ik die eens in het echt gezien heb. Het gewicht, de details en de afwerking van het uurwerk. En tegelijk heel onder de radar. Topper! Maar dat geldt voor veel Lange horloges ![]()
4 stemmen verschil tussen de eerste en tweede
6 stemmen verschil tussen de eerste en derde
Dat heet nipt … ![]()
En de GS is naar een gedeelde 2de plaats gesprongen ![]()
Bizar leuk én spannend.
3 horloges aan kop, ofwel een gedeelde 1ste plaats, met exact hetzelfde aantal stemmen. Op dit moment.
Nog 40 min …
Spannend! ![]()