Ja, altijd passen, anders is het een grote gok.
De Lange Moonphase viel me goed om de pols.
Je haalt net die Patek in.
Het enige dat ik nu nog wil is winnen van nr. 7 en 8 ![]()
VC for the win ![]()
![]()
![]()
Stuur maar 'n PB ![]()
![]()
Andere prio’s ![]()
Mij hoor je niet. Ik heb 2 horloges uit deze lijst, 1 is mn ex… Als ik er zelf maar van geniet. ![]()
Het gaat om de duurdere horloges, dát is wel duidelijk geworden.
N.B. : het duidelijkst wordt het door de eerste 1 t/m 8 rangorde in de keuze-lijst. Jammer.
Het gaat om de mooiste.
Daarom is het ook zo mooi dat grand Seiko in de kopgroep meedoet ![]()
Prijs is niet relevant hier.
Maar iemand die een betaalbare verkiezing begin 2026 trekt is zeker welkom!
Wat inspiratie:
Een keuzelijst van €5,-- t/m €500,-- kostende horloges: dan kan iederéén meedoen.
N.B. : maar nee, het mag niet tè ‘volks’ worden, nièt voor de jan modaals of zelfs nóg kleinere inkomens …
Het staat je vrij om het door jou gewenste topic te openen, geheel met je eigen spelregels. Bij horloges tussen €0-<€500,- doe ik ook mee, afgesproken!
Goedemorgen op deze dag deze oordeels. Het blijft spannend!
Ik kan helaas niet meer meedoen, maar je enthousiasme is aanstekelijk.
Dat is toch ook logisch? Het gaat om het mooiste horloge. Duurdere horloges zijn veel beter afgewerkt.
De prijs/kwaliteit verhouding is wel ver te zoeken, maar daar gaat het niet om bij een verkiezing van het mooiste horloge. Misschien ook een idee voor een verkiezing?
niet normaal hè? de vrolijkheid en inspiratie druipt er vanaf. ![]()
Maar @Frits_Deurning heeft een topic waar we geïnspireerd worden; voor mooie horloges tot ca. € 30,00
Wacht misschien nog tot morgen om van wal te steken, dan is deze verkiezing afgelopen. En denk ook eens na hoe je vintage zult behandelen. Een submariner die €250 kostte is nu €500.000 waard.
Ik snap je opmerking niet. Het komt zuur over bij mij. Een hit-parade is toch ook niet enkel voor arme of rijke zangers. Staat daar los van.

Er kan nog vanalles gebeuren in de top 3.
De kans is klein, maar ik zou het leuk vinden als de Grand Seiko wint.
Echt hè. Had ook liever mn handwindertje opgepakt voor 2, 3K… maar helaas.
Toch alle waar naar z’n geld kennelijk. Een Skoda wordt geen Lamborghini zeg maar.
Van wie mag dit niet?
In ronde 1 zaten ‘gewone’ exemplaren, ‘gewoon’ voor HF dan, buiten de muren zijn deze niet gewoon trouwens…
Hoe dan ook, ze zijn in vergelijk niet mooi genoeg om door te gaan naar ronde 2 en de finale. ![]()
In mijn hoofd betekent elke halvering van de “gap” naar perfectie een vertiendubbeling van prijs. Voor auto’s, horloges, alles. Mits een beetje morrelen aan het startpunt.
Dus als een horloge van bijvoorbeeld 50 euro op 50% van perfectie zit, dan kan eentje van 500 euro op 75% zitten, 5,000 voor 87.5%, enzovoorts. Het kost elke keer véél meer om dat laatste gat dicht te rijden. En da’s ook logisch. ![]()