Vandaag bij de kringloop eindelijk weer eens wat fatsoenlijks gevonden tussen de gebruikelijke quartz meuk.
Een mechanische (military?) Indus.
Behoorlijk wat dna resten die ik eerst moest verwijderen en gelukkig weer een fijn plexi glaasje dat ik even quick and dirty heb gepolijst.
Hele leuke - vermoedelijk 60’er jaren - vondst, gefeliciteerd. En ik snap je, het is langzamerhand gebruikelijk om alles met zwarte dial met wat numeriek maar direct militair te noemen, helaas - ik ben toch bang dat het niet ‘zo’n’ vondst is. Maakt hem niet minder leuk overigens
Leuk ding. Ik heb ooit exact dezelfde gehad met ook die kleur wijzerplaat. Ook daar ontbrak de bezel. Bekend probleem. Ik weet dat @Cricket33 veel Timex en andere horloges uit deze periode heeft. Misschien heeft hij een tip voor de bezel?
Thnx, ik ben benieuwd of iemand hier iets op weet. Volgens mij waren kasten en bezel vaak redelijk gelijk in die tijd dus een passende bezel vinden zal best lukken denk ik. Mooiste zou zijn om het orgineel zo dicht mogelijk te benaderen.
Kon deze niet laten staan. Schoongemaakt en nieuwe batterijen erin. (werkt als een tierelier).
Wel een kleine barst rechtsboven, dus altijd nog een optie om het glas te vervangen.
@Vriendje Originele bezels zijn los nog nauwelijks aan te komen. Het beste is om een niet functionerend donor exemplaar op de kop te tikken en dan daar de bezel van over te zetten. Tip. Ga op zoek naar Kelton horloges. Dit zijn Franse Timex horloges en net even goedkoper in de aanschaf. Succes met de hunt
Bedankt voor de tip, ik was al een beetje opzoek gegaan. Opzicht stoort het mij niet dat de bezel er niet op zit. Op het eerste zicht had ik hem niet gemist en kwam ik er later pas achter dat er één op had moeten zitten.
Toch geloof ik dat het wel een toegevoegde waarde kan zijn als er toch weer één op zit.