Een activity tracker naast je "luxe" horloge

Ik draag m zoals hieronder op de foto, maar nu ik lees van een ring … Whoop of Oura ring moet ik toch weer wat onderzoek gaan doen :wink: Ik heb liever een ring om de pols.

1 like

Leuk die afstandbediening erbij :grinning_face_with_smiling_eyes:

Haha, luie zondag. Morgenochtend vroeg weer in de sportschool hoor :wink:

1 like

Er is een ring die veel minder opvalt.

Twee horloges is belachelijk. Ik zou het niet doen.

Je kunt je geest ook inzetten. Maak een schema van oefeningen en hou jezelf er aan.

Sporten doet men al 2500 jaar zonder horloge of tracker. Het lijkt soms net alsof wij collectief debiel zijn geworden sinds de uitvinding van de iPhone. Ik vraag me af wat die tic vandaan komt.

7 likes

2 horloges vind ik geen gezicht. Bovendien zijn die fit dingen allemaal lelijk.

1 like

Ik draag er ook twee

2 likes

Je kunt een activity tracker/sporthorloge ook om je enkel dragen (onder je sok). Als “briljante” oplossing.

2 likes

“Collectief debiel zijn geworden” kan ik niet volledig ontkennen :wink:.

Waarom dan niet gewoon een schema en je geest erbij houden? Een compleet gebrek aan discipline en ruggengraat. Nee zonder grappen data motiveert (mij) wel bij het sporten. Zo’n lekker Shotje dopamine als je jouw stappendoel hebt gehaald.

1 like

Prima oplossing inderdaad zo’n enkelband :ok_hand:

1 like

Vroeger, zo zouden wat oudere sporters ons mede kunnen delen, kreeg je je shotje dopamine als je een bepaalde set oefeningen beter had volbracht, of je 5K in onder 25 minuten wist te rennen of zo, weet ik veel. Alleen zei men dan eerder dat dat “een goed gevoel geeft”. :slight_smile:

Evengoed:

Hij is al genoemd, maar ik vind het mooier dan een soort budget Maradona doen. :slight_smile:

1 like

Ja vroeger, toen de mannen van staal waren en de schepen van hout ;).

Ik ga die ring zeker even proberen!

3 likes

Een ring lijkt me persoonlijk oncomfortabel ivm mn werk. Maar misschien n smart armband?

In jouw situatie lijkt me n Sequent n mooi compromis. N activity tracker met n rotor om m v juice te voorzien. Als ie ook notificaties zou kunnen weergeven, zou dat ook mijn keuze zijn.

Helaas kan ie dat niet, en ben ik overgestapt naar de dark side vd smartwatches.

1 like

Zo’n ring lijkt wel wat. Maar het Garmin eco-systeem vind ik wel de max. Dus liefst iets dat daarin past.

2 likes

Draag er 2 want heb 2 armen (en een nek).Een garmin voor sport en allerlei health tracking gegevens. En voor exact de juiste tijd (als ik geen laptop of mobiel voor mn neus heb). En een vintage als sieraad aan een ketting of om de pols.

Valt de meeste mensen niet eens op dat je een horloge draagt, laat staan twee. Dus boeien.

De garmin ook wel eens om mn enkel gehad. Werkt, maar is toch onhandig en… dat valt wel op. je ziet er uit als een boefje.

4 likes

Ik had een Huawei… kreeg er de zenuwen van…wat hartslag verhogend werkte…
Kreeg ik nog meer zenuwen van…wat hartslag verho…
Weg ermee.

1 like

Precies dit ervaar ik ook.

Afgelopen tijd ook gekeken welke tracker ik kan dragen naast mijn horloge - ben een data nerd :nerd_face: Dit was het meest recente topic over dit onderwerp, dus hierbij even delen dat ik uiteindelijk ook op de Fitbit Luxe uitgekomen.

Ik was specifiek op zoek naar iets waarmee ik mijn dagelijkse beweging kan tracken - en niet zozeer workouts (had al Apple Watch). Het liefst iets van een armbandje oid en zeker geen smart watch achtig iets. Helaas heb ik geen armband gevonden, behalve Chinese rommel. Een ring vind ik ook irritant, dus dit leek de beste optie. Meldingen uit. Scherm uit. In principe gewoon een zwart bandje…

5 likes

Ha top, bevalt mij nog steeds goed en bij die Fitbit Luxe merk je bijna niet dat je hem op hebt.

Goede keuze

1 like

Als “luxe” smartwatch heb je ook nog de “Marq” serie van Garmin: https://www.garmin.com/nl-BE/p/783461

1 like

Wel mooi maar het blijft een smartwatch.