En het thema is: Vintage en Vierkant

Vertel! Hoe dan?

1 like

Half uittrekken verzet de datum, geheel uittrekken de tijd.

2 likes

Ja, heel handig; maar is al meer dan 50 jaar de standaard methode voor de meeste uurwerken met een datumfunctie toch. Bij dag & datum is het de kroon half uit en dan de ene kant opdraaien voor de datum en de andere kant op voor de dag. Ook handig, maar niet zeldzaam of bijzonder hoor.

1 like

Zeker niet bijzonder maar wel heel handig.

7 likes

Wat te denken van deze? Ik heb hem volledig gerestaureerd en daar een Topic over geschreven. Wellicht vinden jullie het interessant om dat eens te lezen [link].

15 likes

Kampioen alle hoeken van het topic :stuck_out_tongue:
En een top verslag achter je link - aanrader👍🏻

2 likes

Is inderdaad een geweldig topic en een schitterende Citizen!
En het thema is: Vintage en hoekig

2 likes

Nondeju, geweldige Eterna’s heb je daar!

2 likes

Een fijne Falcon automaat met eveneens heel handige sneldatumverzet.
Hij is niet heel groot, voor mijn pols prima, maar door het grote contrast tussen de wijzerplaat en de wijzers, voor mij zonder leesbril, toch prima afleesbaar.

12 likes

Crosspost.
Voor een verdere bespreking van dit horloge zie hier:
Show je Facet glas :gem: - Algemene Horlogepraat - Horlogeforum.nl - het forum voor liefhebbers van horloges

7 likes

De Ricoh Automat, dit horloge is 30x30mm groot.

16 likes

Hee da’s een strakke Ricoh - nog nooit een vierkante van ze gezien :+1:t2:

1 like

Dank je! :smiley: Nee, ik heb ook nog nooit een ander exemplaar gezien, ik denk dat deze uit beginjaren zestig stamt.

1 like

Vierkant’ish… Of in ieder geval ‘hoekig’

8 likes

Op Buyee staat nog een Gold Plated versie te koop. Niet goedkoop, maar wel hetzelfde horloge. Dus er zijn er wel meer te krijgen.

2 likes

Wat een beauty! Zie je zelden :grin:

1 like

Klopt. Gekocht van de 1ste eigenaar, dus alles zit bij deze Defy Gauss

En, inderdaad, een beauty

2 likes

Denk persoonlijk dat Ricoh pas begin 80’er jaren actief in Nederland werd aangeboden. Kan me nog herinneren dat Ricoh quartz horloges premium materiaal waren voor verkopers van bepaalde Japanse cameramerken, ik meen Olympus… Ik heb nog wel een Riquartz handleidinkje en doos maar het horloge heb ik later weggegeven. :roll_eyes:

1 like

Bedankt, ik heb de afbeelding net gevonden. :+1: