Vertel! Hoe dan?
Half uittrekken verzet de datum, geheel uittrekken de tijd.
Ja, heel handig; maar is al meer dan 50 jaar de standaard methode voor de meeste uurwerken met een datumfunctie toch. Bij dag & datum is het de kroon half uit en dan de ene kant opdraaien voor de datum en de andere kant op voor de dag. Ook handig, maar niet zeldzaam of bijzonder hoor.
Zeker niet bijzonder maar wel heel handig.
Wat te denken van deze? Ik heb hem volledig gerestaureerd en daar een Topic over geschreven. Wellicht vinden jullie het interessant om dat eens te lezen [link].
Kampioen alle hoeken van het topic
En een top verslag achter je link - aanrader👍🏻
Is inderdaad een geweldig topic en een schitterende Citizen!
En het thema is: Vintage en hoekig
Nondeju, geweldige Eterna’s heb je daar!
Een fijne Falcon automaat met eveneens heel handige sneldatumverzet.
Hij is niet heel groot, voor mijn pols prima, maar door het grote contrast tussen de wijzerplaat en de wijzers, voor mij zonder leesbril, toch prima afleesbaar.
Crosspost.
Voor een verdere bespreking van dit horloge zie hier:
Show je Facet glas

Hee da’s een strakke Ricoh - nog nooit een vierkante van ze gezien
Dank je! Nee, ik heb ook nog nooit een ander exemplaar gezien, ik denk dat deze uit beginjaren zestig stamt.
Op Buyee staat nog een Gold Plated versie te koop. Niet goedkoop, maar wel hetzelfde horloge. Dus er zijn er wel meer te krijgen.
Wat een beauty! Zie je zelden
Klopt. Gekocht van de 1ste eigenaar, dus alles zit bij deze Defy Gauss
En, inderdaad, een beauty
Denk persoonlijk dat Ricoh pas begin 80’er jaren actief in Nederland werd aangeboden. Kan me nog herinneren dat Ricoh quartz horloges premium materiaal waren voor verkopers van bepaalde Japanse cameramerken, ik meen Olympus… Ik heb nog wel een Riquartz handleidinkje en doos maar het horloge heb ik later weggegeven.
Bedankt, ik heb de afbeelding net gevonden.