Nou, het thema kon niet toepasselijker…
Wat een prachtig Eterna trio Eddy.
Top! dit trio. Toch een prachtig en een beetje ondergewaardeerd merk hoor, Eterna.
Dank voor het delen van de foto.
Wowww
Wat een mooie, Wilko! Bijzondere bandaanzet. Met staafjes? Schroef je die in elkaar?
En vierkant mag ook vierhoekig, rechthoekig natuurlijk. Dank voor het showen.
Deze pennen heb ik er in gezet:
https://www.cousinsuk.com/product/universal-0180-to-0220mm
Ene kant is erin geperst, andere kant geschroefd. De koppen van de pennen waren alleen veel te lomp dus die heb ik in de draaibank gezet en afgedraaid. Daardoor zijn natuurlijk wel de sleuven weg dus je moet ze nu met een tangetje aandraaien
Creatief! Een soort hele dunne boekschroefjes dus. Goed gedaan jochie!
Dank je; had nog een serviceverslagje gemaakt:
Mepte er alleen van de week per ongeluk mee tegen de trapleuning en nu ben ik bijna 100 graden amplitude kwijt; moet er dus weer mee aan de slag. Heb ook heel veel lelijke woorden geroepen tegen die trapleuning
Thanks, al iemand me op t spoor van een zwart generft (rund?)leer Eterna bandje met eterna doornsluiting zou kunnen zetten, hou ik me aanbevolen. Bij de blauwe en zilveren heb ik de originele sluiting, bij de gouden zoek ik die nog.
Heel gaaf! En dan ook maar meteen 3!
Bijzonder mooie “tank” en oplossing voor de bandaanzet!
Heb ook verschillende frustrerende misgelopen aankooppogingen in Frankrijk ondernomen. Het zit daar niet in de aard om mee te willen denken lijkt het wel. Gedoe met verzenden, of beginnen ze weer over die verrekte cheques. Communicatie uiteraard enkel in het Frans.
Erg mooi hoe je dit met je netwerk op hebt kunnen lossen.
Dat kostte wel een paar jaar. Eerst de zilveren uit GB, de blauwe komt uit Panama en de gouden is een Franse deerne.
Heeft ook wel wat weg van buffelleer? Er zitten diverse bandenmakers op het forum waaronder @Ko-Banden en er zijn tal van webwinkels…
It’s all in the chase
Panama klinkt dan ook meteen exotisch en bijzonder. Zo ver zoek ik ze tor nu toe niet.
Voor een zelf gebouwde fiets zijn er o.a. onderdelen uit Frankrijk, GB, Duitsland, Japan via dealer NL gekomen, verchomerij via via in Tsjechië, duurde 2,5 jaar. Geeft een project toch iets extra’s en mooie verhalen.
Gaat vaak allemaal niet vanzelf inderdaad in Frankrijk
Maar het gaat ook regelmatig wel goed. Franse post is zelfs erg snel. Soms binnen drie dagen bezorgd, vanuit Zuid-Frankrijk. Daar kunnen ze in Duitsland nog wat van leren
Zelfde ervaring met de Franse posterijen. Parijs Utrecht binnen twee dagen.
Mwah… Wat zal ik zeggen… uhhmm … Apart?