Ervaringen met consignatie bij een juwelier

Jij niet, ik niet maar heel veel mensen dus wel. En geen nieuws dat jij ā€˜niet op de hoogte bentā€™ van regels. :joy:

4 likes

Dat kan ik me wel voorstellen. Zeker als het om dure horloges gaat.
Ik let al op in het blauw als het om aanbod van < 500 gaat: als ik iemand met TL2 iets aanbiedt en ik zie die naam alleen in het blauw en verder nergens, benader ik die persoon in de regel niet.
En dan niet eens zozeer vanwege het bedragje dat ik mogelijk kwijtraak, maar omdat zo iemand niet echt een forumdeelnemer is.

2 likes

Akkoord, maar wie bepaald of de klacht terecht is? Mss heeft de ontvanger vd klacht een ander verhaal en zit dan met een negatieve ervaring te kijkenā€¦

Die kan inderdaad ook zijn verhaal doen. Uiteindelijk blijven er maar weinig klachten staan heb ik uit een bericht van Jur begrepen.

Ah hier onderaan in dit topic:

https://www.horlogeforum.nl/t/koop-gesloten-en-weer-geannuleerd-ongeschreven-forumregels/432526

1 like

Dat topic kan ik niet openen.:unamused:

1 like

:joy: sorry!

Bewuste topic

1 like

Hf nummer 1 voor mij :kissing_heart:

Je vergeef de rikketik :joy:

4 likes

Meer dan 50 reacties verder maar nog niemand die zijn persoonlijke ervaringen met consignatie heeft gedeeld :thinking:

1 like

De vraag die mij rijst is of een juwelier er wel op zit te wachten of een consument naar hem toe komt met een object en het verzoek om dat voor hem/haar wil verkopen vanuit zijn winkel. Misschien dat je het een zeer goede bevriende juwelier kan voorleggen maar aan een zakelijk ingestelde juwelier lijkt het me toch een ongemakkelijk voorstel, zeker als het om een courant horloge gaat dat je makkelijk zelf kunt verkopen.

Nee, wou niet verder denken dan 10 opties :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Je bedoelt de meesten met duizenden posts?

1 like

Merkwaardig. Jij wil iets kopen maar doet dat niet omdat de verkoper niet genoeg posts heeft. :thinking: Doe eerst maar eens deelnemen anders koop ik jou horloge niet, maar eigenlijk zou ik dat graag wel willen hebben.

2 likes

Ik zou daar zelf onder kunnen vallen misschien als je dat bedoelt. Daarom altijd het gesprek aangaan en nooit oordelen op aantal posts of duur lidmaatschap.

Klopt. Dan kan ik net zo goed op marktplaats kijken.

1 like

Dan doe je toch jezelf tekort? Ik neem gewoon contact op en kijk hoe dat verloopt, het gevoel wat ik daarbij krijg is voor mij bepalend.

1 like

Als het nou om iets zou gaan wat ik heel, heel graag zou willen hebben (een horloge dat niet meer te krijgen is ofzo), zou ik het wel overwegen. Afhankelijk van de prijs zou ik dan wel eerst het forum doorspitten om info te krijgen over die persoon.

Ik zou het overwegen bij een dusdanig duur horloge waarbij verkoop zelf niet lukt en/of je niet meer prettig voelt. Ik heb het dit jaar overwogen nadat ik een nieuwe Rolex wilde verkopen (buiten dit forum) en echt superveel scammers hierop afkwamen. Verkopen aan een handelaar of dealer is ook altijd nog een optie.

1 like

Andere vraag: wat zijn de kosten van consignatieverkoop? 10% van de verkoopprijs?

10% vind ik wel veel, maar ja het blijft een keuze om wel of niet te doen.