Flipper it Forward 2018 - Seagull 1963

Het blijft een ontzettend gaaf horloge. Heb hem even op mijn eigen lederen band gezet ,draagt toch wat fijner dan de bijgeleverde nato’s.:smile:

Ik heb het horloge ook al eerder in mijn bezit gehad, maar dat was de saffieren variant. Merk echter na een paar dagen dragen wel dat liefde nu toch wel over is met het model. De Hked panda versie die ik hiervoor heb gehad blijft toch wel de favoriet.:slightly_smiling_face:

Hij gaat in een van de komende dagen door naar de volgende op de lijst en @marnixmoed ontzettend bedankt voor het beschikbaar stellen van het horloge. :+1:

5 likes

@marnixmoed het horloge rammelt trouwens wel overmatig. Ik had dit ook licht bij mijn vorige exemplaren, maar bij deze hoor je het wel heel erg. Hij houdt verder wel netjes de tijd bij.

Misschien dat iemand die binnenkort aan de beurt is op de lijst er even naar kan kijken?

1 like

De Seagull vliegt morgen weer uit naar de volgende pols.

Ruim een week geleden kreeg ik hem toegestuurd. Al met al een flinke doos met alle accessoires. Ik had hoge verwachtingen. Ik vind de Seagull een prachtige klok. De klassieke sfeer die het ademt, de rode en blauwe kleuren die subtiel aanwezig zijn en ook de pusher vind ik er mooi op staan.

Een verrassing mag het dan ook niet heten dat ik maandenlang aan het rondkijken was of er een Seagull rondvloog die ik in mijn handen kon krijgen. Erg moeilijk is het niet, aangezien er hier op het forum al heel wat zwermen en ook op Chrono en de andere bekende sites zijn het graag geziene gasten. Door de fiffer-actie heb ik mezelf er echter van kunnen weerhouden om hem toch alvast te kopen. Ik wilde hem toch eerst zien en voelen. Ook vind ik het niet vervelend om lang op zoek te zijn naar de klok met de laagste prijs. Bovendien zou het jammer zijn als ik mezelf daardoor ook van de wachtlijst moest schrappen, want ik wilde die sociale doorgeefactie wel eens meemaken.

Uiteindelijk kwam ik dus aan bod. De postbode stond 's ochtends al vroeg voor de deur, maar tijd om de doos open te maken en het horloge om te doen had ik 's avonds pas.

En om eerlijk te zijn: het viel eigenlijk direct een beetje tegen. De Seagull voelt licht en een tikkeltje goedkoop aan. Er zit een flinke rammel in en het had een hoger kermis- of marktgehalte dan ik had verwacht. Als eerste haalde ik het gestreepte bandje eraf en zette de donkergroene erop. Dat stond hem wel iets beter. Daarna deed ik hem om de pols. Ook daar viel het toch wat tegen. Hoewel hij op de foto er best prima uitziet, voelde het toch wat klein.

Tijd om het horloge te gebruiken. Maar de chronograaf-functie werkte niet. is dat het gevolg vanuit het gerammel uit de kast? Nee, bleek al snel. Er was niets aan de hand. Deze pannenkoek had nog nooit een handopwinder gehad en had er ook niet bij nagedacht dat als het horloge niet loopt, de chronograaffunctie ook niet werkt. De opwinder een slinger gegeven en hij ging als een zonnetje.

Ik heb de Seagull de eerste vier of vijf dagen continu gedragen. Ik hoopte dat ik er wat meer aan zou wennen en dat er een klik zou ontstaan. Maar dat lukte toch maar mondjesmaat. Daarna heb ik het een paar dagen weggelegd en wisselde ik hem af met de skx009 en sarb035. Het echte enthousaiste gevoel is er helaas nooit gekomen. Mogelijk omdat ik niet een duidelijk beeld heb gekregen bij welke kleding hij nu het beste staat.

Wat ik hiervan wel geleerd heb is dat ik nu iets beter begrijp wat mensen bedoelen als ze geen klik hebben met een horloge. En waarom HF’ers een horloge meerdere maken kopen en verkopen. Als ik naar de foto van @Nring hierboven kijk, krijg ik stiekem toch weer vlinders in mijn buik. Als ik de klok omdoe, is dat gevoel heel anders. De Seagull is dus meer een fotomodel. Desondanks zal ik hier nu niet gaan schrijven dat ik hem nooit aan ga schaffen. Want wie ben ik om te leren van misstappen van mijn forumgenoten? Dat moet je toch zelf proefondervindelijk ervaren.

Maandag gaat de complete doos op de post naar @captainslow
Alvast veel plezier ermee!

Veel dank aan de organisator van deze actie en aan degene die de Seagull beschikbaar heeft gesteld. Dit is nu echt de toegevoegde waarde van een forum. Niet alleen krijg je de mogelijkheid om een klok een tjidje uit te proberen. Je leest elkaars posts en hebt contact met je voorganger en opvolger, waarbij je ook ervaringen kunt uitwisselen. Merci @marnixmoed!

6 likes

Dagblad VOOR Noord-Limburg. Maar dat bestaat al jaren niet meer, dus ik ben benieuwd hou oud jouw kranten zijn. :grin:

1 like

Ik vermoed dat t marktgehalte komt door t lichte gewicht, veroorzaakt door de kleine dunne kast en gebruik v plexi. Ik miste ook t wauw gevoel om mn plexi Monaco. Na de omwisseling met de iets grotere en zwaardere had ik dat ineens wel. Het voelde toen als ‘meer’ horloge.

Betreft t gerammel, dat hoort niet. Ik heb bij mn andere Seagull gekeken, en die zit goed op zn plek. Er moet dus wel iets zijn losgeraakt.

Maar fijn dat je n real life beeld hebt gekregen vd Seagull. Zoals je zelf al opmerkt ie dat toch n andere ervaring als v n plaatje.

1 like

De ervaring met deze Fiffer lijkt n stuk minder te zijn door t gerammel.

Is er n lid op de lijst die n beetje ervaring heeft met t technische v horloges en naar t gerammel zou kunnen kijken?

@Captainslow
@JeWe
@Valentijn
@Igitur2502
Rebunted
Owengraven
Crisis
Pantarhei
Mipnick
Ari
JayJayVo
richardr86
amaris
wimm5

De ervaring met deze Fiffer lijkt n stuk minder te zijn door t gerammel.

Is er n lid op de lijst die n beetje ervaring heeft met t technische v horloges en naar t gerammel zou kunnen kijken?

Mocht er iemand met ervaring naar kunnen kijken, die niet op de lijst staat, dan mag dat natuurlijk ook. Graag zelfs.

Captainslow
JeWe
Valentijn
Igitur2502
@Jugis
@Owengraven
@Crisis
@Pantarhei
Mipnick
Ari
JayJayVo
richardr86
amaris
wimm5

De ervaring met deze Fiffer lijkt n stuk minder te zijn door t gerammel.

Is er n lid op de lijst die n beetje ervaring heeft met t technische v horloges en naar t gerammel zou kunnen kijken?

Mocht er iemand met ervaring naar kunnen kijken, die niet op de lijst staat, dan mag dat natuurlijk ook. Graag zelfs.

Captainslow
JeWe
Valentijn
Igitur2502
Rebunted
Owengraven
Crisis
Pantarhei
@Mipnick
@Ari
@JayJayVo
@richardr
amaris
wimm5

1 like

De ervaring met deze Fiffer lijkt n stuk minder te zijn door t gerammel.

Is er n lid op de lijst die n beetje ervaring heeft met t technische v horloges en naar t gerammel zou kunnen kijken?

Mocht er iemand met ervaring naar kunnen kijken, die niet op de lijst staat, dan mag dat natuurlijk ook. Graag zelfs.

Captainslow
JeWe
Valentijn
Igitur2502
Rebunted
Owengraven
Crisis
Pantarhei
Mipnick
Ari
JayJayVo
richardr86
@amaris
@wimm5

Kan het misschien niet zijn dat door al het versturen en veranderen het uurwerk niet goed meer vast in de kast zit en dat hiervan het gerammel komt? Hoeft niet heel opmerkelijk te zijn namelijk aangezien de kroon hem toch deels in plaats houdt…

Ook maar een gokje natuurlijk… :sweat_smile:

1 like

Ik ben helaas niet zo handig, dus zal mij er niet aan wagen.

1 like

Ik heb daar helaas geen ervaring mee, anders had ik het horloge graag voor ons opengemaakt.

1 like

Helaas, ik heb er ook geen ervaring mee.

1 like

Ik heb het horloge nu en je hoort inderdaad een rammeltje. Door het kijkglas aan de achterkant zie ik niets losliggen. Ik dacht in het begin dat het een automatisch uurwerk was waar je de rotor van hoort. Het stoort mij trouwens niet. Een apk beurt is wellicht goed.

Helaas heb ik er geen verstand van.

2 likes

Ik heb ook geen ervaring met horloge reparatie… In welke vorm dan ook.

1 like

Ik heb voor de zekerheid nog maar even n oproepje geplaatst in t algemene gedeelte. Hopelijk dat er iemand naar kan kijken.

1 like

Ik heb in het andere topic gereageerd. Stuur me maar een pm als je wilt dat ik ernaar kijk. Heb in het verleden Seagull chronograaf uurwerken geserviced.

2 likes

Heb je net n PB gestuurd.

Zo, ook weer geregeld.
Nog een paar dagen genieten van de Seagull en gaat deze voor de apk keuring naar @Logixa.

1 like

Hoi,

Excuses voor de late reactie, beetje heel druk met mijn nieuwe wagen gaan rondrijden en niet zoveel tijd achter de computer gespendeerd.

Ik zie dat er ondertussen al iemand zich voor aanbied, super!

Kijken kon ik maar heb geen ervaring met seagull uurwerken of chrono’s dus liever iemand die meer ervaring heeft.

1 like