Flipper it Forward: Seiko 5

Nee, dat geloof ik niet. Prins in Cothen heeft er echt wel verstand van. Hij gaf aan dat het wel een Seiko was, maar dat er ondeskundig aan gesleuteld was.

Er zit een Seiko uurwerk in zoals bij de meeste mumbai special Seiko’s. Maar het is wel een mumbai special, wijzerplaat is fake evenals de wijzers. En de vraag is of het deksel past bij de kast en het uurwerk.

1 like

Leuk! Maar eh
 wat doet dat in dit topic? Stel je hem beschikbaar als Fiffer of zo? :thinking:

Ok, dat verklaart een hoop.

Sinds vandaag is deze toegekomen, ga hem even uitproberen. Wou hem testen omdat ik zijn look wel leuk vind, en de geronde wijzers toch wat anders.

2 likes

Nu al 2-3 dagen gedragen, ik geef toe dat ik hem leuker vind op foto dan in het echt.

Voor mijn pols is de horloge ook wat aan de kleine kant.

Wat ik leuk vind:

  • de lume, maar is standaard bij seiko
  • het uiterlijk van de wijzerplaat
  • de wijzers, zie me wel een grotere set opzoeken voor een mod.

Wat ik minder vind:

  • seiko bracelet
 duh, jingly jangly mess
  • de kroon vind ik moeilijk te bedienen

Dus opzich geen slechte seiko 5, gewoon wat klein voor mij maar vond het fijn hem te kunnen testen.

Who’s next?

1 like

Kan ik deze naar iemand doorsturen? hij staat te poppelen om rond iemand zijn pols te komen


1 like

Ja! Ik zou wel eens een seiko 5 willen proberen! Nog nooit een in het echt gezien, ondanks zijn populariteit.

2 likes

Nu de seiko 5 tien daagjes bij mij heeft mogen logeren is het tijd voor een korte review!
Het eerste wat ik zag toen ik de doos opende waren de lekkere bon bons, die waren dan ook al op voor dat ik het horloge had uitgepakt. in de doos zat het gebruikelijke: een paar schakels, een leren bandje van blauwbeer, en het horloge. verder niks bijzonders!

.
Ik zet gewoon even wat pros en cons op een rijtje dat is net zo makkelijk.
Pros:

  • het is een goedkoop horloge met een mechanisch uurwerk! dat is altijd top.
  • hij is goed afleesbaar, nu kunnen mijn jonge oogjes nog prima klok kijken. maar voor mijn pa was het ook gemakkelijk om te lezen. Ik had hem een seiko cadeau gegeven een paar maanden terug en hij klaagde al snel over de slechte afleesbaarheid. hij heeft de seiko 5 ook gedragen en vond het een stuk beter dan zijn eigen.
  • hij is lekker licht
  • het formaat is ook goed, niet te groot niet te klein.
  • goeie lume
  • het glas is best oke, het lijkt beter te zijn dan normaal kristal. maar het is ook geen saffier.

cons

  • de band, tja die is gewoon helemaal kut.
  • waarom staan alle cijfers op de wijzerplaat?!? 12, 3 ,6. 9 had hem beter gestaan denk ik.
  • een dag aanduiding, ik snap niet dat dat op een horloge moet staan.
  • een doorzichtige kast deksel is niet echt nodig, het is een lelijk uurwerk om te zien.

Hier een paar foto’s


conclussie, ik vind het een grappig klokje. niks bijzonders maar voor de prijs zeker een goeie deal! Ik wil @Vantage bedanken voor de Fiffer en stuur hem graag door naar de volgende!
Stuur mij een PB en hij komt jou kant op.

4 likes

Niemand?

Hij ligt hier nog steeds jongens! Ik weet niet wat ik er mee moet doenđŸ€š

1 like

HĂ©, nog een fiffer!
Aangezien ik al goed in de fiffers zit (heb de Solo White einzeiger en de Seiko Turtle al gehad en de Vostok Amphibia komt er bijna aan) vind ik het wel leuk om deze ook even te proberen! Zal ik je even PB’en voor m’n adres @Snellejelle ?

1 like

Hij is binnen!
De bracelet is al (zowaar) op mijn maat (wel iets aan de strakke kant)

Omdat ik de band niet fijn vind, erg rammelig, knal ik er zo maar even wat leer op.

Thnxs @Snellejelle voor de voor verzending en thnxs @Vantage voor dit toffe initiatief!

Ik ga er twee weekjes van genieten en zal tussendoor nog wel even een update geven.

3 likes

Gelukkig had ik zelf nog wat leer op 18mm liggen. Zo is het beter!

Oei, moet nog wel ff m’n vette vingers er af poetsen :sweat_smile:

2 likes

Ondertussen is de fiffer-fĂŒnfer meer dan een week in huis. Ik heb hem minder gedragen dan ik vooraf had verwacht. Het is een echte allemans-vriend omdat hij op staal sportief is

maar op leer ook behoorlijk dressy kan zijn.

Met z’n zwarte wijzerplaat combineert hij makkelijk bij verschillende kledingstijlen.

Toch grijp ik hem 's ochtends niet zo snel uit de horlogedoos. Als ik iets sportiefs wil dragen dan pak ik eerder een robuuste Russische duiker, als ik netjes wil dan heb ik een heerlijke vintage Remova, en als het iets moet zijn dat het midden houdt tussen dresser en sportief dan pak ik eerder m’n Bulova (kastvorm van een pilot).

Ik heb dus niets tegen de fiffer-fĂŒnfer, maar ik heb er ook te weinig mee om er echt een klik mee te krijgen. Dat is soms het nadeel van allemans-vrienden: een beetje gebrek aan karakter. Is dat erg? Nee, niet erg. En het is juist leuk om daar op deze manier achter te kunnen komen. Ik zal hem deze week nog wel een keer dragen en daarna mag hij door naar de volgende. Althans, zodra iemand zich meldt en zich op de lijst zet dan kan ik hem doorsturen.

2 likes

Formeel zit mijn tijd met de fiffer-fĂŒnfer er op. Wat mij betreft mag hij dus weer uitvliegen naar de volgende. Echter: wie is die volgende? De lijst is op dit moment ten einde dus als je hem graag wilt proberen dan is dit je kans! Stuur mij even een PB dan kan ik hem voor verzending gereed maken.

@Vantage, als zich niet meteen iemand aan dient, zal ik hem dan naar jou terug sturen? Of zal ik hem nog even hier in de horlogedoos houden totdat iemand zich aan biedt? (hij ligt mij op zich niet in de weg want er is nog ruimte over in de doos, dus wat dat betreft zou dat geen punt zijn). Heel erg bedankt in ieder geval voor het ter beschikking stellen!

Wat ik in ieder geval kan doen is nog even wat extra reclame maken door wat plaatjes te delen:


Iemand interesse? Stuur een PB en hij ligt binnen korte tijd bij jou op de deurmat!

3 likes

@laurentiuss heeft mij een PB gestuurd en krijgt de fiffer-fĂŒnfer morgen toegestuurd!

2 likes

En @laurentiuss, al in de gelegenheid geweest enige draag-ervaring op te doen met de fiffer-fĂŒnfer?

1 like

Volgens mij wel


Het lijkt mij als nieuweling leuk om ook mee te mogen doen met deze fiffer.
Ik draag voornamelijk horloges van 40+ mm en ben wel benieuwd hoe dit formaat en deze stijl draagt.