Geen ‘13’ minuten indicatie op mijn Breitling?

Ik zie/ snap echt niet wat je bedoelt.
Ik zie op je foto wel 3 keer het cijfer 13 staan , dus of die bijgelooftheorie nou hout snijdt.?

7 likes

Die 15 is in ieder geval nog vet gedrukt. Ook lastig zichtbaar, maar goed… de 13 ontbreekt helemaal.

2 likes

Het valt me sowieso op dat de afstand tussen bijv de 11 en 12 een stuk kleiner is dan tussen 14 en 15 ook. Beetje aparte verdeling.

Tjah. Dan is het net wel weer heel toevallig dat dit alleen op de 13 is gebeurd en dat even googelen al snel tot meer exemplaren leidt waarop die 13 minuten index ontbreekt.

Verder ook niet heel belangrijk, maar het zou wel geinig zijn om te weten waarom Breitling dit doet.

Ik zie nu net trouwens dat de variant met de blauwe plaat ook geen 13 minuten indicatie heeft. Ik denk daarom dat dit echt een bewuste keuze is.

1 like

A38022

Ik geloof dat niet, de “220” bezel op de Speedmaster was ook geen bewuste keuze.

Calling @HorloG Calling @HorloG

Misschien wat ver weg…

Maar een Navitimer is een horloge met geschiedenis van de vliegerij…

In een vliegtuig vind je ook geen rij 13….

Het gaat van 12 naar 14… misschien dat de reden. Bijgeloof :blush:

3 likes

Jawel hoor :slight_smile: misschien niet bij alle bedrijven, maar sommige zeker wel.

1 like

Een streepje wat ontbreekt maar dan wel 3x 13 op de wijzerplaat. :thinking:

In online webwinkels gevestigd in Azië hebben ze geen 4 als getal maar het is uitgeschreven in engels “Four” op de webpagina’s.

Als in het kenteken een 4 voorkomt en je hebt een aziatische achtergrond is dat de enige reden dat de RDW het kenteken schoont, laatst gehad dat een consument reclameerde over 666 in het kenteken maar dat lukt niet.

Ik ben niet bijgelovig dus heb ik vandaag 444 in het kenteken geregeld voor mijn nieuwe auto.

1 like

Leuke verklaring! Je zou dan echter wel verwachten dat dit voor alle modellen van a38022 is gedaan en dat is dus duidelijk weer niet het geval…

Zo blijft het toch nog gissen…

1 like

Als de vliegers zelf maar wel aan 13 doen :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Die pakken de andere kant wel, is het 31 :wink:

2 likes

En dan ook nog dit topic openen op de 13e.
Baudet zou de uil bij Soros plaatsen als hij op dit forum zat.

4 likes

23 bedoel je? (36-13)

Nee 31. Je moet altijd op 18 (180 graden) uit komen.
Dus 31 - 13 = 18.

1 like

Maar misschien doet een stuntpiloot dat anders.

1 like

De nummers op de baan zijn (afgeronde) tientallen van graden. 13 is 130 graden. De andere kant moet 180 graden meer/minder zijn. 130+180=310, is baan 31 :slight_smile:

1 like

:joy: of:

afbeelding

1 like