NA Semi-perpetual Breitling Navitimer

Eindelijk heb ik de door mij gewenste Navitimer in mijn bezit. Ik hield de diverse horlogekanalen in de gaten, maar het juiste aanbod zat er telkens niet bij. Tot afgelopen zomer… ik heb direct toegeslagen maar helaas bleek het horloge niet perfect te werken. Ik overwoog toch al een service door breitling dus dat heb ik maar direct gedaan. Ik kon het horloge deze week eindelijk ophalen. De rekening was vanwege de vele complicaties in het horloge fors, maar alles werkt nu als een zonnetje. :ok_hand:

De reden waarom dit horloge mijn aandacht trok is vanwege de weekkalender. Ik vind dit een hele fijne complicatie omdat er in mijn werk altijd mensen zijn die praten in weeknummers ipv concrete data. Toen ik me ging verdiepen in deze complicatie verbaasde het mij dat er maar weinig horloges zijn met deze complicatie. Ik schreef er al eens een topic over:

De Navitimer is voor mij een prachtig klassiek horloge, met standaard een hele drukke wijzerplaat en over het algemeen een grote diameter. De door mij aangeschafte A38022 heeft echter een keurige 41,5mm diameter en heeft bovenop de drukke wijzerplaat een weergave voor de dag, maand, datum en week. De wijzerplaat is hoe dan ook al druk dus die extra complicaties maakt het wat mij betreft dus juist gaaf. Ik vind het knap dat zoveel complicaties nog redelijk overzichtelijk op zo een wijzerplaat kunnen worden weergegeven.

De klassieke navitimer vind ik in zwart met wit het mooist, maar deze a38022 heeft ook leuke rode accenten en blauwe wijzers. Door de croco band is het wat mij betreft een geweldige alleskunner.

Het horloge is eind jaren 90 op de markt gebracht in een beperkte oplage van 1000 stuks. Het horloge is ook bekend als 1461/52. Dat komt omdat 4 jaren 1461 dagen heeft waardoor dit horloge eigenlijk maar eens in de 4 jaren hoeft te worden verzet. Cool toch?

Samenvattend is het voor mij dus een geweldige klassiek horloge met toffe complicaties die op geen enkele gelegenheid zal misstaan!

Wat hier nog wel mist zijn de foto’s die ik tot nu toe heb geschoten. Dank voor het lezen allen!

94 likes

Gefeliciteerd, mooi horloge :+1:.
Wat is trouwens semi perpetual? Is dat niet gewoon hetzelfde als annual?

2 likes

Van harte!

Een van de weinige Breitlings die me altijd gefascineerd hebben.

1 like

Wooow nogsteeds maals van harte en wij werken ook met weken. Dus super handig! Geniet van je mooie Breitling :+1:t3:

2 likes

Zoals al eerder gezegd; ontzettend mooi. Stipt boven aan de bucketlist hier. Echt heel erg gaaf. Voor mij persoonlijk misschien wel de mooiste Navitimer ooit :ok_hand:

Geniet er van L30N, hier is prachtig

2 likes

Ik dacht dat een semi-perpetual ook een ‘luxere’ titel was voor een annual calendar, maar blijkbaar moet een annual calendar toch 1 keer per jaar gecorrigeerd worden in de maand februari, terwijl dat bij een semi-perpetual dus maar eens in de 4 jaar hoeft in de maand februari tijdens het schrikkeljaar.

3 likes

Dat is inderdaad een hele mooie :+1:
Gefeliciteerd en geniet ervan

1 like

Een annual calendar hoef je ook maar 1 keer in de 4 jaar goed te zetten dacht ik.
Alleen een perpetual houdt rekening met schrikkeljaren.

1 like

Heel gaaf horloge! Gefeliciteerd!

1 like

Erg mooi, geniet er van

1 like

Kijk een horloge waarvoor je echt een winder nodig hebt. Mooi ding gefeliciteerd!

1 like

Geweldige aanwinst!

1 like

Wat een klapper zeg! Had deze nog nooit gezien. :ok_hand:

1 like

Heel gaaf, gefeliciteerd met je aankoop

1 like

Prachtig horloge. Veel plezier ermee!
De mijne is overigens 38mm. :slightly_smiling_face:

image

6 likes

Hele mooie navitimer deze gefeliciteerd met deze aanwinst

1 like

Prachtige Breitling :ok_hand:t2: gefeliciteerd!

1 like

Gefeliciteerd met je Navitimer, zeker een drukke wijzerplaat maar alles staat erop wat je nodig hebt voor je werk en hij staat je netjes om de pols wat wil men nog meer :wink:. Wens je veel draagplezier en hoef je niet meer na te denken in welke week we leven :+1: :ok_hand:

1 like

Gefeliciteerd Leon met je Navitimer. Geniet van je NA. Prachtig horloge :+1:t2:

1 like

prachtig gefeliciteerd !

1 like