gehard staal Field- watch tips gezocht. + poll

Klopt, dit wordt mogelijk gecompenseerd door de L2L van 46mm. Maar altijd leuk om in te verdiepen, daar draait het om in deze hobby :wink:

1 like

En een geharde kast hoef je eigenlijk niet te herstellen, tenzij je er een trein overheen laat rijden o.i.d. 
zo zie je maar voor ieder wat wils. Ik heb zelf zon’n Archimede en wat mij betreft een toppertje. Een ander maakt andere keuzes, maar goed ook anders konden al die merken niet bestaan :wink:

2 likes

Ziet er mooi uit, die Sumitteer, al met (IMHO iets te) duidelijke referentie naar de Explorer.
De geclaimde hardheid van Traska komt echter wel van ‘de signature coating’ (volgens hun site),
Overigens, qua specs: 10 ATM waterdicht is een tikje mager vergeleken met de 15 bij Hanhart en 20 bij Archimede.
Wel een dikke plus voor de clasp (zo te zien afkomstig van Dexel, u weet wel - de OEM achter Formex), milled met micro-adjust is toch aanmerkelijk beter dan die standaard stamped clasps van de concurrentie.

1 like

Of iets heel anders, geen Field, maar Flieger Met de “HF-leden korting” zeker te overwegen :wink::

4500 Vickers, DLC

1 like

Je zegt het, ik had een The Citizen met Duratect Platinum coating. Toch een kras op gekregen terwijl ik er niks bijzonders mee had gedaan.

Maar hier worden onbreekbare horloges voorgesteld waar dan wel weer een ankergang uurwerk in rond klotst. Merkwaardig.

2 likes

En dit is mijn ervaring Review: Archimede OutDoor 39 SW.S.R. na 2 jaar gebruik en iedereen mag voor zichzelf bepalen wat een ankergang uurwerk is :joy:

3 likes

Ik zeg: spillegang is ondergewaardeerd.
En natuurlijk stukken krasvaster!

1 like

Tof wel het dubbele van t budget :wink:

1 like

Kan zo’n Traska alleen maar aanbevelen. Heerlijk ding. Draagt aangenaam, dimensies kloppen precies, gaat op heel veel bandjes en oogt gewoon leuk. De lume blocks zijn leuk elementje.

Die krasbestendige coating werkt echt; m’n andere Traska heeft drie krasjes opgelopen na ± 220 dagen gedragen te hebben (en ik ben echt niet zuinig op m’n horloges).

3 likes

Dus 10x langer dan @pasd doorgaans met zijn horloge doet. :upside_down_face:

3 likes

De Circula ProTrail Power+ heeft gehard RVS.

The hand-sandblasted, hardened stainless steel case is antimagnetic up to 80,000 A/m and highly scratch-resistant.

Prijs begint net boven de 800.

7 likes

Niet heel veel geld voor een SW200, what’s the catch?

2 likes

:joy: :joy: :joy:

2 likes

Zou me niet verbazen als deze kast door Ickler gemaakt wordt. Ickler voert zelf archimede maar is van oorsprong vooral ook een kasten leverancier en zijn beide gevestigd in Pforzheim

2 likes

Volgens mij wel ja. Het zijn hele mooie kasten, zeker voor een Fieldwatch - geen doorsnee design én mooi afgewerkt binnen deze prijsklasse. Ik ben erg enthousiast over de Circula ProTrail in Sand. Eerst maar eens in het echt zien en laten bezinken.

Quote:
Circula maakt voor enkele van hun specifieke horlogemodellen (zoals de Aquasport en bepaalde speciale edities) gebruik van horlogekasten die worden geproduceerd door de gerenommeerde Duitse fabrikant Ickler in Pforzheim.

Circula (een Duits horlogemerk) betrekt hun extreem robuuste en hoogwaardig afgewerkte horlogekasten geregeld bij Ickler, een familiebedrijf dat al sinds 1924 bestaat.

1 like

Als jij hem nu koopt dan wachten wij je bevindingen even af :wink:

1 like

De vorige generatie (Power reserve 50u ipv 70) zwerft al rond hier op Hf.

Het is idd een spec.monster. Gezien de vele lovende recensies had ik er inmiddels ook wel een aantal op het forum verwacht.
Aan de andere kant heb ik zelf ook nog niet besteld :yum::thinking:. Komt wel import bij.

1 like

Dispatch costs

Within the European Union, we do not charge any shipping costs and deliver inclusive of legally applicable VAT.

1 like

Ah, ja, Zwitserland, da’s waar ook, nog steeds een scherpe prijs denk ik.

1 like