Ja ja en dit is de grandad van de Cubitus !
De Gübelin signed.
Toch een beetje gek dat ervaren HF leden dat niet weten? en helemaal of topic gaan!!!
Why?
Ja ja en dit is de grandad van de Cubitus !
De Gübelin signed.
Toch een beetje gek dat ervaren HF leden dat niet weten? en helemaal of topic gaan!!!
Why?
Wat vreselijk zeg
Google maar eens decubitus (ipv de cubitus).
Vooral even plaatjes zoeken.
‘Gübelin signed’
Thanks even aangepast
Om de 45mm nog maar even in perspectief te plaatsen heb ik de Santos L, ook met een diagonaal van ongeveer 45mm, naast de Chronomat met een diameter van 40mm op de foto gezet.
Het kan aan mij liggen maar ik vind de Chronomat groter lijken.
Op het moment dat een diameter van 36mm je sweetspot is dan begrijp ik dat je dit grote horloges vindt maar de ophef over de maat van de Cubitus vind ik wat overdreven.
Of hier naast een Omega AT van 38mm
Geen leek die zou zeggen wat is die blauwe gigantisch naast die beige.
Het drietal op een rijtje in de winder
Valt wel mee toch?
Prachtig zeg!
De Cioccolatone ref 2436 ? Toch geen vergelijk met die Orecchio Floscio Quadrato ?
Dress vs Sport !
Patek heeft wel meer vierkants gedaan, dat was ook niet het punt dacht ik, en best mooi in de geklede uitvoering ;
Maar als opvolger van de Nautilus is zoiets wel even wennen en wat minder zacht op de ogen. En 45 + zijspan x vierkant oogt heel groot. Bell & Ross in 40mm is ook een blok vind ik.
Maar ja, de Nautilus was een nog grotere schok bij de introductie en dat is nog redelijk goed gekomen uiteindelijk. Dus wie weet…
De Nautilus was toen der tijd een schok omdat:
De luxe horlogemarkt destijds nog sterk gericht was op traditionele, elegante gouden horloges, terwijl de Nautilus opviel door zijn gedurfde ontwerp: een sportief horloge in RVS staal met een opvallende tonneau-vormige kast en geïntegreerde armband.
Oftewel uniek en vooruitstrevend iets wat die Cubus zowiezo al niet is.
Hij is niet vooruitstrevend (genoeg andere merken die al zoiets hebben)
Ugfh die is mooi.
Welke Patek is dat?
Gezien de ophef wereldwijd over deze Orecchio Floscio Quadrato is het zeker een schok, niet echt Patek en zo groot echt, dus ik vind dat wel vergelijkbaar.
Onder de luxe merken zie ik niet zo snel echt vierkant ter vergelijk, de Santos zit niet in dit segement bijvoorbeeld, alleen de Hermes 08 schiet mij te binnen als sportief vergelijk, de VC 1921 is al weer veel sierlijker.
Ik denk dat het wel goedkomt met Flapoortje
Nautilus was 120m tot 2023…
Sta me toe dan deze daaronder te crossposten:
“Ik kan niet gelukkig zijn als mensen teleurgesteld zijn.”
Dat wordt lastig dan. Er lijken toch aardig wat mensen (incl. PP owners) teleurgesteld in hem voor die andere opmerking
Ja, dat wel… Maar dat zijn voor het grootste deel mensen die geen Patek hebben en ook nooit zullen hebben, dus dat lost dat probleem dan toch dadelijk mooi weer op?
Zie je… alle problemen op deze wereld zijn te relativeren met voldoende verhevenheid.
Hoge bomen vangen veel wind. Het lijkt wel alsof die vent voor het eerst in z’n leven bekritiseerd wordt.
Die logica gaat niet op natuurlijk.
1: er zijn veel meer mensen in de wereld die geen PP hebben, laten we zeggen 99%
2: er zijn veel mensen die dit horloge lelijk vinden, zeg 70 mensen tegenover 30 die hem mooi vinden
Punt: de 1% PP owners past met gemak in beide groepen, we kunnen niet zeggen dat ze in de éne of andere kant zitten. Tenzij we af gaan op onze eigen poll natuurlijk. Dan zien we dat ook een meerderheid van de PP owners het nieuwe model niet geslaagd vindt.
Maar eerlijk gezegd vind ik dat gedeelte niet zo boeiend. Ik vind het gewoon een blunder van de Stern. Hij verkijkt zich nogal op de kritiek en laat zich eigenlijk gewoon laatdunkend uit over een goed deel van z’n eigen clientèle. Ik weet natuurlijk ook niet hoeveel en wie etc. Maar als ik voor mezelf spreek; ik vind door deze meneer PP nu net een tikje minder sympathiek.
Uiteraard heeftie statistisch gelijk, de meeste mensen die dit lelijk vinden hebben geen Patek. De meeste mensen die ademen, hebben ook geen Patek.
ik vind door deze meneer PP nu net een tikje minder sympathiek
Exact het gevoel waar denk ik ongeveer iedereen die opkeek naar het merk blijft zitten, en wat mij betreft volstrekt overbodig en Patek onwaardig. Getuigt van weinig klasse en ik zie niet hoe dat het aanzien van zijn merk ten goede komt, gezien klasse net is waar Patek het van heeft.