Gestolen Yachtmaster

6 likes

Nog Ć©Ć©n keer dan:

Ik ga er van uit dat verkoper te goeder trouw heeft gehandeld en hij een betrouwbaar forumlid is.

Ik heb mijn bedenkingen bij het aangeboden horloge, gezien de omstandigheden (geen doos, geen papieren, geen reserveschakels, gekocht op een veiling, zeer lage prijs).

Maar goed, blijkbaar komt de boodschap niet goed over.

Ah, er is inmiddels gevlagd. De boodschap kan als ā€œniet verzondenā€ worden beschouwd :wink:.
Doorlopen mensen, er is niets aan de handā€¦

Ah joh we denken allemaal wel eens watā€¦
Ik denk dat ik nog een biertje ga pakken :wink::+1:

4 likes

Precies lekker een biertjeā€¦

Haalt zakje popcorn weer uit de magnetron

Zo gek is de gedachte toch niet? Een horloge zonder doos, papieren, schakels of wat dan ook, precies zoals ze vaak worden weggenomen bij inbraken etc.

De verkoper kan het horloge aanbieden zonder dat hij weet dat het een gestolen goed is. Zolang de verkoper het horloge niet heeft gekocht ergens in een steeg voor een prijs wat niet logisch is, treft hem geen blaam.

Maar het is niet erg om kritisch te zijn, toch?
Als we iets kritischer kijken met zijn allen naar de goederen en in sommige gevallen minder bezig zijn met een (te) goedkope deal te scoren, dan zou er veel minder gestolen goederen in omloop blijven.

Uiteraard zeg ik niet dat het een gestolen horloge betreft, maar is dit gecheckt voor of na de aanschaf?

(Pure haat en emotie incoming, in 3-2-1ā€¦)

2 likes

Check jij bij alle horloges die je koopt of ze gestolen zijn?
En als de verkoper 200 euro meer had gekregen voor het horloge, dan was het aannemelijk dat hij niet gestolen is?

Ik heb 1 keer een horloge gekocht zonder doos en papieren en die heb ik gecheckt ja. Tuurlijk worden er ook horloges weggenomen met doos en papieren, maar dat komt een stuk minder voor.

200 euro meer is inderdaad minder verdacht dan een ā€œsnelle dealā€.

Controleren? Simpel, kleine moeite en het voelt prettiger.

Vergeet niet dat diefstal enkel plaatsvind omdat de spullen door de buren weer worden opgekocht. (Uiteraard ietwat gechargeerd, maar je begrijpt mijn punt).

1 like

Precies.

Breek je nu mijn kluis open, dan heb je een Tudor Black Bay Blue.
De doos staat op een andere plek.
De papieren liggen elders.

Geen complete set dus. Net als bij mijn Explorer.

Niet boos worden, MAARā€¦

1 like

Veel exploderende topics de laatste tijd :bouquet:

1 like

Herfstdipje

2 likes

Komende week mooi weer, vakantietijd. Alleen maar liefde danā€‹:kissing_heart::kissing_heart:

En als ik die gestolen Tudor Black Bay Blue dan vijf maanden later koop op een veiling van Dienst Domeinen, na inbeslagname door de politie bij de dief, dan heb ik daar een perfect legale aankoop gedaan. Wetende dat het dan jouw horloge was, zou ik hem met extra veel plezier dragen.

12 likes

Jeetje wat zijn jullie

tegen elkaar zeg.

Zou denken dat het maandag isā€¦

1 like

Damm, heb ik net dit aangegeven


Kan ik er weer geen kopen zonder papieren of box zonder hier aan de schandpaal te moetenā€¦:see_no_evil:

1 like

Ik ben er heilig van overtuigd dat jij de Link op een legale manier gekocht hebt via een veiling.
Ik ben er minder van overtuigd dat degene die hem op de veiling aanbood, er op een legale manier aan is gekomen.

ā‚¬ 525,- voor een horloge met een nieuwprijs van meer dan ā‚¬ 2.000,-ā€¦?

Op Chrono24 staan twee dezelfde Links als jouw ex:
Uit 2007: ā‚¬ 1.300,-
Uit 2013: ā‚¬ 1.100,-
Beide met doos, papieren en reserveschakels, dat dan weer wel.

En ja, ik weet uit eigen ervaring dat TAG Heuer enorm afschrijft. Voor mijn Link Caliber 16 kreeg ik hier op het forum na 4 jaar zoā€™n 40% van de originele aanschafwaarde (nieuw aangeschaft bij Van Willegen, full set dus).

Maar goed, het gaat (wederom) om de vorm, niet de inhoud.

Have a nice day :wink::+1:

Wat je ook denkt en typt je zakt steeds dieper weg. Eerst valse beschuldigingen maken en daarna
met rare teksten terugkrabbelen, Wees een man en zeg gewoon dat je fout zat.
Dat je twijfels hebt ok, maar je hebt geen enkel bewijs en je doet net of je wagenwiel hebt uitgevonden.
Dat zo een horloge weggaat voor 525 vind ik niet zo gek. Zonder papieren, niet populair etc etc.
Daarnaast heeft hij het op een veiling gekocht dus kan best zijn dat er geen interesse was van andere kopers.
Die prijzen op chrono zijn trouwens zwaar overtrokken. Niet realistisch vaak.

4 likes

Bij recente modellen zou ik inderdaad ook verwachten dat er doos en papieren bij zitten, maar ook hoeft
het zeker niet te betekenen dat bij het ontbreken hiervan dat een horloge afkomstig zou zijn van inbraak e.d.
Veel mensen raken die dingen gewoon kwijt en bij oudere horloges is het juist eerder een uitzondering als de set wel compleet is. Dus die gedachte van jou is mijn inziens wel een beetje gek.

De verkoper kan dit inderdaad doen, maar wij weten niet wat en wanneer hij wel of niet heeft gecheckt dus waarom dan valse beschuldigingen en aannames doen?

Kritisch zijn is goed maar dan dien je wel eerst alle feiten te kennen.

Je laatste vraag had je mee moeten beginnen als je me begrijpt.