Grand Seiko is geweldig, of toch niet…?

Dat vind ik eigenlijk alles van GS. Heel mooi, maar mist imo ‘karakter’. Als je in de vergelijking met auto’s wilt blijven…GS vs Rolex, Japanse sportauto vs Duitse sportauto.

1 like

Eens!

1 like

GS liefhebbers moeten blij zijn dat het zo impopulair is. Deze horloges zijn 2e hands voor een zachtprijsje te vinden.

Ik had altijd een zwak voor Cartier, sinds 2 jaar weer in de mode en de prijzen schieten omhoog.

1 like

Noouuuuuuu, GS haalt het toch niet bij Patek of ALS hoor. Dus perfectie zou ik het niet noemen, zaratsu polishing alleen red je geen perfectie mee

2 likes

We hebben het nu over voornamelijk Rolex en Gs…toch? Inmiddels als ik naar list kijk dezelfde prijscategorie…vind IK dat…dus wederom smaak…he?

En idd Patek is een heeeeeel ander level…en kan ik niet betalen. En is wederom helaas niet mijn smaak…ik hou van toolwatches en stevige dressers…moet er zandkastelen mee kunnen bouwen

1 like

Heren, klikt eens door op deze links naar specifieke stukjes van deze rondleiding…

1 like

Zoals?

Fout. hun top-product is Credor :stuck_out_tongue: maar dat wist jij ook wel.

Iedereen kan een Patek betalen, gewoon even je prioriteiten anders instellen. Even je kinderen korten op hun trust fund als ze niet luisteren en je loopt morgen nog met een mooie Calatrava.

5 likes

Heeft Credor tegenwoordig eigenlijk al een site die niet alleen in het Japans beschikbaar is? :sweat_smile:

1 like

Volgens mij heeft dat precies met snobisme te maken. Opzich niet erg: uiteindelijk zijn we (bijna) allemaal zo. Ik heb bij producten meestal ook voorkeur voor specifieke merken, terwijl dat eigenlijk niet altijd goed te onderbouwen is. Maar accepteer dat je een Rolex fanboy bent ipv er om heen te draaien :slight_smile:

3 likes

U heeft meerdere Rolices in de verzameling toch? :innocent:

En heb je de Rolex catalogus wel eens doorgebladerd?

4 likes

slechts één nog maar, die heb ik gekocht om mijn scheiding te vieren dus die blijft :joy:

3 likes

Voor de kinderen ook een kadootje gekocht?

Kinderen ?? Do not get me started…

Nee er zijn geen kinderen, daarom kan ik iets anders betalen dan Grand Seiko :joy:

3 likes

Nee dat maak jij ervan… :upside_down_face:

1 like

Oei verdomd, die is lelijk. Is dat een hommage aan Invicta?

3 likes

Je begon goed… Maar als je echt een Grand Seiko model beeldschoon vindt, dan maakt het niet uit wat er op de wijzerplaat staat. Als dat voor jou het verschil maakt, dan is dat gewoonweg snobisme (waar we allemaal wel wat aan zondigen vrees ik).

Zelfde met Rolex: een witte explorer 2 vind ik bv niet mooi, Rolex of niet. Een 36mm explorer 1 of een OP daarentegen :ok_hand:

Ontopic: ik vind het maar japanse rommel, niet kopen dus! Veel te dik en quartz is voor horloges uit de hema.

:innocent:

6 likes

Dit weekend wat Grand Seiko’s gepast, waarbij ik het vakmanschap zeker kan waarderen. Echter heb ik echt 0 gevoel bij deze horloges, ze zijn me te klinisch…

Ach ja, uiteindelijk wil je toch een Rolex. Anders had ik nu ook al die vrienden en vriendinnen niet gehad…

1 like

FTFY

1 like