Het Grote Incoming topic (deel 3)

Zijn die Crafters niet te lang? Coole combi trouwens.

1 like

Waar heb je die kekke bandjes gekocht?

Nee helemaal niet te lang, wel een onwijs gekut om ze er op te krijgen. Ze zijn gewoon voor de SKX maar zitten pushpinnetjes bij die hem voor de 5KX passend maken… Die gaat er niet zomaar ff op.

Maar als ie er dan op zit staat het wel tof, toffer dan alle OEM banden imo. Die groene staat tof bij de donkere kast.

Inspiratie plaatje van het interweb:

4 likes

The Curated Wrist.

1 like

Dankjewel!

1 like

Het ziet er inderdaad leuk uit. Maar ik blijf het bizar vinden dat iedereen die 5KX wannabe diver zo massaal omarmt. Ik vind het de teloorgang van Seiko…

2 likes

waarom eigenlijk? Hoewel geen 200 meter meer, zijn ze toch gewoon nog goed?

Geen ISO certificatie, geen 200 meter water resistant, geen screw in crown. Oftewel geen duiker meer, maar wel de looks van een van de meest iconische Seiko duiker en Seiko horloge in het algemeen. That is the SKX007/SKX009. Helaas uit productie gehaald en vervangen door een fashion watch.

2 likes

Wat maakt het uit Ralph? Jij geeft niet eens je planten water met een horloge om.

22 likes

Ach dat vind ik wat sterk aangezet.
Sure het is geen duiker die er wel zo wil uitzien, maar boeie. Gewoon leuk horloge om mee te beaten.

De keren dat ik gedoken heb met een horloge kan ik op tellen op hand waar ik op dit moment geen vingers op steek.

Jawel hoor. Ben met mijn Citizen NY0040 Promaster naar de bodem van de oceaan geweest. :sunglasses::+1:
Gekocht als vakantie horloge, maar niet meer weg te denken uit de collectie. Wat een dijk van een horloge. Een horloge van een paar honderd euro die mij het gevoel geeft van een horloge van 10x die prijs. Is het enige horloge uit dit segment wat dat is gelukt.

1 like

Maar als je moet niezen gaat je Sub af?

14 likes

Aan het strand, 1 teen in het water en hard weggerend? :innocent::innocent::innocent:

1 like

Nope. Scuba diving met van die flessen op je rug weet je wel? Naar een metertje of 15 gegaan toen.

1 like

Dingen zien er leuk uit en zitten prima in elkaar. Je kan wel steeds komen met de skx007/009 als alternatief, maar feit is dat die niet af fabriek in de configuraties van de srpd modellen worden geleverd. Oftewel, je zal dan moeten modden om in de buurt te komen.

1 like

Ik heb die nieuwe generatie 5KX in de hand gehad en ik vond het qua materiaal gebruik echt ver onder dat van de SKX. SKX vond ik veel hoogwaardiger aanvoelen. Bezel en kroon interactie was veel beter bij de SKX. Ook de non display caseback met gegraveerd Great wave of Kanagawa deed het voor mij meer dan dat glaasje met opdrukletters.

1 like

Dikke bull-shit. Ik heb er ook twee gehad. Bezelwerk is beter en chapters zaten wel goed uitgelijnd waar dat bij de SKX vaak niet het geval is. Super leuke dingen voor het geld en ze zijn qua kleur eens wat anders dan we gewend zijn.

Niet alles hoeft “icon”, “best bang for a buck”, “YouTube approved”, “Hodinkee bla” etc. te zijn.
Praat je YouTube helden niet na man.

8 likes

Dat klopt. But from a horological point of view is het echt een aanfluiting. Je kunt als gerespecteerd horlogemerk niet de leegte van een (duik) icoon die een paar decennia in productie is geweest opvullen met een fashion wannabe diver. De SKX stond zij aan zij met de welbekende titanen uit vele hogere segmenten.

Edit: realiseer mij nu dat dit het incoming topic is en dat een discussie als deze hier wellicht niet helemaal op z’n plek is en beter in een ander topic voortgezet kan worden. Ik wens iedereen heel veel plezier met z’n nieuwe aanwinst.

1 like

Je gebruikt best veel engels woorden midden in een verhaal.

Dat klinkt zo Youtube

5 likes

Weet je wat. Als jij een goed stukje over mij schrijft stuur ik je er één gratis. Hoe klinkt dat?
Vereisten:

  • Catchy topictitel
  • Filmpje
  • Engelse termen
  • Poll
  • Collage
  • Hele rits horloges op je arm ergens in een natuurgebied
6 likes