Daar schreef ik in het andere topic al wat over. Geen waarde oordeel en los van hoeveel bang for buck verbaas ik me hoeveel mensen tegenwoordig 1k of meer uitgeven voor een Seiko. Dat was een jaar of 3 geleden toen ik net op het forum heel anders. Toen was het echt de uitzondering als je MM300 had van net boven de 1000 of een GS. Dat was slechts voorbehouden aan een aantal conaisseurs en liefhebbers van Japanse horloges. Men heeft die veranderingen en shift up market blijkbaar heel snel opgepakt, verbazing wekkend hoe snel dat gegaan is. GS is bijvoorbeeld best main stream geworden en voor een Seiko duikertje dropt men nu ook zo 1000 euro.
Waar ik wel erg kritisch over ben is dat Seiko die snelle shift up market niet heeft bijgebeend op uurwerk gebied en de horloges een vrij schreve verhouding hebben wat betreft uurwerken vaak.
Dat wel
Heb ik net even opgezocht en dat niet. Maar dat is het enige
Ik laat de 62MAS reissues in ieder geval voor nu aan me voorbij gaan. Wellicht over een tijdje eens als er een leuke tweedehands voorbij komt ofzo. Wie weet.
Heb een Seiko HAQ met 8F uurwerk gekocht MP voor een leuke prijs. Beknopte omschrijving en beetje wazige foto’s, maar dat zijn de advertenties die je moet hebben Ben benieuwd hoe hij is als hij binnenkomt.