Het Grote Incoming topic (deel 3)

Daar schreef ik in het andere topic al wat over. Geen waarde oordeel en los van hoeveel bang for buck verbaas ik me hoeveel mensen tegenwoordig 1k of meer uitgeven voor een Seiko. Dat was een jaar of 3 geleden toen ik net op het forum heel anders. Toen was het echt de uitzondering als je MM300 had van net boven de 1000 of een GS. Dat was slechts voorbehouden aan een aantal conaisseurs en liefhebbers van Japanse horloges. Men heeft die veranderingen en shift up market blijkbaar heel snel opgepakt, verbazing wekkend hoe snel dat gegaan is. GS is bijvoorbeeld best main stream geworden en voor een Seiko duikertje dropt men nu ook zo 1000 euro.

Waar ik wel erg kritisch over ben is dat Seiko die snelle shift up market niet heeft bijgebeend op uurwerk gebied en de horloges een vrij schreve verhouding hebben wat betreft uurwerken vaak.

Dat wel

Heb ik net even opgezocht en dat niet. Maar dat is het enige :thinking:

Ik laat de 62MAS reissues in ieder geval voor nu aan me voorbij gaan. Wellicht over een tijdje eens als er een leuke tweedehands voorbij komt ofzo. Wie weet.

Mooie aanwinst!!!

1 like

De driedelige links toch ook niet.

1 like

Proficiat met dit prachtige horloge, ook een heel mooie maat. :ok_hand:t2:

1 like

:joy:
Als een kind met een waterhoofd

Heb een Seiko HAQ met 8F uurwerk gekocht MP voor een leuke prijs. Beknopte omschrijving en beetje wazige foto’s, maar dat zijn de advertenties die je moet hebben :grinning_face_with_smiling_eyes: Ben benieuwd hoe hij is als hij binnenkomt.

Het gaat om dit model, de SLT055P1

Rare-Seiko-Sportura-Perpetual-Calendar-GMT-8F56-0120-Ref

7 likes

Ik mag me officieel een Grand Seiko bezitter noemen nu. :tada: Een sneak peak:

15 likes

Ik vind hem te duur voor wat je krijgt

8 likes

Zeer mooie klok… om van te dromen…

1 like

Hij was gelukkig maar 150 net als al die ouwe seikotjes

Spb143 en 147 vers uit Rijsel

13 likes

Foto’s foto’s foto’s :blush::joy::grimacing:

Oeioeioei morgenmorgenmorgen, kan niet waaachteennn:grimacing::grimacing:
8cdfb7e82a4e532fcc083561f9721e7b1662e8a8_1_375x500

10 likes

Vanavond na avondeten, nu nog niet terug :slight_smile:

2 likes

Ben zeer benieuwd :sweat_smile:

Proficiat :muscle:t2::muscle:t2::+1:

1 like

ik dacht dat jij van alle verkrijgbare modellen er wel 1 had…:grin:

1 like

Oooh gaaf! Komt er een NA topic?

1 like

Er is genoeg dat ik nog niet heb of gehad heb. GS was daar een van.

Wie weet, maar het duurt nog even voor ik hem heb.

2 likes

:scream: Hallelujah, zit er zoveel afschrijving op die horloges van GS?! Ik weet dat horloges geen investering zijn, maar dat de waarde zo snel daalt.

1 like