hoe ben jij in de hobby gerold?

Van zolang ik me kan herinneren heb ik in m’n leven wel een horloge gedragen (en nog)
Doch de fascinatie voor dit item heb ik op latere leeftijd gekregen en eigenlijk te danken aan mijn beste maat.

Ik noem hem mijn beste maat omdat ik hem reeds ken van in de jeugdjaren, van in de lagere school samen opgegroeid, samen uitgegaan, :beer: als zestienjarige samen brommers gereden, :motor_scooter: de nodige kattenkwaad uitgehaald, :innocent:vele oudejaarsavonden dronken geweest :rofl:en zo ook de levenscyclus van ieder mens door gemaakt, vrouw, kindjes, eigendom bouwen en dan natuurlijk ook oud worden.

De enige uitzondering tussen os beiden is dat ik een werknemer was en hij zelfstandig, voor de rest beste vrienden gebleven.

Nu om terug te komen op de hobby van hoe deze aangewakkerd is geweest, dus die maat van mij heeft in tegenstelling tot mij nooit een horloge gedragen, doch zo rond 2017 kwam ik als gewoonlijk bij hem thuis en hij vroeg me op een gegeven moment eens te raden wat hij gekocht had.

Natuurlijk had ik geen flauw benul wat hij bedoelde (kon van alles zijn, hem kennende) dus ‘geen idee’ zei ik tegen hem.

Toen haalde hij een horloge boven en jawel, niet zomaar een horloge, een gouden nog wel :open_mouth:

Ik stond als aan de grond genageld, ik zij hem dat hij toch nooit een horloge droeg, dus waarom nu plots wel?

‘Ach dat is maar een weekend horloge hoor, die draag ik niet als ik werk en het is een rolex en dan nog goud ook dus die behoud z’n waarde wel ’ was zijn antwoord.

Dat kon ik natuurlijk niet tegenspreken, maar toch,… hij?.. Een horloge?? :frowning_with_open_mouth::frowning_with_open_mouth::frowning_with_open_mouth:

Een week of twee later was het zaadje bij mij gepland en begon ik mijn reis door het horloge geweld te zoeken, natuurlijk bleef ik weg van de dure merken (niet voor mij)

En dan als klap op de vuurpijl kwam die maat plots een half jaartje later weer aandraven met een patek philippe nautilus

En raad eens wat hij nu draagt?..

:rofl::rofl::rofl:

dus… zo ben ik in deze hobby terecht gekomen,
hebben jullie ook zo’n leuk verhaal?
zet ze hier maar weg :+1:

32 likes

Bij mij is het begonnen toen we met de LCF in Manilla aanmeerden en @Blufkakel en ik een dronken matroos op de kade zagen liggen met een 2254 om z’n pols. Ik weet nog dat we die voor een paar peso bij een tentje hebben verkocht en een ruig weekend hebben beleefd met vrouwen, tattoos, en een aapje dat Sanchez heette. Na een avondje pokeren in een of ander donker hol in Tondo, ben ik teruggegaan en heb de 2254 teruggekocht. Helaas heb ik die aan boord weer geruild voor een paar lijntjes, maar zo is het dus begonnen.

19 likes

dat lijkt me wel ja :smile:
maar er is toch een mooie hobby van terecht gekomen :+1:

1 like

:face_with_open_eyes_and_hand_over_mouth::smiley::clap:t3:

1 like

:joy::joy::joy:

1 like

Altijd die @Blufkakel die heeft er een oog voor!
Maar wat een verhaal!

2 likes

Wat is dat laatste ding dan? Een aliexpr***? Haha. Mooi verhaal :grin::v:t3:

1 like

of dat van ome Alie komt betwijfel ik, zal ook wel niet echt goedkoop zijn geweest, alhoewel dat die dingen nu ook niet een arm en een been kosten :sweat_smile:

1 like

Vanaf mijn lagere schooltijd altijd horloges gedragen, de eerste was een Seiko handopwinder van 30mm en heb 'm gelukkig nog. Daarna een Texas Instruments LED horloge gevolgd door ruim 15 jaar een Casio Marlin LCD.

Die ging kapot en kreeg ik een Tissot T60 van mijn vrouw. Tissot only (Deel 2) - 10 van fdpg1963
Ruim 15 jaar gedragen tot die :face_with_symbols_over_mouth: smartwatches hun intrede deden…

De hobby ging echt van start toen mijn vader me zijn oude afgeragde Tissot Seastar uit 1972 gaf. Zie Tissot Seastar Seven 1975

Sindsdien geen dag zonder HF en ruim 12 horloges in de verzameling. De smartwatch ligt in de kast.

3 likes

:+1:
kan ik alleen toejuichen,
het echte werk gaat boven alles :heart_eyes:

1 like

Vroeger nooit echt horloges gedragen, maar met de opleiding kwam het verhaal van de zogenoemde ‘Radium girls’ ter sprake toen het over de toepassing van radioactieve stoffen ging.
images (1)

Hoe intens verdrietig het verhaal ook was, bij mij werd hier het zaadje gepland. Want poh wat was de belettering en die kathedraal wijzers toch een mooi gezicht.

Het verzamelen van trench horloges begon daardoor.
Maarja, deze draag ik zelf niet. Dus de zoektocht naar een horloge die qua stijl er bij in de buurt komt, maar niet een kopie zoals vario doet.
Via deze site op de oris big crown pointerdate uitgekomen.

Maar de site heeft veel aangewakkerd dus nu komt en gaat er veel qua horloges.

3 likes

toch ook een verhaal dat je bij blijft,
gelukkig dat ze dat radium toch hebben verbannen
en om dan op deze manier in de hobby te rollen is ook apart :ok_hand:
zo kunnen we iig blijven genieten van dat moois.

1 like

Heb altijd horloges gedragen, vanaf de middelbare school al. Was toen helemaal blij met m’n TW Steel.

Daarna meerdere horloges gehad van Komono. Gingen allemaal binnen een jaar kapot. Niet best. Toen besloten om eens een keer wat meer uit te geven en een ‘echt’ horloge te kopen zodat ik jaren vooruit kon.

Toen was ik nog niet bekend met het rabbit hole dat horloges heet. Zijn nu een kleine 2 jaar verder. Inmiddels een Certina, Seiko en Nomos in de collectie. En heb het idee dat het daar niet bij gaat blijven :joy: Mooie hobby is het!

2 likes

Mijn vader heeft altijd fraaie horloges gehad en toen ik een jaar of 14 was kreeg ik m’n eerste Seiko duiker en dat was het begin van de ellende.
Inmiddels ben ik bijna 56 en gaat de hobby in fases. Momenteel hebben andere dingen prioriteit, hoewel er een paar horloges op m’n verlanglijstje staan, maar daar hang ik nog even geen tijdpad aan, wie zien wel…

2 likes

Vanaf mijn 12e (ongeveer) met tussenpozen horloges gedragen. Maar ik was er niet bewust mee bezig.
Tot ik een paar jaar geleden mijn eerste smartwatch kreeg en er na een jaar alweer genoeg van had. Ik wilde weer een normaal horloge, maar nu ging ik bewust op zoek. En zo rolde ik de hobby in.

Ik heb geen doelstelling, ik koop wat ik mooi vind en bij me vind passen.

4 likes

Alle pooiers , patjakkers , bijgogems , koppelbazen , klaplopers , slechte makelaars , nog slechtere makelaars , witwassers , pandjesbazen , gokverslaafden , vreemdgangers , drugsdealers en huisartsen hadden zo een glim ding om hun pols toen ik nog jong was.

Icm een Corvette Jaguar Lincoln Mercedes Cadillac of Pontiac uiteraard.

Dat wil je gewoon.

2 likes

maar het is wel een leuk rabbit hole :wink:

1 like

dat was bij mij zo m’n leeftijd toen de hobby begon :smile:

2 likes

er gaat echt niets boven :ok_hand:

1 like

Via de kermis in Zwolle.
Mijn goed gevoel voor afstand en snelheid zorgde ervoor dat ik de ene na de andere pols pols polshorloge won.
Ik won ze voor een gulden en verkocht ze voor een knaak ( jongelui kunnen aan hun vader vragen wat de winstmarge was :joy: ) Toen jaren niks meer mee gedaan totdat Nico op YT de liefde weer deed oplaaien.
En dit forum? Ik vind het heerlijk om jullie ervaringen te lezen maar ook om bij de aanbiedingen te neuzen en zo mijn kennis qua keuze te vergroten.
Fijne zondag allemaal :smiling_face_with_three_hearts:

3 likes