Van zolang ik me kan herinneren heb ik in m’n leven wel een horloge gedragen (en nog)
Doch de fascinatie voor dit item heb ik op latere leeftijd gekregen en eigenlijk te danken aan mijn beste maat.
Ik noem hem mijn beste maat omdat ik hem reeds ken van in de jeugdjaren, van in de lagere school samen opgegroeid, samen uitgegaan, als zestienjarige samen brommers gereden,
de nodige kattenkwaad uitgehaald,
vele oudejaarsavonden dronken geweest
en zo ook de levenscyclus van ieder mens door gemaakt, vrouw, kindjes, eigendom bouwen en dan natuurlijk ook oud worden.
De enige uitzondering tussen os beiden is dat ik een werknemer was en hij zelfstandig, voor de rest beste vrienden gebleven.
Nu om terug te komen op de hobby van hoe deze aangewakkerd is geweest, dus die maat van mij heeft in tegenstelling tot mij nooit een horloge gedragen, doch zo rond 2017 kwam ik als gewoonlijk bij hem thuis en hij vroeg me op een gegeven moment eens te raden wat hij gekocht had.
Natuurlijk had ik geen flauw benul wat hij bedoelde (kon van alles zijn, hem kennende) dus ‘geen idee’ zei ik tegen hem.
Toen haalde hij een horloge boven en jawel, niet zomaar een horloge, een gouden nog wel
Ik stond als aan de grond genageld, ik zij hem dat hij toch nooit een horloge droeg, dus waarom nu plots wel?
‘Ach dat is maar een weekend horloge hoor, die draag ik niet als ik werk en het is een rolex en dan nog goud ook dus die behoud z’n waarde wel ’ was zijn antwoord.
Dat kon ik natuurlijk niet tegenspreken, maar toch,… hij?.. Een horloge??
Een week of twee later was het zaadje bij mij gepland en begon ik mijn reis door het horloge geweld te zoeken, natuurlijk bleef ik weg van de dure merken (niet voor mij)
En dan als klap op de vuurpijl kwam die maat plots een half jaartje later weer aandraven met een patek philippe nautilus
En raad eens wat hij nu draagt?..

dus… zo ben ik in deze hobby terecht gekomen,
hebben jullie ook zo’n leuk verhaal?
zet ze hier maar weg