hoe ben jij in de hobby gerold?

In 2002 mocht ik voor de eerste keer in mijn beroepscarrière een bonus ontvangen. Mijn vrouw opperde het idee om het niet alleen te gebruiken als extra aflossing van onze hypotheek maar dat ik ook best iets voor mezelf kon aanschaffen. “Wat vind je van een mooi horloge” zei ze, “Van een duur merk zoals Omega”, zei ze. Ik weet het nog precies.

Dus togen we naar de plaatselijke juwelier in Brunssum die destijds inderdaad Omega AD was.

Daar kocht ik deze mooie Omega Constellation Perpetual Calender die me liet beseffen dat een horloge behalve een tijds-aanduider ook een sieraad kon zijn. 23 jaar later draagt mijn jongste zoon hem met trots.

Zo begon mijn reis, @jacobus.

11 likes

Hmm, even kijken.:thinking: Zo rond 1980 m’n eerste Casio. Paar jaar later kwam de Swatch-rage. Daar heb ik er aardig wat van gehad. Begin jaren '90 helemaal verslingerd geraakt aan TAG Heuer. Dat is ook nooit meer over gegaan.:grin:
Nog wel een tijd heel veel Seiko’s gehad, waarvan de meeste inmiddels ook weer vertrokken zijn. En nu, de laatste paar jaar ook behoorlijk in de ban van Squale.:shark:
Maar nog steeds heeft TAG Heuer een speciaal plaatsje in mijn horlogehart.:smiling_face:

5 likes

Op m’n plechtige communie kreeg ik het horloge dat m’n grootvader op de plechtige communie van m’n vader gekocht had… et voila.

5 likes

Altijd wel horloges gedragen maar het ging pas los nadat ik van een zakenrelatie de vriendelijke heren van Brazzers 18+ :grin: een Datejust kreeg. Die een paar jaar gedragen en toen ik een ander horloge wilde kopen kwam ik toevallig op dit forum. Daarna was het niet meer te houden.

3 likes

Dus eigenlijk hebben wij die DateJust van je betaald?

4 likes

Ik ben in de hobby gerold door in Zwitserland in een etalage van een juwelier te kijken. Daar lag een Patek Philippe Calatrava met Clous de Paris kast. Die moet ik hebben, dacht ik. Ik was 14. Verder geen enkele hint gekregen van iemand, het is gekomen door in de etalage te kijken.

4 likes

Dat en nog een beetje meer. Thanks!!!

vs

:rofl: :rofl: :rofl:

Groter verschil om in de horlogehobby te stappen heb ik nog niet gezien

7 likes

Toen ik 5 jaar was liep ik altijd met een elmo horloge. Totdat deze niet meer cool was. Later, toen ik 16 was mocht ik voor iets waar ik voor was geslaagd (weet even niet meer wat, geen school oid) een horloges uitzoeken. Het bedrag was 100 euro, dus de zoektocht begon.

Eerst kijken bij alle grote merken, daar kwam ik snel tot de ontdekking dat ik nogal wat te kort kwam. Dus…. wat vond ik ook vet om zien en om te dragen? Uiteindelijk kwam ik uit op een g-shock

Over dit proces heb ik elke dag nagedacht voor een aantal maanden totdat ik de trekker wilde over halen. Ik wist alle details etc. Gaandeweg kwam ik natuurlijk zoveel moois tegen, zoals de skx007 en de (mooi van lelijkheid) srp307 oranje monster.

Inmiddels ben ik 30 en nog steeds elke dag bezig met horloges. Tussen de g-shock en nu zitten zo verschrikkelijk veel horloges, ik ben de tel kwijt wat ik allemaal heb gehad en hoe vaak ik dezelfde horloges ook weer meerdere malen heb gehad :sweat_smile:

Het is een fijne hobby!

4 likes

tja, het kan soms lang duren voordat je terug gebeten wordt :smile:

ach, :woozy_face: dat moet pijn gedaan hebben,

met zo’n horloge je hobby starten is niet mis :ok_hand:

wat je al niet doet om iemand een plezier te doen :sweat_smile:
maar zeg nu zelf, het is een leuke hobby :+1:

dus… eigenlijk is je zoon verantwoordelijk voor jouw hobby, da’s ook leuk :ok_hand: :smile:

dus, eigenlijk door ontslag te nemen heb je onbewust je hobby aangewakkerd :joy:

ja, de “kerk” moet in het midden blijven staan :smile:

je hebt de hobby aan je vrouw te danken dan, leuk :+1:

dan kan je zeggen dat in dat jaar de hobby begonnen is? :ok_hand:

een hobby met een emotionele tint :+1:

het kan soms raar gaan zo :smile:

etalages met horloges hebben mij ook altijd wel laten stilstaan :smile:

same here :smile:
toch wel een leuke hobby

5 likes

Zo bekeken wel. Vervolgens werd ze zelf enthousiast en nu is ze een “Rolex-Oma”. Ze is gek op OP’s maar ze wil niet op het forum.

3 likes

Begrijpelijk.

Mijn volle respect daarvoor.

1 like

Toen ik in de brugklas zat, dankzij deze meneer:

Nu, wat jaartjes later:

11 likes

Goeie reflectie.

In die periode was etaleur nog echt een apart vak.
Alles schoon zonder vieze vingers onder een spotje.
Dat maakte idd indruk.

Soort voorloper van je computerscherm.
Nu heb je een etalageruit in de huiskamer.

1 like

Op mijn 16de kreeg ik de linker Speedmaster van m’n stiefpa. Via een “zoekertje” (geel blaadje dat je voor twee gulden vijftig kocht bij het tankstation) een adres gevonden in Maastricht. Daar was iemand die repareerde “oude” Omega’s. Ik ben er met de trein en een kaart van de stad naar toe gegaan… we worden oud :blush:

De foto is van jaren later, toen droeg pa de Speedmaster nog eens tijdens een tripje naar Barcelona. Na de eerste Speedmaster is de hobby, passie, gekte nooit meer weggaan.

Cool topic!

10 likes
1 like

Hoe kom je eruit na Seiko ( 2x ), Citizen ( verkocht ), Omega ( verkocht ), Tudor ( verkocht ),
Longines ( verkocht ), Certina, Chr. Ward, Tissot, Rolex, G-Shock ( 14x ),
Davosa, Squale ( verkocht ) ??

Simpel niet…love my Rolex Explorer II 226570-0002 :heart_eyes:

Dit ; Wonderlijke horlogereis...zo de afgelopen...36 maanden

1 like

He leuk topic.

I denk dat ik rond mijn 10e in de hobby ben gerold.

Ik had een swatch kinder horloge. Zelf uit mogen zoeken. Maar ik had echt een pleuris hekel aan dat plastic bandje. Maakt niet uit.

Maar goed. Ik kind van 10 met een kinderhorloge.
En in die tijd hadden we in de buurt een winkelcentrum wat in mijn kinderogen ook echt leek op zo’n amerikaanse mall. En er zat in dat winkelcentrum een juwelier. Een fatsoenlijke, geen siebel of dergelijke.

Die juwelier had duikhorloges in de etalage. En ik ben toen verliefd geworden op de grootste die ze hadden met een grote oranje wijzer. Vandaag de dag denk ik dat het een citizen geweest moet zijn.
Zo soort iets.

Elke keer als we er waren moest ik in de etalage kijken.

Een paar winkels verder had er een camel trophy horloges in de etalage, mijn tweede liefde.

Maar goed. Ikke 10 jaar.

Het heeft vervolgens nog lang geduurd voor ik echt aan de horloges begon.

Maar sinds die dag dat ik dat duikhorloge in de etalage zag heb ik altijd een fascinatie voor horloges gehad.

Vervolgens echt begonnen met Fossil horloges. Vandaag de dag vindt ik de huidge collectie van Fossil totaal niet inspirerend. Maar destijds vond ik dat ze hele leuke modellen hadden. Zoals samenwerking met philippe starck.

En tja, zo steeds verder er in gerold.

4 likes

Als jong jochie bij de Kijkshop op Overvecht (Utrecht) samen met mijn vader en moeder kijkend in zo’n vitrine en dan te horen krijgen vind je hem mooi? :smiling_face_with_three_hearts:
Wel heel lang geleden.
Vader en moeder zijn er niet meer :heart:

626f31040e2a6aeb3745009b642dcfe1

14 likes

De Kijkshop ook niet

1 like