Wat is dat laatste ding dan? Een aliexpr***? Haha. Mooi verhaal
of dat van ome Alie komt betwijfel ik, zal ook wel niet echt goedkoop zijn geweest, alhoewel dat die dingen nu ook niet een arm en een been kosten
Vanaf mijn lagere schooltijd altijd horloges gedragen, de eerste was een Seiko handopwinder van 30mm en heb 'm gelukkig nog. Daarna een Texas Instruments LED horloge gevolgd door ruim 15 jaar een Casio Marlin LCD.
Die ging kapot en kreeg ik een Tissot T60 van mijn vrouw. Tissot only (Deel 2) - 10 van fdpg1963
Ruim 15 jaar gedragen tot die smartwatches hun intrede deden…
De hobby ging echt van start toen mijn vader me zijn oude afgeragde Tissot Seastar uit 1972 gaf. Zie Tissot Seastar Seven 1975
Sindsdien geen dag zonder HF en ruim 12 horloges in de verzameling. De smartwatch ligt in de kast.
kan ik alleen toejuichen,
het echte werk gaat boven alles
Vroeger nooit echt horloges gedragen, maar met de opleiding kwam het verhaal van de zogenoemde ‘Radium girls’ ter sprake toen het over de toepassing van radioactieve stoffen ging.
Hoe intens verdrietig het verhaal ook was, bij mij werd hier het zaadje gepland. Want poh wat was de belettering en die kathedraal wijzers toch een mooi gezicht.
Het verzamelen van trench horloges begon daardoor.
Maarja, deze draag ik zelf niet. Dus de zoektocht naar een horloge die qua stijl er bij in de buurt komt, maar niet een kopie zoals vario doet.
Via deze site op de oris big crown pointerdate uitgekomen.
Maar de site heeft veel aangewakkerd dus nu komt en gaat er veel qua horloges.
toch ook een verhaal dat je bij blijft,
gelukkig dat ze dat radium toch hebben verbannen
en om dan op deze manier in de hobby te rollen is ook apart
zo kunnen we iig blijven genieten van dat moois.
Heb altijd horloges gedragen, vanaf de middelbare school al. Was toen helemaal blij met m’n TW Steel.
Daarna meerdere horloges gehad van Komono. Gingen allemaal binnen een jaar kapot. Niet best. Toen besloten om eens een keer wat meer uit te geven en een ‘echt’ horloge te kopen zodat ik jaren vooruit kon.
Toen was ik nog niet bekend met het rabbit hole dat horloges heet. Zijn nu een kleine 2 jaar verder. Inmiddels een Certina, Seiko en Nomos in de collectie. En heb het idee dat het daar niet bij gaat blijven Mooie hobby is het!
Mijn vader heeft altijd fraaie horloges gehad en toen ik een jaar of 14 was kreeg ik m’n eerste Seiko duiker en dat was het begin van de ellende.
Inmiddels ben ik bijna 56 en gaat de hobby in fases. Momenteel hebben andere dingen prioriteit, hoewel er een paar horloges op m’n verlanglijstje staan, maar daar hang ik nog even geen tijdpad aan, wie zien wel…
Vanaf mijn 12e (ongeveer) met tussenpozen horloges gedragen. Maar ik was er niet bewust mee bezig.
Tot ik een paar jaar geleden mijn eerste smartwatch kreeg en er na een jaar alweer genoeg van had. Ik wilde weer een normaal horloge, maar nu ging ik bewust op zoek. En zo rolde ik de hobby in.
Ik heb geen doelstelling, ik koop wat ik mooi vind en bij me vind passen.
Alle pooiers , patjakkers , bijgogems , koppelbazen , klaplopers , slechte makelaars , nog slechtere makelaars , witwassers , pandjesbazen , gokverslaafden , vreemdgangers , drugsdealers en huisartsen hadden zo een glim ding om hun pols toen ik nog jong was.
Icm een Corvette Jaguar Lincoln Mercedes Cadillac of Pontiac uiteraard.
Dat wil je gewoon.
maar het is wel een leuk rabbit hole
dat was bij mij zo m’n leeftijd toen de hobby begon
er gaat echt niets boven
Via de kermis in Zwolle.
Mijn goed gevoel voor afstand en snelheid zorgde ervoor dat ik de ene na de andere pols pols polshorloge won.
Ik won ze voor een gulden en verkocht ze voor een knaak ( jongelui kunnen aan hun vader vragen wat de winstmarge was ) Toen jaren niks meer mee gedaan totdat Nico op YT de liefde weer deed oplaaien.
En dit forum? Ik vind het heerlijk om jullie ervaringen te lezen maar ook om bij de aanbiedingen te neuzen en zo mijn kennis qua keuze te vergroten.
Fijne zondag allemaal
Zoals zoveel mensen uit het katholieke zuiden (in dit geval van Nederland) kreeg ik mijn eerste horloge bij mijn communie in 1972. Het was een goudkleurig dresswatch met een ovalen kast. Binnen enkele jaren sneuvelde het bij mijn eerste technische ontdekkingsreis…
Een jaar na die communie kreeg ik, toen mijn vader een nieuw horloge kocht, het horloge dat hij kort na de oorlog met bonnen bij elkaar had gespaard. Dezelfde dag werd het op zwemles uit mijn broekzak gestolen…
Toen kreeg ik mijn eerste skindiver, met bordeauxkleurige wijzerplaat. Toen ik een stuk uit de plastic duikring stootte kocht ik mijn eerste quartzhorloge met LED’s. Daarna volgden meer quartzhorloges tot ze op een dag allemaal een lege batterij hadden en ik bedacht hoe makkelijk het vroeger was met mechanische horloges. Ik kocht toen rond 1998 een gouden omega seamaster de ville handopwinder van eind jaren 60 bij een handelaar, en daarmee is het echt begonnen.
@Watchstick_81 duwde ooit deze Speedmaster in mijn handen, die ik een weekend moest lenen. In januari zei hij dat ik een trouwhorloge moest kopen. Hij zei ook dat ik op dit forum moest rondkijken.
Misschien denk je nu dat ik moeilijk nee durf te zeggen, maar ik doe dit allemaal om hem een plezier te doen.
Ik heb vanaf een jaar of tien een Casio gedragen. Jaren mee rondgelopen. Toen ik ging studeren kocht ik mijn eerste horloge van een plakmerk, wist ik veel.
Bij mijn afstuderen kreeg ik van mijn ouders een Bulova en van mijn vriendin (nu al twintig jaar mijn vrouw) een Wenger. De een net en de ander casual, dus ik heb deze afwisselend gedragen, met name de een naar mijn werk en de Wenger tijdens mijn vrije tijd.
Waarom kan ik niet uitleggen, maar ik kocht aansluitend weer een plakmerk horloge. Jaren iedere dag gedragen. Totdat mijn zoon interesse ging tonen in horloge. Hij kocht op zijn 15e een pre owned Tag Heuer en een jaar later een nieuwe BB58.
Vanaf dat moment wilde ik niet meer gezien worden met het plakmerk horloge en ben ik tijdelijk de Wenger weer gaan dragen. Een paar weken later kocht ik mijn eerste Black Bay. Toen kwam alles in een stroomversnelling.
Heb destijds veel gelezen en op het www gesurfd en allerlei horloges bekeken. Klein jaar later kocht ik nog twee Tudors en heb ik mij aangemeld voor HF.
Sindsdien ben ik hier dagelijks te vinden . Veel gelezen, gezien en geleerd hier. De verzameling werd uiteraard groter met een dieptepunt van 20 stuks. Werd ik erg onrustig van.
Na de aankoop van mijn grail afgelopen april, heb ik besloten keuzes te maken. Horloges overgedragen aan mijn zoon en besloten slechts elf horloges in de collectie te houden, waarvan vier de hoeksteen van de verzameling vormen.
Bevalt me erg goed. Heb meer rust. Uiteraard is er nog steeds een wishlist, maar ik hoef niet meer per se wat nieuws of anders. Ik ga genieten van wat ik heb.