Hoe zijn jullie in deze hobby terecht gekomen en wat was jullie eerste horloge?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen:)

1 like

Door een nepper. En jij?

4 likes

Ik weet niet of je het een hobby kan noemen. Ik was en ben geĆÆnteresseerd in horloges en mijn interesse en zucht naar een mooi horloge om mijn pols werd groter en groter. Ik heb nu 1 skx mod, Squale en een aantal plak/modemerken (die ik hier niet verder zal aanhalen).

Maar goed, wanneer noem je het een hobby? Het kopen om te dragen, noem ik niet persƩ een hobby. Ik heb ook meerdere jeans en trainingspakken en draag ze allemaal. Niet persƩ een hobby, wat mij betreft.

Schoenen daarentegen, deze verzamel ik zowel om te dragen, als investering. Dat vind ik persoonlijk dan wel weer een hobby.

Ik heb ook niet het idee dat ik horloges wil verzamelen, maar wel zo nu en dan een mooie kopen om aan mijn garderobe toe te voegen.

3 likes

Door de horloge van mijn oom. Deze was een schatduiker in opdracht van de regering en had toen een indrukwekkende duikhorloge waar ik altijd aan de bezel zat te draaien. Hij zei toen dat ik hem ooit mocht hebben als ik groter was.

Helaas is hij op een duitse snelweg verongelukt na een job en heb ik hem noch de horloge nooit meer gezien. Maar elke keer als ik aan een bezel draai op mijn GMT’s dan moet ik aan hem denken.

18 likes

Door een erfstuk dat er niet zo best aan toe was. Ik zocht informatie om 'm goed te laten restaureren. Is dankzij veel hulp hier ook gelukt.

Tientallen jaren heb ik gewoon ƩƩn en hetzelfde horloge gedragen. Niet echt als hobby.

Pas dit jaar actief horloges gaan kopen al loop ik niet hard van stapel.

7 likes

Ik ook :smiley:

2 likes

Altijd wel interesse gehad in horloges, totdat ik een horloge kreeg van mijn opa.
Daarmee is het balletje gaan rollen…

5 likes

Het feit dat ie op een horloge forum zit zegt genoeg toch?

2 likes

Opmerkelijk, ook ik zou de fraaie Hanhart van een oom krijgen. Aangezien ik de meest technische en belangstellende neef was. Ook meer interesse blijkbaar dan zijn eigen zonen. (Ik hielp hem bijv. ook met de hulpmotor van zijn nieuwe zeilboot.)

(Opmerkelijk, daar zaten ook stapelbedden in! :thinking:)

De oom is nog best oud geworden, maar ik heb nooit meer iets van het horloge gehoord. :blush:

Mbt de vraag van ts, een Omega GenĆØve, overjarig gekocht in 1981. Horloge kreeg waterschade door motorrijden. Na bijna 30 jaar in de la, en niks met horloges, in 2012 laten restaureren en bij HF terecht gekomen.

2 likes

Voor mij is dit een soort AA groep, omdat ik thuis niks kan delen over het onderwerp ā€˜horloge’ en daar ook geen nieuwe info kan vinden :stuck_out_tongue: .

Mensen zitten ook op Facebook, Instagram en andere socials (ik lekker niet), kan ik ook niet echt een hobby noemen.

1 like

Om te beginnen zal mijn eerste horloge bij @Lexaf of in de kliko liggen of hij heeft hem opgeknapt, kocht ze toen alllen voor de tijd. Toen kwam ik vakantieveilingen tegen, nou dan weet je het wel koopjes jagen en horloges gekocht die wel €700,00 kostte en kon je kopen voor nog geen €100,00 wauw wat was ik een mazzelaar. Bij toeval kwam ik op het HF terecht en begin je te lezen en te kijken naar horloges. Mijn eerste toen werd de Swiss Military by chrono, daarna was het hek van de dam en werd het een hobby cq horloge/koop verslaving. Maar steeds mooiere horloges, beter uurwerk en mooier afgewerkt. Dus nu kan ik echt zeggen dat het een hobby is die nog lang niet ten einde is :wink:

4 likes

Hier nog een Ed. :grin:
Mijn eerste horloge was een digitaal Casiootje, we hebben het over rond 1980. Daarna volgden, in de jaren '80 enkele Swatches. En begin jaren '90 ā€˜ontdekte’ ik het merk TAG Heuer en ik kocht niet lang daarna mijn eerste TAG Heuer, die jarenlang als dagelijks horloge heeft gediend en nog steeds in mijn bezit is. Nu 11 jaar geleden meldde ik me aan bij HF en was het hek echt van de dam: vele, vele horloges volgden en een heleboel gingen ook weer de verkoop in en dat is nooit meer gestopt. :grimacing: :sweat_smile: :wink:
En jij zelf dan, @FredStapelbed?

2 likes

Mijn inmiddels overleden opa had een juwelierszaak maar had deze laten vallen helaas.
Mijn moeder is altijd al geĆÆnteresseerd geweest in oude spullen en zo ook horloges. Dus die nam soms wel dingen mee naar huis. En zo is mijn interesse ook begonnen. Ik heb toen van haar een omega seamaster cosmic gekregen een tijd terug en nu zijn we hier!

3 likes

Ik had een nieuw horloge nodig en toen kwam ik bij het googelen bij HF terecht, ik wist er toen nog geen flut van en ik had een Boccia Titanium Pilot Quartz. Dat kwam zo, ik had eens een motorbootje gehuurd en dat zou ik om 20:00 terug brengen maar ik kwam pas om 22:00 de haven binnen. Op mijn horloge bleef het maar 19:15 uur hahaha! Toen ik dit liet zien moesten ze lachen en was het OK. Ik heb dat horloge in een kast geslingerd en een jaar niets gedragen. Maar toen dacht ik he! als ik het batterijtje eens laat vervangen. Maar helaas, de batterij was gaan lekken en het ding was zo goed als total loss. Tja, en toen maar een nieuwe. Ik wilde iets goeds kopen, waterdicht ect. en op HF vond ik veel interessante informatie. Een wereld op zich! En toen is eigenlijk ook het virus ontstaan :grin:

Een hoop ā€˜en toen’ maar ja … :laughing:

Dank voor het lezen :+1:

6 likes

Mijn verhaal hoe ik aan de horloges ben geraakt is nogal lang. Gelukkig heb ik het al een keer voor HF opgeschreven en als je zin hebt om het allemaal te lezen kijk dan hier:

2 likes

Na me goed ingelezen te hebben was de eerste die ik hier op HF kocht een SKX007, en die heb ik nog steeds :grin::+1:

1 like
2 likes

Ik wou gewoon een goede investering. :clown_face:

1 like

Toen ik in mijn basisschooltijd in mijn Hyves profiel had gezet dat ik geĆÆnteresseerd was in Durex in plaats van Rolex. Kreeg toch wat aparte reacties :sweat_smile:

1 like

Echt in de hobby terecht gekomen toen ik voor een verjaardagscadeau aan het kijken was en voor het eerst las over een automatisch horloge. Toen ingelezen en mooi horloge uitgekozen waar ik een bijdrage voor kreeg. Dat was een Tissot Le Locle op een leren band met een witte plaat.

4 likes