Hoi!
Zijn er hier mensen die hun eigen horloge banden maken?
Ik heb zelf een aantal leuke ideeën maar ben ook benieuwd naar jullie creativiteit!
Bijgevoegd een eerste trial op een oud horloge!
Hoi!
Zijn er hier mensen die hun eigen horloge banden maken?
Ik heb zelf een aantal leuke ideeën maar ben ook benieuwd naar jullie creativiteit!
Bijgevoegd een eerste trial op een oud horloge!
Apart is het zeker maar is dit ook sterk genoeg
De proof of concept is zeker overtuigend
Nu op een nieuw horloge
Je komt niet vaak op het forum?
Ja. Die zijn er.
Heb je voorbeelden?
Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd? Dit kostte mij 1 minuut.
Er is nog veel meer. Succes!
Sinds de duurste bandjes gewoon uit elkaar vallen na water contact of zo ver plasticed of verrubbered zijn maak ik ze zelf.
Na lang experimenteren met lijm soorten en leder soorten kan ik bandjes maken die gewoon zon zee zand proof zijn.
Dit is kamelen leder, hele dichte structuur snel droog en taai.
Mooi man!
Je bent een echte creabea
Maar de beste banden maker hier van het forum is zeker Ko-banden.
Leuk bedacht! Misschien kijken of dit werkt op een dunne stof of folie als onderlaag voor de stevigheid? Ik zou hier best met variaties op willen zien
Mijn eigen custom strap. Wel van een heel ander materiaal (want meerdere wegen leiden naar Rome)
Vakmanschap is meesterschap!
Wel een leuk idee, Maar betwijfel of het idd sterk genoeg is.
Wat maakt iets de beste band of beste bandenmaker?
Denk wel dat het scheelt dat Ko banden maakt voor wie wil ( betalen) en naar wens van de klant😉
Ik maak ze eigenlijk alleen voor mezelf. De mensen die een bandje van mij hebben kan je op 1 hand tellen!
Ik maak ze eigenlijk alleen voor mezelf
Vooral blijven doen👍
Resultaat mag er zijn!! Ziet er heel goed uit
En nog een snelle simpele creatie. Een stuk band van een backack en een aangepaste schuif gesp; komt geen stiksel aan te pas! Is een beetje in dezelfde geest als het ontstaan van nato of MN straps
Maar wat je gemaakt hebt is toch hartstikke stijf en niet als band te dragen lijkt mij?
Het is niet rekbaar nee. Maar een zulu of nato strap is dat ook niet. In tegenstelling tot die twee is deze traploos verstelbaar en span je hem zo strak aan als dat je zelf wil.
Ik vind het best comfortabel
Edit:
De grap is natuurrijk dat dit met vrijwel elk soort band werkt; leder, nylon of rubber/pvc.
Ik heb al wat materiaal op het oog om dit verder te testen.