pasd
15 januari 2022 om 22:53
2
Apart is het zeker maar is dit ook sterk genoeg
De proof of concept is zeker overtuigend
Nu op een nieuw horloge
1 like
Je komt niet vaak op het forum?
Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd? Dit kostte mij 1 minuut.
Voor iedereen op HF die, al of niet gedwongen, ook thuis zit wegens Corona, hier een lekker lang stuk leesvoer.
Het zijn rare tijden. Mijn gedachten gaan uit naar al die mensen thuis en in de ziekenhuizen, deels doodziek, getroffen door een griezelig virus waarvan niemand ooit een vermoeden had dat het de wereld in zo’n korte tijd in zijn greep zou krijgen. Ik kan voor hen en hun naasten alleen maar hopen dat ze er goed doorheen gaan komen. Zelf ben ik, samen met Mevrouw Lexaf, vrijwillig opge…
Hoe leuk is het om je eigen leren horlogeband te maken. Op de volgende foto’s is te zien hoe ik dat doe. Met een beetje materiaal en veel geduld komt er best iets leuks uit. Op iedere band is wel iets aan te merken. Ook bij deze zijn er nog kleine schoonheidsfoutjes maar dat hoort erbij.
Groeten,
Coos
Zwart kalfsleer een cm groter snijden dan de uiteindelijke maat, aftekenen en een stukje rubber met afgeschuinde einden plakken
[afbeelding]
Lijmen en dubbel vouwen met een staaldraad voor de…
Alhier een mooi en actueel overzicht van een heleboel custom-made bandenmakers. Op Etsy en Facebook zijn nog honderden huis-tuin en keuken bandenmakers te vinden, maar van de onderstaande zijn over het algemeen goede reviews te vinden of bekende namen op overige horlogefora. @Jur , wellicht een idee om deze ter zijner tijd een pinnetje te geven. At your service:
[afbeelding]
A
Aaron Bespoke - Canada - Website
ABP Concepts - Frankrijk - Website
Albert Villa Straps - Roemenië - Facebook
Anat…
Sinds een paar dagen ben ik bezig met het zelf maken van leren bandjes. De trigger was toen een gesp van een broekriem kapot ging. Het leer weggooien? Nah, daar kan wat moois van gemaakt worden.
Spulletjes gekocht, zoals hobby mesjes, zo’n hobby matje om te snijden, naalden en lijm bij de schoenmaker.
Het leer dat ik gebruik is 3 mm dik. Ik heb er daarom voor gekozen om geen voering of padding toe te passen.
Het dunner maken aan de uiteindes was uiteindelijk het moeilijkst. Met een mes en vij…
Er is nog veel meer. Succes!
1 like
Sinds de duurste bandjes gewoon uit elkaar vallen na water contact of zo ver plasticed of verrubbered zijn maak ik ze zelf.
Na lang experimenteren met lijm soorten en leder soorten kan ik bandjes maken die gewoon zon zee zand proof zijn.
Dit is kamelen leder, hele dichte structuur snel droog en taai.
19 likes
Farfal
17 januari 2022 om 08:51
11
Je bent een echte creabea
Maar de beste banden maker hier van het forum is zeker Ko-banden.
1 like
Leuk bedacht! Misschien kijken of dit werkt op een dunne stof of folie als onderlaag voor de stevigheid? Ik zou hier best met variaties op willen zien
Mijn eigen custom strap. Wel van een heel ander materiaal (want meerdere wegen leiden naar Rome)
The making of:
4 likes
Jesus
17 januari 2022 om 10:16
13
Vakmanschap is meesterschap!
2 likes
Amine
17 januari 2022 om 12:52
14
Wel een leuk idee, Maar betwijfel of het idd sterk genoeg is.
1 like
meisink
17 januari 2022 om 20:08
15
Wat maakt iets de beste band of beste bandenmaker?
Denk wel dat het scheelt dat Ko banden maakt voor wie wil ( betalen) en naar wens van de klant😉
Ik maak ze eigenlijk alleen voor mezelf. De mensen die een bandje van mij hebben kan je op 1 hand tellen!
2 likes
Farfal
17 januari 2022 om 20:18
16
Ik maak ze eigenlijk alleen voor mezelf
Vooral blijven doen👍
1 like
Glinka
18 januari 2022 om 08:47
17
Resultaat mag er zijn!! Ziet er heel goed uit
1 like
En nog een snelle simpele creatie. Een stuk band van een backack en een aangepaste schuif gesp; komt geen stiksel aan te pas! Is een beetje in dezelfde geest als het ontstaan van nato of MN straps
3 likes
Maar wat je gemaakt hebt is toch hartstikke stijf en niet als band te dragen lijkt mij?
1 like
Het is niet rekbaar nee. Maar een zulu of nato strap is dat ook niet. In tegenstelling tot die twee is deze traploos verstelbaar en span je hem zo strak aan als dat je zelf wil.
Ik vind het best comfortabel
Edit:
De grap is natuurrijk dat dit met vrijwel elk soort band werkt; leder, nylon of rubber/pvc.
Ik heb al wat materiaal op het oog om dit verder te testen.
1 like
Hahaha, nee ik reageerde op de TS die zijn band helemaal vol met plastic heeft zitten. Geen rek is prima en jouw band lijkt me prima draagbaar.
Het ging mij om deze, dat lijkt me geen comfotabele of zelfs draagbare band. Leuk idee, dat wel.
2 likes