Horlogebanden (eigen maak)

Apart is het zeker :wink: maar is dit ook sterk genoeg :roll_eyes:

De proof of concept is zeker overtuigend
Nu op een nieuw horloge

1 like

Je komt niet vaak op het forum?

Ja. Die zijn er.

Heb je voorbeelden?

Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd? Dit kostte mij 1 minuut. :man_shrugging:

Er is nog veel meer. Succes!

1 like

@Rick1990 Creatief! :+1:

Sinds de duurste bandjes gewoon uit elkaar vallen na water contact of zo ver plasticed of verrubbered zijn maak ik ze zelf.
Na lang experimenteren met lijm soorten en leder soorten kan ik bandjes maken die gewoon zon zee zand proof zijn.
Dit is kamelen leder, hele dichte structuur snel droog en taai.

19 likes

Mooi man!

1 like

Je bent een echte creabea :+1:

Maar de beste banden maker hier van het forum is zeker Ko-banden.

1 like

Leuk bedacht! Misschien kijken of dit werkt op een dunne stof of folie als onderlaag voor de stevigheid? Ik zou hier best met variaties op willen zien :slight_smile:

Mijn eigen custom strap. Wel van een heel ander materiaal :grin: (want meerdere wegen leiden naar Rome)

The making of:

4 likes

Vakmanschap is meesterschap! :+1:

2 likes

Wel een leuk idee, Maar betwijfel of het idd sterk genoeg is. :roll_eyes: :thinking:

1 like

Wat maakt iets de beste band of beste bandenmaker?

Denk wel dat het scheelt dat Ko banden maakt voor wie wil ( betalen) en naar wens van de klant😉
Ik maak ze eigenlijk alleen voor mezelf. De mensen die een bandje van mij hebben kan je op 1 hand tellen!

2 likes

Ik maak ze eigenlijk alleen voor mezelf

Vooral blijven doen👍

1 like

Resultaat mag er zijn!! Ziet er heel goed uit :+1:

1 like

En nog een snelle simpele creatie. Een stuk band van een backack en een aangepaste schuif gesp; komt geen stiksel aan te pas! Is een beetje in dezelfde geest als het ontstaan van nato of MN straps :innocent:

3 likes

Maar wat je gemaakt hebt is toch hartstikke stijf en niet als band te dragen lijkt mij?

1 like

Het is niet rekbaar nee. Maar een zulu of nato strap is dat ook niet. In tegenstelling tot die twee is deze traploos verstelbaar en span je hem zo strak aan als dat je zelf wil. :slight_smile:

Ik vind het best comfortabel :grin:

Edit:
De grap is natuurrijk dat dit met vrijwel elk soort band werkt; leder, nylon of rubber/pvc. :slight_smile:
Ik heb al wat materiaal op het oog om dit verder te testen.

1 like

Hahaha, nee ik reageerde op de TS die zijn band helemaal vol met plastic heeft zitten. Geen rek is prima en jouw band lijkt me prima draagbaar.

Het ging mij om deze, dat lijkt me geen comfotabele of zelfs draagbare band. Leuk idee, dat wel.

2 likes