Even background app refresh mode aanzetten op ios/android stelletje nitwits!
Is vanuit Chrome zelf. Vandaar dat het zo maf is.
Edit: voorheen zonder refreshen nooit een probleem gehad. Fijne reactie was dat trouwens ![]()
Dit is een volledig stappenplan volgens Gemini voor de ‘nitwits’ om te kijken of het helpt.
In mijn geval werkt het nog steeds niet, dus keertje refreshen of pagina terug voorlopig.
Op Android heet deze functie niet letterlijk “Background App Refresh” zoals op een iPhone (iOS), maar je bereikt hetzelfde effect door achtergrondgegevens en batterijgebruik goed in te stellen.
Hier zijn de stappen om ervoor te zorgen dat Google Chrome op de achtergrond actief kan blijven en gegevens mag verversen.
Methode 1: Achtergrondgegevens toestaan
Dit zorgt ervoor dat Chrome internet mag gebruiken, zelfs als de app niet op je scherm staat (bijvoorbeeld voor het door laten gaan van downloads).
- Open de Instellingen van je telefoon.
- Ga naar Apps (of Apps & meldingen > Alle apps bekijken).
- Zoek in de lijst naar Chrome en tik erop.
- Tik op Mobiele data en wifi (of Gegevensverbruik).
- Zorg dat het schuifje naast Achtergrondgegevens AAN staat.
- Optioneel: Zet “Onbeperkt datagebruik” ook aan als je wilt dat Chrome doorgaat, zelfs als Databesparing aanstaat.
Methode 2: Batterijbeperkingen opheffen
Als Chrome steeds herlaadt wanneer je terugkeert naar de app, komt dit vaak doordat Android de app “sluimert” om batterij te besparen.
- Ga weer naar Instellingen > Apps > Chrome.
- Tik op Batterij (of Batterijgebruik).
- Je ziet hier meestal drie opties:
- Onbeperkt: Kies dit voor maximale prestaties. Chrome wordt niet gestopt op de achtergrond (kost wel iets meer batterij).
- Geoptimaliseerd: De standaardinstelling.
- Beperkt: Kies dit niet, want dan werkt Chrome niet goed op de achtergrond.
- Selecteer Onbeperkt als je problemen ervaart met tabbladen die steeds opnieuw laden.
Methode 3: Via de “Recente apps” (Multitasking)
Om te voorkomen dat Android Chrome volledig afsluit, kun je de app vastzetten in het geheugen.
- Open Chrome.
- Veeg omhoog (of druk op de knop met drie streepjes/vierkantje) om het Recente apps overzicht te openen.
- Tik op het icoontje van Chrome boven de miniatuurweergave.
- Kies voor Deze app vergrendelen of Openhouden (Lock this app). Er verschijnt vaak een klein slotje bij de app.
Let op: De exacte namen van de menu’s kunnen iets verschillen per merk (Samsung, Xiaomi, OPPO, Google Pixel), maar de stappen zijn over het algemeen hetzelfde.

Nul toegevoegde waarde en hopen dwaalsporen, zoals gewoonlijk.
Nope, alle beschreven stappen kloppen. Ik heb ze zelf nog nagelopen maar bij mij stonden ze al zo ingesteld op het niet kunnen afsluiten van Chrome na.
Niet alle AI is slecht.
We hebben meerdere meldingen gekregen dat HF niet goed werkt. Zoals je hierboven kan lezen lijken dit problemen rond Android en Chrome, en kan je ook vinden hoe je hier omheen kan werken.
Er is helaas niets wat we kunnen doen vanuit de hosting.
Sinds vanochtend via de Android App forum ook niet meer te bereiken, als ik de App verwijder en opnieuw installeer en opnieuw inlog werkt de App éénmalig, daarna weer niet bereikbaar.
Het gekke is dat wanneer ik op mijn mobiel via de internet app inlog het wel gewoon werkt…
Dus hier nu ook het probleem met de App.
Precies het hetzelfde hier. Uren eruit geweest. Ik gebruik ook android. Buiten de app om de site bezoeken ging ook niet. “Laden”. ![]()
App verwijderd. Ook via hotspot geprobeert, ook geen resultaat. Uiteindelijk lukte het vanzelf weer. En app weer geïnstalleerd. Beetje vaag.
Zie ik ook vaak de laatste paar dagen.
Voor alle chrome gebruikers op Android die problemen ervaren.
Mooi moment om over te stappen naar Firefox ![]()
Ik niet.
Nope
Hier ook uren eruit op Android met Google Chrome. Was toch knetterdruk op werk. Uiteindelijk net voor 7 dagen cookies etc. gewist en opnieuw ingelogd. Nu werkt alles weer.
Ook hier problemen om HF te laden via Android en Chrome. Via Samsung internet nog wel.
Inmiddels gelukkig met Chrome ook. Vreemd.
Tip, startpagina via android niet te bereiken maar als je in je browser horlogeforum.nl intypt en klikt op een langere link die je eerder hebt geopend, dan kom je er wel.
Hier nog steeds niet, eerst browser gegevens wissen van afgelopen uur, dan opnieuw inloggen en dan werkt het weer even.
Zal mijn samsung browser eens proberen, gebruik ik eigenlijk nooit.
Edit: Ingelogd via Samsung browser en daarna de app geïnstalleerd. Telefoon herstart als test, nu lijkt alles te blijven werken.
Momenteel los ik het zo op.
Hier klikken en dan laadt de pagina goed op.
Dan opnieuw daar klikken om de mobiele versie te krijgen.
Ik moet het iedere keer doen maar het werkt.
Ja klopt allemaal, sommige workarounds werken, maar wel irritant van Chrome ![]()
Voor wat het waard is.
Zo af toe blijft dat “laden” oppoppen bij de start.
Als ik dan meteen sluit en opnieuw start gaat hij wel vaak. Of met 3e poging.
(Vroeger moest je ook choken bij koude start) ![]()