als mijn polsen tenminste niet opzwellen door de warmte
maar goed mensen vinden die bracelet geweldig vanwege het quick switch system wat in de schakels zit. Dus er zit wel een kern van waarheid in, maar toch er is wel ruimte van verbetering om hem echt perfect te maken. Vind het overigens wel een prachtig systeem en meer merken zouden mogen hanteren, of beter gezegd alle merken zouden het mogen hanteren
Kijk vooral ook even naar parfummetjes die je hebt, je (merk)kleding, je wc papier, je telefoon(accessoires), het speelgoed van je kinderen, je voedingssupplementen, etc. voor als je je echt druk wil maken over bizarre marges.
ââIk koop niet bij dat soort âzakkenvullersâââŠâŠje huis zou aardig leeg zijn vrees ik.
Dat is een nadeel wat betreft banden kopen. Cartier heeft gedreigd om Delugs kapot te procederen als ze niet op zouden houden met de verkoop van after market banden, dus dat quick switch is weliswaar een erg mooi systeem, maar ten eerste krijg je vendor lock in als je wilt wisselen, maar ten tweede weet ik niet hoe dat systeem zich over 30 jaar gebruik gaat houden. Lug holes werken voor altijd.
Dank. Nieuwe tablet, die kent mijn vocabulaire nog niet. Dam you, autocorrect!
En ik zou stinken, mijn baard zou wild groeien, en ik zou in de blote togus rond rennen in een stoffig huis omdat ik geen stofzuiger meer had. Premium merken maken nu eenmaal deel uit van je leven, maar vaak kijk ik verder dan het product voor ik ze in huis haal.
Het is idd wel een doodzonde dat ze delugs niet hebben toegestaan om door te gaan. Dat zou de santos zoveel aantrekkelijker hebben gemaakt.
Maar bedoel wel het quick switch systeem van het schakels los maken, niet perse de band aan zet, hoewel zonder tools dat opzich ook niet slecht is, maar dan zouden ze wel third party straps moeten toestaan
Dat heb ik nooit ontkend. Sterker nog, drie minuten geleden in een ander topic:
Maar evengoed kun je kijken naar hoe slecht je een corporatie vindt alvorens je wat koopt. In zoverre er corporaties te vinden zijn die minder slecht zijn, uiteraard. Langs totaal arbitraire maatstaven.
Ik kon mân bracelet niet re-sizen, want ik had alle schakels nodig. Vervolgens heb ik twee mensen laten zien hoe dat werkt, en er werd veel âoeâ en âaaâ geroepen. Sindsdien is dat hele systeem irrelevant, want ik kom nooit aan mân band.
Laatst klapte ik de Santos om, ontdek ik dat er een pinnetje wat uitgeschoven was. Terug gedrukt, geen probleem. Maar ik heb nog nooit een Pin & Collar band van een ordinaire Seiko van 700 Euro gezien met een verschoven pin in de band. Ook niet na 20 jaar dragen.
âMooiâ is wat anders dan âgoede engineeringâ.
Begrijp me niet verkeerd, ik hou van mân Santos en draag 'm erg graag. Vind 'm prachtig. Maar het nut van dat schakelsysteem staat vrij hoog op het Bullshit Continuum.
Dat is dus ongeveer de specs van een Myota instap-uurwerkje, zoals de 8203 in vele NY duikers van nog geen 200 euro. Als meer techniek gefocussed persoon is dat een absolute dealbreaker. Nu heb ik gelukkig geen Reverso koopneigingen. Een Santos daarintegenâŠ
Om on-topic te blijven, zeker speelt ook bij mij de BS factor wel een rol met 2 GS-en en een Omega vintage Connie. Dat er ipv de GS-en geen Rolex in de doos ligt heeft eigenlijk alleen te maken met de achtelijke houding van de (overigens aardige) AD in Osnabrueck. Mij wel een OP laten passen, met prijskaartje en alles eraan en dan zeggen als ik vraag of ik hem kan kopen zeggen dat deze verkocht is. Pas ik iemand anders zijn horloge? WTF? Ik zou op de wachtlijst kunnen zonder zicht op levering (we spreken eind 2019). Als ik mijn klanten zo zou behandelen was ik jaren geleden al ontslagen. Als een merk zoân houding heeft dat het een privilege is iets van hen te mogen kopen, dan ben ik er wel klaar mee.
Daarnaast moet er wel enige verhouding zijn tussen het vakmanschap van het horloge dat je koopt en de verkoopprijs. De typische GS houding van toen (dat is denk ik wel aan het veranderen met de boutiques en de flink hogere prijzen) om meer (en sneller) te leveren dan beloofd maakt zoân aanschaf toch een stuk fijnere ervaring.
Anyhow, geen idee wat er hierna komt. Misschien wel een BS-achtige als een Zenith El-Primero of een Nomos met duidelijk minder BS. We zullen we zien.
In 2017 twijfelde ik tussen een Omega en een Rolex. Uiteindelijk gekozen voor de Omega, in mijn ogen destijds mooier en technisch beter. Nu na al die absurde prijsverhogingen kijk ik niet eens meer naar die merken.
Ze zijn bij Delugs nog tot halverwege Mei orders aan het binnen harken geweest voor aftermarket Santos banden, en ik zat daar nog bij. Even een mooie bruine Cordovan bij gescoord.
Jammer, wat ze hadden net een lijn rubberen banden voor de Santos de Cartier ontwikkeld waar ik ook wel oren naar had.
Eerlijk is eerlijk, het is een mooier uurwerkje, hacking, robuust, in een kast die 100m WR is. Prima, eigenlijk, maar nog steeds belachelijk veel geld.
Zo schijnt Hublot het ook prima te doen, in weerwil van alle haat die ze krijgen. Maar net wat jij zegt, de AP zit wel in een heel zeldzame hype bubbel, en de vraag is hoe de strategie van boutique verkopen zich houdt wanneer die bubbel klapt.
Ik vind dat Lelystad een beter horlogeaanbod kan gebruiken. Ik stem voor Batavia stad. Roermond is zoân takke-end rijden.
Ik maak nooit wrist shots. Maar hier dan op een delugs band: