Met beschrijving/foto’s van @Eddio een makkie. Een kwartiertje, goed de tijd nemen voor ‘ontluchten’, je weet pas of alle lucht eruit is als hij weer helemaal in elkaar zit.
Los van de reflectieloze horizontale afleesbaarheid is de wijzerplaat van de Citizen Eco-Drive nu mooi dieper zwart waar hij eerst wat meer naar donker grijs neigde.
Ik zie nu inderdaad ook hoe de seconde wijzer de eerste 80% van de ‘tik’ normaal aflegt en het laatste stukje in slow motion.
Heeft hij misschien altijd al gedaan eigenlijk, maar heb normaal niet zo veel aandacht voor de kwarts secondewijzer (los vh feit dat hij natuurlijk OCD-proof op de indices moet vallen).
Zeker niet! Het is een erg draagbaar horloge met z’n 39mm. De titanium case maakt ook dat hij even licht of lichter aanvoelt dan een seiko 5.
Alleen maar lovende woorden van mijn kant. Als ik iets negatiefs moet noemen: japan only radio sync, dunne wijzers en male endlinks die de l2l iets groter maken. (49mm op staal, 45mm op alle andere banden)
Super!!! En inderdaad een makkie om te doen zolang je maar goed de tijd neemt voor ontluchten.
En dat dieper zwart heb ik ook. Ik zie de sunburst nu ook beter.
De kleur wijzerplaat van je horloge maakt niet uit door dat er een vloeistof in plaats van lucht achter je saffier/ plexi/ mineral glas zit vind er minder refractie plaats. Je krijgt in alle gevallen dus die ´LCD´-look.
Permanent is een groot woord, absoluut lastig om terug te draaien zeker. Eerste waar ik aan denk is met speciale lucht onder druk de olie gaan weghalen en mischien zelfs hierbij onderdelen uit elkaar halen.
Een hele operatie. Maar waarom zou je dit met een aquaracer willen proberen? Dat is toch veel te duur. Koop dan lekker een Sinn U1. Dit is bedoeld voor lekker modden met goedkope quartz horloges.