Hydromodden van je horloge

Modded!

Met beschrijving/foto’s van @Eddio een makkie. Een kwartiertje, goed de tijd nemen voor ‘ontluchten’, je weet pas of alle lucht eruit is als hij weer helemaal in elkaar zit.
Los van de reflectieloze horizontale afleesbaarheid is de wijzerplaat van de Citizen Eco-Drive nu mooi dieper zwart waar hij eerst wat meer naar donker grijs neigde.

Weet niet of dat alleen aan de solar wijzerplaat ligt of dat dit altijd zo is.
Nou, nog eentje dan…

Zeer tevreden over deze mod!

33 likes

Ik zie nu inderdaad ook hoe de seconde wijzer de eerste 80% van de ‘tik’ normaal aflegt en het laatste stukje in slow motion.
Heeft hij misschien altijd al gedaan eigenlijk, maar heb normaal niet zo veel aandacht voor de kwarts secondewijzer (los vh feit dat hij natuurlijk OCD-proof op de indices moet vallen).

3 likes

Yess dit is echt super tof! Complimenten!

2 likes

Ik ben echt rete nieuwsgierig wat dit qua beeld doet met één van deze kampioenen :grin:
Wie heeft er eentje op reserve die dat wel wil proberen? :yum:

2 likes

Die linker zit ik al maanden naar te loeren op ebay. Wat is jouw ervaring ermee? Positief? Draagt hij groot?

1 like

Zeker niet! Het is een erg draagbaar horloge met z’n 39mm. De titanium case maakt ook dat hij even licht of lichter aanvoelt dan een seiko 5.
Alleen maar lovende woorden van mijn kant. Als ik iets negatiefs moet noemen: japan only radio sync, dunne wijzers en male endlinks die de l2l iets groter maken. (49mm op staal, 45mm op alle andere banden)

Bewijs: folded met holle links vs solid/solid:

Is het duurste model in mijn verzameling. Absoluut 0 spijt van. Ik ben dood voordat deze jongen het gaat begeven :joy:

Als je m nog niet hebt gelezen raad ik m’n NA topic aan. Veel foto’s en omschrijvingen :+1:

En weer terug in topic dan maar! :grin:

1 like

Super!!! En inderdaad een makkie om te doen zolang je maar goed de tijd neemt voor ontluchten.
En dat dieper zwart heb ik ook. Ik zie de sunburst nu ook beter.

Enjoy!!! Modder Brother :rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:
En toen waren er 2!!

1 like

ja inderdaad subtiel

:star_struck: :joy:

1 like

Ik heb inmiddels ook een fles olie binnen. Ik wil ook een poging wagen.

5 likes

Yes… dan kunnen we bijna on tour gaan.
De Modder Brothers komen naar je toe deze winter…

2 likes

hahaha! we zeggen niet wat we gaan doen maar als jij je fles olie meeneemt maken we er een feestje van :joy: :joy:

5 likes

Als er iemand een horloge zoekt om te proberen stuur je maar. Ik durf me er niet aan te wagen :sweat_smile:

2 likes

Zou dit hydromodden ook werken bij blauwe sunburst?
Of is het effect het best bij zwarte platen?

De kleur wijzerplaat van je horloge maakt niet uit door dat er een vloeistof in plaats van lucht achter je saffier/ plexi/ mineral glas zit vind er minder refractie plaats. Je krijgt in alle gevallen dus die ´LCD´-look.

2 likes

Dit hydromodden is permanent. Enkel omkeerbaar met een nieuw quartz uurwerk en de rest in de ultrasoon. Toch?

3 likes

I like where this is going. :smirk:

4 likes

mwaahahhahahhaha oh man dat klinkt slecht… :rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::crazy_face::crazy_face::crazy_face::crazy_face::crazy_face:

1 like

Permanent is een groot woord, absoluut lastig om terug te draaien zeker. Eerste waar ik aan denk is met speciale lucht onder druk de olie gaan weghalen en mischien zelfs hierbij onderdelen uit elkaar halen.
Een hele operatie. Maar waarom zou je dit met een aquaracer willen proberen? Dat is toch veel te duur. Koop dan lekker een Sinn U1. Dit is bedoeld voor lekker modden met goedkope quartz horloges.

no problemo…

1 like