Incoming: undone 'killy' horloge

Ja! Ik heb een nieuw horloge besteld. Gisteren heb ik een leuke horlogebox gekregen
(zie Een horlogebox vd Kerstman!) en die moet natuurlijk worden gevuld.

Via watchusseek stuitte ik op een Kickstarter project van Michael Young. Dit schijnt een belangrijk figuur op gebied van vintage horloges en reparaties te zijn. Ik ken hem niet, maar ik vind de horloges in het project er leuk uit zien. Het zijn horloges geinspireerd op klassiekers. Eg op de omega speedmaster en rolex ‘killy’. Je kunt diverse standaard modellen ‘backen’ of kiezen voor ‘customizen.’ Je kunt dan het horloge naar wens samenstellen (kast, wijzers, plaats, straps).

Ik ben lui en heb voor een voorgeschreven design gekozen. De ‘killy’ versie. Verwachte verzenddatum ergens eind Januari. Ik ben benieuwd. De horloges zijn 40mm en hebben seiko VK61 ‘mechanical-quartz’ hybrid flyback chronograph uurwerk.

Kennen jullie dit uurwerk trouwens? Hybride klinkt mij als marketing (quartz met een ‘sausje’?).
En wat vinden jullie vd horloges (de middelste is de Killy, de rechter is speedy hommage. Linker is breitling hommage geloof ik.)

1 like

rechts een speedy hommage? Ziet er meer uit als een Carrera dan een Speedy. Vind die overgins wel de mooiste!

Volgens mij is hier al een topic over.

http://www.horlogeforum.nl/t/weer-iets-aparts-nu-een-kickstarter-maar-volgens-mij-met-potentie/?source_topic_id=91726

Goed gezien Patrick. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Positie van de subdials lijkt idd op carrera, de wijzers vind ik dan wel weer á la Speedmaster
Dat model heet de ‘speedy’, dus ze hebben 'm vooral daarop gebaseerd (of ze willen klein beetje meeliften op het maanverhaal vd omega).

Mwah, secondewijzer dan ook weer niet. Denk vooral het laatste. Want ik zie totaal niet hoe dit op een speedmaster lijkt.

Die Killy is errug mooi.

Uurwerkdeel = quartz, chronodeel = mechanisch
Hier is ook een topic van

1 like