Ik heb zo’n zaak eens gevolgd. Gibson vond een bepaald model van een ander merk (PRS) te veel lijken op hun Les Paul gitaar. Een lange kostbare rechtszaak die ze uiteindelijk toch verloren. Daarom zijn veel fabrikanten er ietwat huiverig voor om zo’n zaak te beginnen.
De conclusie was of meerdere mensen konden zien dat het niet dit model in kwestie was. En dat kon men aantonen. Case closed.
Wel gek dat er enorm op gereageerd wordt op een fake /rep /homage maar dat het op het zelfde Nivea nep wordt geaccepteerd en gehuldigd als het over andere producten gaat.
Het gejuich waarmee hier wordt geschreven over Tools van Ali of een timegrapher die een naam heeft die lijkt op het Zwitserse merk, is op zijn minst bijzonder.
De Sinn Navitimer laat ik natuurlijk buiten beschouwing. Elke horloge liefhebber kent zijn geschiedenis en kent daar de oorsprong van, toch? Maar naar mijn weten deelt de rest van het assortiment geen gemeenschappelijke historie met bijvoorbeeld IWC waar ik ook opvallend veel overeenkomsten mee zie.
Fout,beide(Lange en Stowa)kochten de wijzerplaten bij dezelfde leverancier.
De Nomos Tangente is uiteindelijk een 100% kopie van de Lange uit 1937,geen speld tussen te krijgen,maar algemeen geaccepteerd en gewaardeerd
Klopt helemaal, en ik denk dat in het geval van de ingenieur het logo plus het ‘engineer’ op de wijzerplaat toch wel een hele sterke zaak had gemaakt voor IWC.
Integendeel, dit klopt precies.
Met name bij bandjes buitelt de ene Ali over de andere en vinden we het allemaal geweldig.
En ga maar eens in off topic kijken bij wat is je nieuwe aanschaf- geen horloges.
Van hetzelfde laken een pak.
Nog nooit iets bij Ali gekocht, niet van plan ook, mijn kleding is voornamelijk in de EU gemaakt. Uiteindelijk is het een sterfhuis constructie en niet vol te houden. Maar goed, vertel dat maar eens aan mijn dochter….
Gelukkig bestaan er ook nog merken die nieuwe originele ontwerpen durven uit te brengen. En heeft uitsluitend hommages vanuit de eigen stal in het verleden geproduceerd. In plaats van het herkauwen van de ontwerpen van succes-modellen, van andere merken