Inspiratie of imitatie? Laat een horloge beoordelen!

• Kopie
  • Homage maar aanvaardbaar
  • Origineel genoeg
0 stemmers
2 likes

Die PRX is een mod. Is niet leverbaar met die bezel in staal :thinking:

2 likes

True. Maar ik wou weten of het nu een fake oysterquartz is of niet

Nee, het is een kopie van de Seastar 40205 uit de jaren 70:

6 likes

Maar is een heruitgave van een kopie niet opnieuw kopiëren?

Er even vanuitgaande dat rolex eerder was (anders is natuurlijk de oysterquartz de hommage).

In 1970 was rolex met deze klomp opweg

1 like

De seastar 40205 dateert volgens mij van na de Oysterquartz, maar de ref. 44671 zoals deze is dan weer ouder dan de Oysterquartz:

Dus zeg jij maar wie het origineel gemaakt heeft :wink:
Die vlakke voorkant met opliggende bezel en schuine aanzet naar de band hadden veel merken, zoals bijvoorbeeld deze Omega uit 1973:

image

Gewoon 70’s vormtaal.

4 likes

2e? Tel er een paar bij op en je zit in de buurt.

En jij kan het weten

2 likes

Bestaat er ook zoiets als een hommage aan een hommage? :grimacing::rofl:

Leuk om te lezen over hoe men hier soms over elkaar heen struikelt over zulk soort onbenulligheden des levens…

Familie van Tim?

Affentittengeil Herr Fritzl! :partying_face:

2 likes

Deze reactie​:rofl::rofl::rofl: ok jongen​:wink::v:t4: lees en kijk vooral verder

Je hebt het niet helemaal door geloof ik, maar je zet jezelf hier nogal ‘zonderling’ en ook een beetje gefrustreerd neer om het maar eens voorzichtig uit te drukken. Ik zou gewoon elders je heil zoeken.

5 likes

Ok​:wink::v:t4:

Dan ben je wel een serieus treurige figuur.

2 likes

Rolex is het beste €500 horloge dat je voor €5.000 mag kopen zei mijn oude horlogemaker altijd. Ik vind day-date heerlijke modellen maar de prijzen en prijs/Kwaliteit (de afgelopen decennia) zijn hedendaags clownachtig.
Massa-geproduceerde uurwerken met geen tot weinig innovative of echt handwerk.

Als een AD €30.000 rekent Dan mag €12.000 in hun zak als winst, Rolex krijgt €18.000 en hiervan is ook nog eens 30% winst (€5.400). €12.400, bijna 1/3e en als je de edelmetaal prijs (Rolex rekent altijd bijna het dubbele voor edelmetalen) meeneemt dan zit je op… Te veel voor te weinig.

Hier zijn een aantal merken die destijds (ca 1950-1999) ook een versie van het day-date model hebben uitgebracht sommige voor bijna 1/100e van de prijs. Bulova heeft het zo secuur gedaan dat je zo de onderdelen van je Rolex 1 op 1 kan overzetten, dat is natuurlijk replicagebied maar begin in een tijd dat hier gigantisch veel vraag naar was. Rolex wil enkel het model in edelmetaal uitbrengen dus er was (en is) hier een gigantisch gat in de market. Nu zitten ze er bovenop met rechtzaken en niemand niks meer doen maar er was een tijd:

• Origineel
  • Replica
  • Hommage
0 stemmers

:bar_chart: Poll:

2 likes

kun je ook niet verwachten voor

of je moet op de Burgos Street in Manilla zijn en iets anders bedoelen.

2 likes

Dan kom je met €50 ook een heel eind.

3 likes

Ja, maar dan zit je weer 4 weken aan de antibiotica

3 likes

In mijn stad zat een horlogemaker waar ik met mijn vader kwam en hij met zijn vader voor hem. De beste man is er al een paar jaar niet meer en ik ben onder andere ook vader nu. Deze uitspraak is natuurlijk een aantal tientallen jaren oud.

2 likes