Dus het verhaal en de Invicta tijdlijn van @Chillekasper klopt niet?
Waar komt dit vandaan?
Het Zwitserse handelsregister
Top! Kun je mij privé link hiervan toesturen, kan ik die opslaan. Ik was namelijk in de veronderstelling dat SGT (met genoemde merken) vervolg kregen zoals krantartikelen beweerden tot aan 1983.
Invicta R.I.P. 🪦
Inderdaad dat is heel jammer
Pas op wat je hier post. Mijn bericht werd net ook gevlagd.
Als het niet welgevallig is dan mag het niet.
Heb ik gedaan.
Maar kijk uit want er waren faillissementen, uitstel van betalingen
veranderingen van namen
en andere verwarrende bezigheden dus voor je het weet heb je de verkeerde onderneming te pakken
Daar verwees ik ook al naar, aantal post hierboven. Ze heeft ook een reorganisatie in 79 plaats gevonden, met Naams verandering naar HOTEC. Maar in nieuwsartikels wordt er vaak toch verwezen naar HOTEC Societe des Garde-Temps.
Kijk uit want:
SGT is opgericht in 1968
korte tijd later een verhoging van het aandelenkapitaal
Waarbij een gedeelte ingebracht wordt met aandelen van Solvil Titus
in 1970 wordt het aandelenkapitaal weer verhoogd
ook weer gedeeltelijk met inbreng van verschillende ondernemingen
In 1971 verhuizen ze naar La Chaux de Fonds (bij Invicta SA)
1971 weer omhoog met het kapitaal

In 1973 een obligatielening (oeioeioei)
Dan in 1977 begint het goed mis te gaan. Verlaging van het aandelenkapitaal en daarna een verhoging (oude truc om verliezen af te schrijven)
Dan in 1979 de naamsverandering, Société des garde-temps werd Hotec
en kort tevoren - eind 1978 - werd uit Avia-Silvana Société des garde-temps Neuchatel
En ga zo maar door.
Al met al en samenvattend beweer ik dat er uiterlijk vanaf 1983 toen Ondix het merk overnam niet meer echt sprake is van het “bedrijf” Invicta.
Inderdaad.
Opgericht in 68, maar er zijn artikelen die schrijven dat tussentijds een aantal merken toetraden. Invicta was meen ik ook niet de eerste die in 68 al in deze groep zat. Pas vanaf 1970.
Bij de kapitaalverhogingen zie je welke merken erbij gekomen zijn
1968: Avia, Silvana en Fleurier
1969: Solvil & Titus
1970: Le Balancier en Invicta
1971: Gasser-Ravusin en een tegoed bij Waltham
En later zie je dat kennelijk alle merken bij Avia-Silvana ondergebracht zijn en eventueel - ik heb niet verder gekeken - uit de Hotec holding gehaald zijn. Maar dat is jouw opgave om dat uit te pluizen
Ik heb voor vandaag genoeg en ga nu boodschappen doen (de winkels zijn weer open hier )
Wat een gedochten zeg.
Waar kunnen ze dit nou aan de man brengen
Waardeer je inbreng zeer! Altijd fijn om iemand te hebben die mij scherp houdt.
Keep them going…
Heb je al iets moois gekocht in de tussentijd?