Jouw collectie op één foto deel VII

:pleading_face:

1 like

Update sinds de laatste foto, er is een extra IWC bijgekomen. Deze keer de 41mm Spitfire Chronograph.

53 likes

laat de zomer maar komen :wink: hij is er al :wink:

Doe maar pepsi dan! :fire:

Toffe aanvulling!!

1 like

Bedankt! IWC blijft het toch steeds doen voor mij.

1 like

Dat snap ik, ik baal ervan dat ze voor mij persoonlijk net te groot zijn. Die chrono’s blijven tof.

1 like

Ze zijn zeker stevig inderdaad. Heb je de 41mm chrono al eens aangehad? Ik dacht altijd dat die voor mij ook veel te groot ging zijn, maar viel uiteindelijk goed mee. Wel best dikke kast natuurlijk.

51mm lug to lug als ik me niet vergis, dat gaat 'm helaas niet worden :frowning:

1 like

Na de verkoop van mijn H. Moser & Cie Pioneer en Rolex Sea-dweller afgelopen week is het serieuze deel van de collectie gehalveerd.

De GMT Master II en Datejust zijn nog over. Dus het wordt weer tijd om er wat bij te kopen. En omdat ik niet zelfverzekerd genoeg ben om mijn eigen mening te vormen roep ik de hulp in van HF.

Budget is tussen de 20k en 25k. Voor minimaal twee en maximaal drie horloges. Een van de horloges moet goed kunnen bij formelere situaties en de ander graag sportief.

Zelf zit ik nu op het spoor van een Zenith Chronomaster Sport samen met een JLC MUT Moonphase

51 likes

Heerlijk dit. Klaar! :slight_smile:

1 like

Klaar idd

1 like

Mooie aanvulling :+1:t2:

1 like

Doen @Ravvie met die 4 ben je echt helemaal klaar voor alles!

1 like

Goede suggesties! Een Reverso als alternatief voor de MUT wellicht? Het wordt hoe dan ook een pretset :ok_hand:

Hey Ravvie,

Wat een heerlijke wijzerplaat heeft deze DJ en Plexi echt helemaal top! Niks aan doen!
Zelf zou ik een Pepsi Bezel en een Oysterband op de kop tikken, dan heb je wat mij betreft Rolex helemaal uitgespeeld, mooier en beter wordt het niet, wissel je zo nu en dan van bezel en band… grote blij.

Zelf snap ik de hype rond de Zenith Chornomasters Sport niet helemaal en een Speedmasters lijkt mij een perfecte aanvullen qua sportief en Chrono (Tevens je bezel en oyster bespaard).

JLC, vind ik mooi maar uit balans met de datum en maan onderin “geprakt”, tevens maanaanduiding is lastig te verzetten en moet hij dus steeds op de winder… daarbij hoe vaak draag je iets formeels… dus geen maan, WEL handopwinder zonder datum, 2 of 3 hands, witgoud, lerenband, (VINTAGE??), keus genoeg lijkt mij…

Succes met je keuze en wij zijn benieuwd!

Jouw eigen keuze is al fantastisch. Een JLC Reverso is tevens een mooie suggestie. Keuze genoeg in jouw prijsklasse. Mag ik een duit in het zakje doen:

Spannend om te volgen. Ben benieuwd. Ik wens je wijsheid en maak de keuze(s) in alle rust

4 likes

Een gloednieuwe Speedy en de JLC zou ik zeggen. Heb je een mooi viertal man!

1 like

Reverso is wel iets wat in mijn gedachten speelt. Maar ik heb nog wat koudwatervrees wat betreft niet ronde horloges :slight_smile: . Misschien moet ik het gewoon een keer proberen.

Ik heb nog een Oysterband voor de GMT. Had juist de Jubilee erbij gekocht als tegenhanger van de Sea-Dweller op Oyster. Nu met alleen DJ er naast is het inderdaad wat dubbel. Pepsi vind ik wel leuk voor erbij, maar Coke vind ik de mooiste combinatie qua kleuren.

De plaat van de DJ is inderdaad een pareltje. credits naar @HanDavinci die de plaat ergens in de US had gevonden en mij erop attendeerde dat de eigenaar er voor een goed bod wel afscheid van wilde nemen.

Die JLC trekt mij wel, daar ga ik eens nader naar kijken. Dank!

4 likes

Aye, he’s Canadian…eh. :canada:

Supervette plaat inderdaad. Als ik niet zo lief voor anderen was had ik hem zelf gekocht.

2 likes