Kavel Horloges

Buiten dat snap ik dat m’n antwoorden bijdehand over zouden kunnen komen omdat ook jullie mij gewoon willen helpen, dat is niet mijn bedoeling en ik waardeer iedere reactie, sorry hiervoor.

1 like

Denk je met deze horloges quitte te spelen na alle reparatie kosten? :thinking:

Dat denk ik namelijk niét maar om met een favoriete film quote te eindigen:

It’s a free country brother.

1 like

Het is meer dat ik de geschiedenis van Sicura zeer interessant vindt, de Sicura loopt inmiddels nu gewoon, misschien even schoonmaken en er wat olie bijdoen, de kast wat polijsten, nieuw glaasje. Geen idee hoeveel 't kost bij deze maar er zit nog wat leven in voor eigen gebruik.

2 likes

De sicura heeft een verchroomde kast. Dus polijsten wordt hem niet. Wat schoonmaken en olie bij doen? Een service dus? Maar de meeste horlogemakers zullen niet willen werken aan een pen anker uurwerk. Nieuw glas hoeft niet want dat is wel te polijsten.

Toch is dat wel jammer, want penankers zijn wel interessant vanuit ‘horologisch’ oogpunt.

1 like

Dat wist ik niet, ik zal iniedergeval eens rondkijken of er mogelijkheden zijn

Meh, het is gewoon minder kwalitatief dan een normaal uurwerk. Ik heb die Sicura submarines ook nooit begrepen, het is goedkope kwaliteit maar toch nog best wat waard.

Het is eenvoudiger kwaliteit, maar ook merken zoals Oris hebben jaren lang penankers gemaakt (al dan niet omdat ze geen horloges met ankergang mochten maken). Ze kunnen prima lopen…
Ze slijten wel naar…

Ik denk dat de sicura gewoon 90% de prijs wordt bepaald door de looks. Die zijn best wel goed.

90% looks, dat klinkt als sommige andere merken :slight_smile:

1 like

Denk dat mensen het ook interessant vinden dat Sicura uiteindelijk Breitling heeft overgenomen

Ik denk dat vooral mensen met een Sicura dat een interessant verhaal vinden :wink: .

3 likes

Oris was vroeger een goedkoop merk :face_with_hand_over_mouth: Het merk is tegenwoordig veel luxer.

Altijd bij een sicura advertentie: “sicura by Breitling” :upside_down_face::grimacing:

1 like

Ik weet dat Oris geen spannend merk is. Maar ik vind hun historie wel cool, ze mochten bij wet geen ankerrad uurwerken maken… dus maakten ze een soort kwalitatieve penankers.

Maar de kans op slijt is door alle staal op staal veel groter. Oris heeft dus ook jeweled penankers…

Ik vind het wel geinig.

2 likes

Ik heb gister een sicura penanker ter inspectie gekregen van een collega. Is een BFG 158 met 25 jewels, ipv de standaard 1. Dat wordt dus nog kijken of ik er iets mee kan, want kennelijk heeft sicura er best wat aan gemodificeerd.

Kan best zijn dat al die jewels niet functioneel zijn…

1 like

@SybrenAnne leg het nog een keer uit , want men gaat weer helemaal de mist in

ik kan je desbetreffende topic niet vinden :smile:

2 likes
4 likes

Heel leuk om te lezen, dank voor de reactie, alweer wat geleerd.

1 like

:blush::+1:t2:

1 like