Bij project Terra Luna heb ik er de rem op gooit. Het duurt allemaal langer dan verwacht en ten opzichte van de mensen die op de wachtlijst staan kan ik het niet maken om hier nog een maand in te stoppen. Het is jammer, maar nu is het belangrijker dat ik eerst weer wat nieuwe projecten van klanten aan ga nemen en af ga ronden.
Bij de Terra Luna liep ik ook tegen een probleem aan bij de escapement waar ik na 2 dagen zoeken nog niet uit ben gekomen. Bij de proto liep ik niet tegen dit probleem aan. Na 2 dagen dingen proberen zonder resultaat had ik besloten dat ik dit project even aan de kant ga leggen en het voor de weekenden ga reserveren. Het idee is nog steeds dat ik dit jaar 3 Terra Luna uurwerken af ga krijgen, vandaar dat ik tijdens het afwerken van de 3D terra modellen de machine in de tussentijd onderdelen laat maken voor de Terra Luna.
Horloge nummer 33 is met DHL verdwenen.
Het horloge is verkocht via chrono24 en onderweg naar de nieuwe eigenaar verloren geraakt.
Laat dit een waarschuwing zijn voor iedereen die horloges verstuurd boven de 5k. Zodra je hier DHL voor gebruikt ben je niet verzekerd. De beste oplossing die ik gevonden heb is versturen via FedEx in combinatie met een extra verzekering (secursus)
@daffie ik verwacht dat ze geen onderzoek gaan starten. @wbcoupe Het horloge is dan voor het volledige bedrag onverzekerd. Dit staat ook in de algemene voorwaarde, zodra een horloge, sieraden of edelmetaal in hun systeem komt met een individuele waarde boven de 5k mag het geweigerd worden bij ophalen, gedurende het verzend traject terug gestuurd worden naar de versturende partij of vernietigd worden. Indien het item kwijtraakt kan er geen aanspraak gedaan worden op eventuele afgesloten verzekeringen.
DHL werkt geweldig, en alles onder de 5k verstuur ik ook met dit bedrijf, maar zodra je boven de toegestane waarde komt is het extreem link om hiervan gebruik te maken. Gelukkig was het bij mij altijd goed gegaan en werd ik er op tijd op geattendeerd door een medewerker, anders kom je meestal pas achter deze voorwaarde als het te laat is.
Ik snap het wel, er gaat gewoon te veel mis met waardevolle pakketten. Hierdoor is het ook moeilijk om dure horloges te versturen.
DHL tot 5k hier boven verboden,
UPS tot 500 euro hier boven verboden,
POST NL keert zakelijk alleen de materiaalkosten uit,
Dan blijft er niet veel meer over behalve FedEx + Externe verzekering, maar dan zijn de kosten ook aanzienlijk hoger (totaal tussen de 250 en 500 euro om te versturen) Ik moet er wel bij vermelden dat ik erg te spreken ben over FedEx.
Met FedEx kun je meen ik het gehele traject volgen ook in het buitenland omdat men het gehele traject zelf in beheer heeft…het pakket verandert nooit van verzend mij. Dat is perfect.
Dat geven ze niet aan. Het staat ergens verscholen in de algemene voorwaarde.
De grap bij DHL is ook dat je hier geen melding van krijgt. Stel je meld online je pakket aan, hier geef je via een goederecode aan dat het om een horloge gaat, vervolgens kan je online het horloge ook nog eens voor het maximale bedrag verzekeren.
Wat je eigenlijk zou verwachten is een melding na het invoeren van de goederen code en de waarde van het pakket dat ze dit niet accepteren.
Vervelend ,weet hoe het voelt .
Uit nieuwsgierigheid…laat je wel eens je projecten controleren door een kritische professioneel oog of doe je alles alleen.,?
Zojuist mijn wachtlijst verder bijgewerkt. Op dit moment staat de teller op 150 mensen.
Ik hoef me niet te vervelen! en deze lijst blijft elke week stijgen met tussen de 5 en 10 bestellingen.