Keuze stresss

Beste mede horloge fanaten. Ik heb mezelf een paar weken geleden al voorgesteld hier (foto’s van de collectie hier )

Maar ik heb een (luxe) probleem. De hamilton Khaki king als laatste besteld, prachtige klok, allleen wel maar 1 dag in bezit gehad want terug omdat er een stofje onder het saffier zat wat niet weg ging :stuck_out_tongue: Komt wel weer op weg terug, maar ‘duur’ klokje voor mijn doen. (700 plus euro) Dus ook nog niet echt kunnen ‘bonden’ met de klok. Moet wel zeggen dat ie echt prachtig is, en ook echt wat anders dan de rest van de collectie.

Nu dus meerdere klokjes van een paar 100 euro in bezit, en de Hami erbij, moet ik niet gewoon sparen voor een Sub of een Omega AT, speedy? En ja natuurlijk, ik moet het zelf weten etc. Maar ik heb het er maar moeilijk mee. Een sub zou nog wel redelijk ver weg liggen, ook al spaar ik me suf. (gaat een nieuwe Sub misschien goedkoper worden aangezien het moeizaam gaat in de industrie?) Omega AT zou kunnen 2e hands, maar dan wil ik die met blauwe plaat en venster in de date window, en die is nergens meer te krijgen natuurlijk. Maar de Sub lonkt, classic, timeless, altijd goed en ook redelijk waarde vast. Hami terug sturen en dat geld in het spaarpotje richting Sub? Aan de andere kant ligt een Sub nog zo ver weg dat ik nu misschien gewoon lekker moet genieten van de huidige collectie en de nieuwe Hami. Lastig dus. I’m infected with the virus, please help :wink:

Lang verhaal kort, wat een hobby…

P.s. Misschien moeten jullie deze rant gewoon negeren, het moest er iig even uit.

3 likes

Nee

3 likes

Helaas verhoogt Rolex haar prijzen elk jaar met 5 tot 8 %… Als je er eentje wilt… Moet je zo vroeg mogelijk zijn.

2 likes

Omega seamaster ceramic al overwogen of Tudor Black Bay? Beide in zeer goede conditie voor circa 2300 euro tweedehands in complete set vergrijkbaar. Aanzienlijk minder prijzig dan een Rolex Submariner. Kunnen ze een submariner evenaren, zeker niet. Goed alternatief, wellicht.

3 likes

Lekker gaan genieten van je Hamilton.

1 like

Ik zou niet m’n droomklokje gaan vervangen met surogaten waarvan maar moet blijken of je er gelukkig van wordt…

Idd gewoon happy zijn met de Hamilton en doorsparen totdat je het droomklokje kunt kopen of misschien wel bent genezen… :blush:

4 likes

Wie zou beweren dat luxeproblemen niet erg zijn?

Kijk er zijn natuurlijk tal van liefhebbers op het forum die een of meer exemplaren bezitten van de ‘Grote’ en/of dure exclusieve merken. Misschien vind je dat schitterend en zie je het als een doel om er naar toe te sparen.
Echter, Als je er geld mee wilt veilig stellen of verdienen moet je er echt verstand van hebben (of krijgen) voor je om die reden iets koopt. Ik heb dat overigens niet.

Maar voor de prijs van een horloge van < € 5000,- heb je natuurlijk ook al een paar leuke middenklassers van een goede kwaliteit.

Ik vermoed dat het grootste deel van de HFers dit soort overwegingen maakt.
De ‘happy few’ kopen gewoon met onbeperkt geld waar ze zin in hebben. (Ook leuk, trouwens :innocent:)

Als je gewoon gaat sparen en je kunt je ‘onderweg’ beheersen komt er vast een keer iets moois om je pols

2 likes

Joh, alles op zijn tijd. Ga eerst maar eens lekker genieten van je Hamilton. Leg tussendoor wat centen opzij en koop er iets leuks bij of ervoor in de plaats als je hem zat bent voor het budget dat je op dat moment hebt. Die Sub komt vanzelf wel op een dag.

4 likes

Hamilton lekker behouden en van genieten.
Ondertussen fijn sparen en wellicht je weg omhoog bewandelen / handelen met je collectie. Zodoende ga je onderweg genieten van allerlei diverse horloges totdat je op een dag aanbeland bij je grail horloge.

Geniet van de chase

2 likes

Liever 5 tot 10 horloges met een waarde tot de 5k dan 1 rolex.

Probeer die dan vooral jong gebruikt te kopen & er van te genieten. Zoek naar wat je mooi vindt & wat waardevast is. Dan kan je altijd nog de keuze maken om ze eruit te doen voor 1 horloge.

Snel die Hamilton nog 'n keer halen dus. Of de klik moest er echt niet zijn.

2 likes

Doen!

2 jaar terug ook bijna alles eruit gedaan (allemaal onder de 1k) en doorgepakt voor een sub. Daar geniet ik nog steeds veruit het meeste van ondanks dat er weer vanalles leuks voorbij is gekomen

Daarna begint het hele feest weer opnieuw :slight_smile:

4 likes

Daarna begint het hele feest weer opnieuw

Dat vooral.
Heb je de Sub heb je weer een andere die je graag wil.
Langzaam er naar toe is leuker.

Waarom? Je kunt erna toch weer beginnen met goedkopere horloges en dan weer omhoog werken

1 like

Niet helemaal mee eens. Soms kan het leven zo ongunstig zijn dat morgen alles anders is. En dan heb je hetgeen niet gedaan wat je had gekund, maar langzaam is zo lekker.
Ik probeer mijn doelen zo snel mogelijk te halen, in alle redelijkheid.

3 likes

Haha ok duidelijk :stuck_out_tongue:

1 like

Wel overwogen ja, maar de bij Tudor BB heb ik toch het idee dat ik 'm zou kopen omdat ik nog niet een submariner kan betalen. Al moet ik zeggen dat die BB serie wel heel gaaf is.

Maar de hype is real dus? Rolex quality niet te evenaren? (behalve super high end brands)

1 like

Thx Houthakker :relaxed:

Hahah dit lijkt mij ook de beste oplossing :sweat_smile: Genezen gaat 'm niet worden denk ik. We are all doomed, maar wel met een leuke hobby! Thx voor je wijze woorden.

1 like

Je kan met relatief weinig geld een leuke diverse collectie aanleggen. Wat je op onderstaande foto ziet heeft ALLES tesamen nog geen € 1300,-- gekost. En daarvan zijn 2 een ETA2824-2.

6 likes

Hamilton field horloges zijn veel leuker dan subs en speedy’s.

Gewoon houden en een eclectische midden segment collectie opbouwen is mijns inziens veel interessanter.

Zo ben ik een fan van merken als Mühle Glashütte, Stowa, Archimede, Squale, Sinn, Damasko, Seiko’s Presage en Brightz, Alpina en Hanhart. Ik zou bijvoorbeeld m’n Squale 1521 niet ruilen voor een Sub.

Als ik ooit serieus doekoe uitgeef aan een horloge wordt het een JLC Moonphase, een Ressence, een Credor Eichi II of een Grönefeld One Hertz in oplopende graad van decadentie.

Ik zou zeggen kijk vooral even verder dan de website van Rolex en Omega lang zijn, ook al zijn de Oyster Perpetual Rhodium no date en de Railmaster prachtig. :grinning:

5 likes